Kunnen jullie mijn onzekerheid wegnemen, steken in onderbuik?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door joma87, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Beste verloskundigen,
    Ik ben op dit moment 15,5 week zwanger van ons 2e kindje. Ik heb nu sinds gisteren wat zeurende ' pijn' , meer een irritant gevoel in mijn onderbuik, af en toe ook wat stekerig. Ik kan er niet echt regelmaat in ontdekken. Alleen ben ik zo ontzettend onzeker omdat ik de vorige keer met 32 weken ben bevallen en toen ook niets heb gemerkt van de weeen had alleen rugpijn.
    Is wat ik voel nu bandenpijn of mogelijk een blaasontsteking of moet ik toch de gyn bellen om te controleren?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joma87,

ik snap goed dat je wat onzeker bent; je hebt nu eenmaal ervaring van de vorige keer en dat neem je toch met je mee. de klachten die je beschrijft klinken wel heel herkenbaar voor een 2e zwangerschap. Je spieren en banden gaan wat eerder protesteren en hangen en je kunt er ook meer last van hebben. Zolang je geen bloedverlies hebt of het wordt erge buikpijn of rugpijn, zal er niets aan de hand zijn qua bevalling. Het kan inderdaad goed zijn dat er een blaasontsteking zit te wringen, dus ik zou dat wel even laten controleren. En verder hoef je op zich je gyn niet te bellen, behalve als je ongerust blijft. Daar zijn ze voor!

groetjes Brigitte

3. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    bedankt voor je reactie. Ik heb urine weggebracht, die is gelukkig helemaal schoon. Ik houd het nu gewoon op bandenpijn en hopen dat het niet meer wordt!

Deel Deze Pagina