sport

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natasjah4, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasjah4

natasjah4 Lid

24 okt 2011
    71
    2
    8
    hallo :)
    ik heb een 2 vraagjes wat betreft sport.

Sinds kort (zo 3 maanden) rij ik weer paard. Als ik zwanger zal zijn wat is dan verstandig? doorgaan zolang het goed voelt, of gelijk stoppen?
    ik wil er wel bij zeggen dat ik niet heel erg ervaren ben.

In het verleden ben ik erg fanatiek met handbal geweest.
    Nu is het geval dat me oude coach me gevraagt heeft om terug te komen.
    kan op internet wel vinden over zwangerschap en handbalspelers maar niet over keepen wat bij mij het geval is.

me coach weet van onze plannen en heb met me eigen afgesproken dat als ik nu niet zwanger ben weer begin met handbal, en anders niet.. maar de toekomst als ik ooit zwanger ben? op doel maak je natuurlijk rare sprongen en is de kans aanwezig dat je bal in je buik krijgt (met behoorlijk snelheid)

misschien een beetje overbodig om deze vragen nu al te stellen maar wil graag voorbereid zijn voor de toekomst ;)

alvast bedankt... :)

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Met betreft tot handbal, omdat daarbij de kans groot is dat je als keeper de bal in je buik krijgt, zou ik daar vanaf 12 weken mee stoppen, dat is het termijn dat je baarmoeder boven het schaambot komt en je baarmoeder dus niet meer beschermd zit achter het schaambot.
    Paardrijden kan je blijven doen totdat het niet meer fijn is, maar ga niet, als je niet zo ervaren bent op ''wilde' paarden rijden, want dat vergroot de kans van er afvallen weer.

Groetjes Ineke

3. natasjah4

natasjah4 Lid

24 okt 2011
    71
    2
    8
    heel erg bedankt :)

Deel Deze Pagina