Spataderen schaamstreek?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Het is een beetje een genant onderwerp, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen.
    Ik ben 29 weken zwanger en heb flink wat spataderen in de schaamstreek/schaamlippen.
    Dit heb ik gekregen sinds ik zwanger ben en zal na de zwangerschap ook wel verdwijnen (hoop ik).
    Ik heb er niet echt pijn aan, maar wel regelmatig een wat zwaar en opgezwollen gevoel.
    Mijn vraag is of anderen dit herkennen en of het problemen heeft opgeleverd of kan opleveren tijdens de bevalling of heeft dit geen enkele invloed op de bevalling?

2. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het nu ook in mijn lies. Ben 28 weken. Bij mij begon het opgezwollen maar ging steeds meer pijn doen. Huisarts heeft me verteld dat ik geen druk meer op die plek mag vergroten. Dus niet meer tillen, minder lopen en veel rusten met been omhoog....
    Hoop dat het bij jou geen pijn gaat doen!
    Met bevalling kan het meer opzwellen door de druk, op zich hoeft dit geen groot probleem te zijn! Succes

3. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het al mijn zwangerschappen gehad, en er niets van gemerkt tijdens de bevalling, na de bevalling verdwijnen ze tot nu toe als sneeuw voor de zon, hopelijk deze keer ook weer!

4. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja tegen dat opgezwollen gevoel kun je wat kouds gebruiken (coldpack of een koude natte doek), dan is dat gevoel zo weg

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja hier nog 1 mijn liezen bij alle drie de zwangerschappen op linker lip nu voor het eerst (is mijn verknipte lip, die bij de 1ste is ingeknipt) bij bevallingen geen extra hinder na de zwangerschap trekt het gelijdelijk weg. om druk te verminderen smeer ik dagelijks 2x met curanol dit is voor aambeien en spatadderen en werkt heeeeel goedom druk te verminderen als ik een xx vergeet te smeren voel ik dit na een aantal uren direct

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Gisteren toch wel een vervelend gevoel/pijn gehad. Het is echt onwijs opgezwollen, vooral na een drukke dag of als ik gewerkt heb en dan voel ik het extra.
    Het ziet er ook echt niet fraai uit, zit echt onder de spataderen.
    Die tip van het "koelen" is misschien nog wel een ideetje om eens uit te proberen en de klachten te doen verlichten.
    Bedankt!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had er bij de zwangerschap van Tycho ontzettend last van. Indd opgezwollen als ik een dag gewerkt had en een drukkend gevoel. Een koude douche (brrrr) na zo'n dag was een verademing. Na de zwangerschap is hij weg gegaan gelukkig. Ik heb het nu ontzettend op mn linkerbeen van boven tot beneden....hoop dat dat ook weggaat maar dat is zo ernstig dat ik geen goede hoop heb....

Deel Deze Pagina