Spataderen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ERS, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ERS

ERS Lid

10 okt 2015
    56
    0
    0
    Haarlem
    Hoi

Met m'n vorige zwangerschap heb ik een spatader opgelopen.
    Gelukkig niet zo een grote en verder geen last van gehad.
    Alleen begin ik nu wel last te krijgen en hij ziet er ook een stuk erger uit.
    Ben nu 16+2 weken en moet dus nog wel even en word natuurlijk ook nog zwaarder. Ben bang dat het dus nog erger gaat worden.
    Ik heb 2 dgn een baantje waar ik vooral sta en draag al een soort speciale steunsokken.
    Heeft iemand nog meer tips om dit zoveel mogelijk tegengegaan?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Helaas, niet.. Net als met striae. Ik kreeg de eerste op mijn 16e en heb op mijn 25e een intensieve behandeling aan beide benen gehad. En na deze zwangerschap begin we weer opnieuw.
    Ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt.

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik kreeg bij de eerste speciale op maat gemaakte steunkousen aangemeten. Hele hoge tot aan m'n lies. Bij m'n tweede had ik hier echt geen zin in en heb ik er niks aan gedaan. Nu zijn m'n benen zo lelijk geworden dat ik het maar geaccepteerd heb. Ik ontdekte ze afgelopen week zelfs op en naast m'n schaamlippen 🙈

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik slik op advies van de ck curanol. Echt serieus. De pijn is na een aantal dagen weg en t word niet erger. Dit versterkt de bloedvaten. Is veilig voor zwangeren. Staat ook echt in de bijsluiter, slik t echt al vanaf 20 weken ofzo.. Gewoon bij de etos of da of apotheek te halen

Deel Deze Pagina