acupunctuur

Discussion in 'Gezondheid' started by Kaatje85, Jan 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    hoi hoi

Ik zit de laatste tijd te denken aan acupunctuur, kreeg deze tip ook al van een paar vrienden..

Nou vroeg ik me af wie dit wel eens heeft gedaan,en heb je er baat bij gehad?

Liefs Kaatje

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik ben daar vorig jaar mee begonnen. Hoofdzakelijk vanwege vermoeidheidsklachten maar ook omdat ik niet zwanger raakte. Acupuncturist heeft toen gezegd: vier maanden pauze nemen met zwanger worden om zelf beter in balans te komen. Aan het einde van de vier maanden voelde ik me beter en in no time bleek ik zwanger! De acupuncturist maakt dit heel regelmatig mee. Wat mij betreft een aanrader.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik heb ervaring met acupunctuur. We hebben het tijdens een ivf behandeling toegepast. Om eerlijk te zijn denk ik dat het vooral werkt om tot rust te komen en geestelijk en lichamelijk een soort van balans te vinden. Mijn prikker zei ook dat je niet moet verwachten dat het je zwanger maakt. Hoe beter jij je voelt des te meer kans dat het lukt. Ik geloof wel dat ze met acupunctuur je cyclus en zo beter op regel kunnen krijgen maar in mijn geval mankeert daar niks aan.
    Ik zou echt zeggen: meid, probeer het! Ga het gewoon eens een paar keer doen en kijk hoe jij het ervaart.
    Succes meid!
    Elmo

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Het effect dat Elmo beschrijft is precies wat er bij mij is gebeurd. Doordat ik zelf beter in balans raakte, had mijn lijf weer energie om zwanger te raken. Bij de gyn bleek ik uit bloedonderzoek wel een eisprong te hebben maar via echo konden ze die nooit zien. Ook mijn samenlevingstest was tot 2 maal toe negatief. Geen echte harde aanwijzingen dat ik niet vruchtbaar zou zijn maar ik ben er echt van overtuigd dat de acupunctuur mij beter in balans heeft gebracht en daardoor succesvol was.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja idd al is het alleen maar om mij weer in balans te krijgen.. ( is hard nodig want ben op het moment zo labiel als maar kan :S)

Ik heb net een mailtje gestuurd naar twee acupuntuur centrums dus ben benieuwd wat ik er op terug krijg.. als ik mezelf kan injecteren met puregon dan hoef ik ook niet meer bang te wezen voor die dunne naaldjes :D

Liefs

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hihi...goed Kaatje! Dat je nu eerst even voor jezelf gaat zorgen. Ik heb het ook gedaan op het moment dat ik eigenlijk zo slap als een vaatdoek was. Het heeft me heel goed geholpen, voelde me weer veel fitter en beter. Helaas niet zwanger.
    Dat komt aankomende poging wel ;)
    Heel veel succes, laat je weten hoe je het vond?

Ik vond soms de naaldjes wel heel gemeen hoor...maar elke keer voelde het anders. Er gebeurt dus wel echt iets met je...ik vond het een bijzondere ervaring.

Elmo

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Precies. Bovendien heb je ook acupunturisten die met Volta (?) werken. Ik geloof dat het zo heet, weet het niet meer zeker. Dan wordt er niet eens in je geprikt. Meer info staat op www.stateheide.nl

Succes!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Helemaal niet prikken is nog beter ;)
    Hoe ik er nu over denk ga ik het zeker proberen

Elmo ik ga hard duimen dat het deze poging lukt meid

Liefs kaatje

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn man heeft zich trouwens ook laten prikken ;) Jaja..meneer en mevrouw Elmo doen echt zo'n beetje alles samen. Ook hij werd er heel ontspannen van. Denk dat hij nog meer profijt van dit probeersel had dan ik (zal je altijd zien).
    Hier dus twee relaxe mensen ;)
    Misschien kan je je hub ook menemen?
    Elmo

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    haha ja idd dat idee hadden wij ook al, mijn vriend heeft de ziekte van crohn, en heeft hierdoor last van zijn gewrichten en vermoeidheid dus zou zeker iets voor hem zijn..

Liefs

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Neem mee die vent ;)
    Succes meid!

12. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    Hoihoi!
    Mijn man doet momenteel de opleiding acupuntuur.
    Dus ik hoor vaak dingen over de zwangerschap. Als ik zwanger ben zal ik wel naar de acupuncturist moeten! hahaha.
    Het is zo dat als de baby in stuitligging ligt je met naalden de baby weer recht kunt krijgen. Het kan helpen voor de misselijkheid, je weer in balans brengen. Vooral als de baby erg onrustig is schijnt het zo te zijn dat je door naalden het tekort weer aankunt vullen bij de baby.
    Ik zou het echt voor iedereen aanraden, baat het niet, het schaadt ook niet. En ik ga binnenkort ook officieel in behandeling!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...eerst maar zwanger worden he ;)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hey jeldou.

Ik hoorde toevallig vanmiddag van een vriendin dat iemand bij haar op de pufclub ook acupunctuur deed omdat haar kindje in een stuip lag ( lag zeg maar in de breedte ipv in de lengte)

Door de acupunctuur is de baby idd gedraagd maar de volgende dag helaas weer terug gedraaid.

ik denk zeker dat acupuntuur kan helpen maar je moet er wel voor 100 % achter staan

Liefs

15. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    he elmo, voor mijn andere klachten hihi... Ben nog niet zwanger, wil eerst nog wat fitter worden en ik denk dat acupunctuur gaat helpen.

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb accupunctuur gehad (is al wel 8 jaar geleden) om van mn migraine af te komen en het heeft mij toen erg goed geholpen. Ik heb nog steeds migraine, maar een stuk minder heftig. Het enige mindere eraan is, is dat ik de aanvallen nu niet meer goed kan voelen aan komen. Dat kon ik eerst wel door uitval van mn arm en gezicht en lichtflitsen!

Liefs,
    Duveldraakje

17. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    He Kaatje,

Ik ben er ook al steeds mee bezig wel of niet doen?
    Vond het wel leuk dat jij er een onderwerp over geopend hebt.

Ik wacht eerst even m'n bezoekje bij de gynaecoloog van de week even af. En dan kijken we weer verder.
    Zeker gezien ik een hele onregelmatige cyclus heb, zou het me goed kunnen helpen.

Dus ik blijf je even volgen hoor Kaatje! ;)

18. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hahah die maaferd van me die heeft oo migraine en ik zeg tegen hem over het acupunctuur....

zegt ie als het maar niet zo is als in de reclame, want springen doe ik niet

ik denk dat ik maar f f voor hem gaat kijken want hij had gister weer een migraine aanval, arme ding van me, en tja dat hij dan zijn aanvallen niet meer voelt aankomen is wel minder voor hem... ik ga ff met hem overleggen en als tie het doet laat ik het wel weten hoe het is geweest ;)

en nu maar vuurtje steken hihihi

19. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook een paar jaar geleden acupunctuur geprobeert voor mijn hoofdpijnen mij heeft het helaas niet geholpen.

Maar je kunt het altijd proberen dan heb je dat in elk geval geprobeerd en helpt het niet het schaad je ook niet.

Ik heb destijds echt alles afgelopen om maar van die hoofdpijnen af te komen en zwanger zijn is tot nu toe nog het beste middel gebleken. haha

Nee, even serieus bij mij helpt de homeophaat weer heel goed. Ieder zijn ding als het maar helpt.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    is goed hoor Corina, blijf me maar volgen.

Bedankt voor de reacties. heb inmiddels mailtjes gestuurd naar verschillende acupuncturisten (?) dus ik wacht nog even op reactie.

ik hou jullie zeker op de hoogte

xxx

Share This Page