Seks en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anais, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi
    Ik ben bijna 4maanden zwanger en heb sindsdien 2 Keer sex gehad met mijn man(begin was er een risico)
    Ik merk dat het fel pijn doet tijdens de seks. Alles voelt precies gespannen en dicht aan waardoor sex met mijn man voor mij niet leuk is. Is pijn bij seks als je zwanger bent normaal ? Is er iets wat ik kan doen desnoods?

Ook heb ik de hele tijd bang dat mijn kindje last zou kunnen hebben van de sex omdat het soms wat te hard gaat,is dit ook zo?
    Groeten !

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

seks kan geen kwaad in de zwangerschap.
    Als er eerst een risico is geweest is seks waarschijnlijk wat beladen voor je nu, ook omdat je aangeeft dat je bang bent of het wel kan en niet te hard gaat.
    Nee, het kan geen kwaad, het kindje kan niet beschadigen of iets dergelijks. Misschien dat je wat glijmiddel kunt gebruiken, dat helpt om het wat makkelijker te laten gaan.
    Gun jezelf de tijd en de rust ervoor, of probeer om op een andere manier intiem te zijn samen, die wat minder belastend is voor jou.

Mirjam

Share This Page