Pijn rechts in onderbuik bij omdraaien in bed

Discussion in 'Gezondheid' started by Nijnka, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    De titel zegt het al. Ik maak me lichtjes zorgen. Deze nacht heel lang op mijn linkse zij gelegen. Na een paar uurtjes wil me op men rug draaien, het lijkt alsof ik helemaal geblokkeerd ben. Ik probeer toch te draaien, krijg ik gigantische pijn rechts onderin mijn buik, heel laag. Was ook wel redelijk snel weer weg, maar daarna bleef ik maar zo'n zeurderige pijn in mijn buik houden (kan ook van de schrik zijn geweest dat er iets mis was) De hele nacht superslecht geslapen en constant bang bij elke beweging dat het weer zou gebeuren. Elke keer ik me omdraaide kreeg ik ook een harde buik, soms lichtjes, tegen de morgen een hele erge dat het zelfs een beetje pijn deed :(

Nu heb ik geen pijn meer, enkel zorgen. Het zou echt wel te vroeg zijn als die kleine nu al geboren wordt!

Ik ben al wat gaan opzoeken, zou het bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Ik heb al een aantal weken af en toe pijn onderaan mijn schaambot (denk toch dat het daar is, het is alsof mijn schaamlip pijn doet of zo lol), als ik wandel of rechtsta.

Of zou het iets anders zijn?
    Ik voel de kleine nog heel veel bewegen, al de hele ochtend en deze nacht ook, dus hij is gewoon in orde lijkt me..

Kan iemand me van mijn zorgen vanaf helpen?
    Sorry voor het lange verhaal :(
    Groetjes

2. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Niemand? :(

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het ook hoor.ik slaap helemaal niet meer omdat het liggen zeer doet.dit zijn waarscheinlijk je banden

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik slaap sinds een paar weken ook gruwelijk slecht, door o.a. deze pijn. Ik heb het alleen 's avonds en vooral 's nachts. Als ik eenmaal lig kan ik bijna niet meer overeind komen, en ik moet er juist heel vaak uit om te plassen :( Maar bij mij voelt het gewoon als bandenpijn (of als heftige spierpijn helemaal onderin mijn buik en aan de zijkanten van mijn buik). En inderdaad krijg ik daar ook harde buiken van, net als jij.
    Lastig, maar niet ernstig denk ik.

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik zou het even aan je verloskundige voorleggen. Pijn aan je schaambot kan duiden op bekken instabiliteit. Moeilijk omdraaien past hier ook bij. Maar je andere klachten vind ik er niet bij passen. Zij kan samen met je kijken wat er aan de hand is en je zo nodig geruststellen of doorverwijzen. Zeker als je je ongerust maakt zou ik even contact opnemen. Da's altijd een goede reden.

6. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Bedankt voor jullie reacties. Het is tot hiertoe maar eenmalig geweest en vandaag voel ik me gewoon goed, dus ik wacht het nog eventjes af. Volgende week moet ik weer naar de vroedvrouw dus zal het zeker even voorleggen.

Mikki77 is het een soort van zeurderige pijn of meer steken dat je voelt? Het was echt een stekende pijn van een paar seconden en toen was het weer weg, en daarna was het meer soort van menstruatie-achtige pijn.

groetjes

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zijn het niet de voeten van de baby die dan met moeite van kant verwisselen? omdat ie net zo lekker lag bijvoorbeeld

8. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Heb nog steeds geen idee :( Zou kunnen dat ie mss ergens tegenaan stampte of zo. Ik weet ook niet direct wat zich rechts in de onderbuik bevindt waar hij tegen kan zitten..

Heb er allesinds geen last meer van gehad (en hopelijk komt dat ook niet direct weer, toch wel angstaanjagend)

9. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Ik heb het ook, heb geen flauw idee wat het is, maar het doet wel zeer!
    Idd wat je zegt een scherpe steek en dan blijft het wat zeurderig.

Misschien toch de banden?

10. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Ben blij dat er toch iemand is die hetzelfde voelt ;)

Heb je het al vaker gehad dan?
    Ja banden zou wel eens goed kunnen.. Heb je het voorgelegd aan je vroedkundige Ien?

Zolang het niet te vaak voorkomt of serieuzer wordt zal het niet zo veel kwaad kunnen denk ik.

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als ik het zo lees, dan klinkt het als bandenpijn. Voelt het als een verrekte spier of spierpijn?

Als het meer in je botten is, in je schaambeen of onderaan je rug, dan kan het bekkeninstabiliteit zijn. Maar in principe zou je het dan ook moeten hebben als je zit en loopt.

12. Golfola

Golfola Actief lid

Nov 13, 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Hoi, Ik had dat vorige week ook een keer. Maar voor bandenpijn, was het bij iets teveel bovenop de buik. Zeg maar, een handbreedte naast mijn navel aan de rechterkant.
    Mijn zusje is vk in opleiding en zij zei dat het ook kan zijn dat de gewone buikspieren zo oprekken door de groeiende baarmoeder dat die spieren dan bij plotseling omdraaien erg op spanning komen (vergelijkbaar met rek-pijn dat je kunt voelen als je speiren bijna overrekken). Daar zou die pijn vandaan kunnen komen. Bij mij vond ik dat wel logisch klinken, misschien herkenbaar voor jou?

13. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Ja! Golfola dat klinkt heel erg redelijk, ik denk dat het dat wel eens zou kunnen zijn! Klinkt heel erg logisch. Bedankt!

Prettig Kerstfeest aan iedereen!
    -x-

Share This Page