Ik had er altijd al last van, maar nu ik zwanger ben is het echt vreselijk; spataderen!! Ik draag al zovaak mogelijk steunkousen, smeer m'n benen regelmatig in, heb m'n voeteneinde van het bed omhoog, slik pilletjes voor de doorbloeding........maar het helpt allemaal nauwelijks (ik weet natuurlik niet hoe erg het zou zijn als ik dit allemaal niet deed). Wat ook niet echt helpt is dat ik op m'n werk bijna de hele tijd sta (ik werk 5 dagen) Wie heeft tips? En waar ik ook wel benieuwd naar ben; gaat het weer weg als ik bevallen ben? Reacties; ervaringen, etc zijn dus zeer welkom!!
Hoi, Ik heb ook last van spataderen zijn er gelukkig niet zo heel veel. Net als jij smeer ik ook enz. Me moeder had ze ook toen ze inverwachting van me was en nadat ik geboren was, gingen de spataders van zich zelf weg. Nu zie je er niets meer van. Het zou dus best kunnen dat ze van zelf weg gaan maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik had al aan me verloskundige gevraagd wat ik kon doen. Mochten de spataders erger worden dan wil ik me daar voor laten behandelen in het ziekenhuis. Me verloskundige zei wel dat ik dan beter kan wachten tot dat me vriend en ik geen kinderen meer zouden willen. Anders heb je kans dat de spataders weer terug komen. Groetjes Chanel.