Ik ben bijna 16 weken zwanger en heb echt binnen 4 dagen en enorme buik gekregen, waar ik vorige week m'n eigen broeken nog droeg zit nu de positiiekleding al passend. Gaat dit allemaa niet te hard? Bij zw yoga zie ik vrouwen die 20 weken zijn en een kleinerebuik hebben, ook zit mijn buik heel hoog en na t eten heb ik t echt benauwd... Denk ook deels m'n darmen Is dit wel normaal en hoort dit zo snel en hoog te zitten?En waar zit de baby nu, nog niet zo hoog toch?
Je baby zit nog onder je navel. Ik denk dat je 'grote buik' echt door je darmen komt. Ik heb hier zelf ook 'last' van.. Veel mensen schatten me op een week of 32 terwijl ik pas 21 weken ben. Ik zou me hier geen zorgen over maken. De enne krijgt een grote buik en bij de ander zie je amper dat ze zwanger is.
Het hebben van een grote of kleine buik zegt helemaal niets over het verloop van je zwangerschap. Ben je bijv niet heel groot en wel slank, dan kan het zijn dat je kindje "weinig" ruimte heeft in je buik, daardoor zal je buik meer naar voren komen. Collega van mij is "meters lang" en hoogzwanger van nummer drie... die geef je hooguit vijf maanden.....
ja eens met de rest; ik ben niet lang en gewoon postuur en heb echt een dikke buik; nu is dit mn 2e zwangerschap maar bij mn eerste was ik ook behoorlijk dik. Ik heb toevallig vorige week bij de vk gehoord dat mijn baarmoeder lang is smal van vorm is waardoor ik niet veel uitdij naar de zijkant maar vooral naar de voorkant, dat lijkt dat ook meteen een stuk dikker. Als je wat breder of langer bent, heb je vaak meer ruimte binnenin of naar de zijkant en lijk je minder dik. Dikte van je buik heeft idd niks te maken met de groei van je baby of baarmoeder; is vaak darmen wat erboven zit. Voor je eigen gerustheid even je vk navragen; zij kan ook precies voelen of de hoogte van je baarmoeder overeenkomt met de duur van je zwangerschap. Wel irritant vind ik dat mensen echt constant tegen mij zeggen hoe ontzettend dik die buik wel niet is, goh je lijkt wel al bijna te moeten bevallen ZUCHT maar goed, ik leg het maar naast me neer
Psies, ik ben maar 158cm plus geen buikspieren, ik had met 15 weken een buik van 25 weken......Kindje loopt netjes op de curve ondanks mijn zw.diabetes. Buik is nu enorm. Mensen denken dat ik binnen nu en een weekje of wat ga bevallen...maar ik moet er ong nog 10 (diabetes).
Mijn baarmoeder zit ook al weken boven mijn navel en is ook te hoog voor de duur van mijn zwangerschap. Maar tijdens de 20 weken echo bleek mijn kindje gewoon normaal op groei. Bij mij komt het waarschijnlijk doordat dit mijn 5e zwangerschap is en ik iets meer vruchtwater heb dan gemiddeld. Lastig voor mij maar met het kindje gaat alles goed. Mocht je je echt zorgen maken, bespreek dit dan gewoon even met je vk.
ook ik had ene beste buik... met 27 weken vroege mensen zelfs of ik het nog wel drufde om naar de winkel te gaan of langs sportveld te staan.. als ik ze dan raar aan keek met de vraag hoeze? zeiden ze : je bent toch op het eind? toen ik vertelde dat ik "pas" 27 weken was keken ze me heel raar en ongelovelijk aan... en bij mijn laatst zws dat helaas vmk werd met 5 weken was direct al goed te zien dat ik zwanger was... moest zelfs al positiekleding dragen... dus het is niet erg ... je hebt grote en kleine buiken... maar uiteindelijk draait het om wat erin zit! geniet ervan!
mijn buik begint ook al onder mn ribben, heel raar! terwijl mn baarmoeder echt tot de navel is. ik heb wel vaak last van mn maag en obstipatie, dus ik denk dat die overvolle darmen wel eens de boel aan t ophogen zijn.....
Tresje, oh heb ik ook zo last van...zit volledig verstopt..zo erg pijnlijk. En vocht, ik kan mijn vingers soms niet meer buigen..wat kan je daar nou aan doen?
Dank jullie wel dat stelt wat meer gerust... Ik ben idd niet groot, 1.63 en normaal postuur(word nu wel breder bij de heupen hihi)dus misschien daarom dat de buik om hoog gaat, soms zit de buik echt onder m'n borsten... Ik moet pas over 3 weken naar de vk maar ga t zeker navragen... Ook bij mij schrikken mensen van de grote van mijn buik
ja idd hier ook zo heb niet veel ruimte bij mijn buik dus alles duwt omhoog mijn buik is niet ver naar buiten/voren maar erg hoog. ik groeide vanaf 16 weken en boem daar was een buik. nu was mijn buik wel veelste veel gegroeit bijna 10 cm in dik 5 weken en is mijn bm rond de dik 30 weken terwijl ik 26 ben (en was afgevallen) dus moet nu even eerder weer komen en dan kijken ze watze gaan doen . bij de tweede had ik ook even een groei spurt en daarom moest ik een groei echo hier bleek een hele grote/dikke placenta en veeel vruchtwater beeb was normaal, zal nu wel weer zoiets zijn
bij mn eerste had ik ook zo'n hoge buik! pittig hoor, vooral op t laatst, kreeg t er spaans benauwd van. en dat terwijl ik best lang ben. bij mn 2e droeg ik meer naar voor en lager, en ronder! raar! misschien net hoe de baarmoeder ligt of zo..... @ ukoldaatje : ik heb nu lactulose maar t helpt niet echt, ja misschien als ik een glas vol neem! word alleen maar misselijk ervan! niets helpt bij mij. alleen zorg ik als ik richting de 40 wkn ga dat er wel wat geloosd moet zijn, anders durf ik niet te bevallen hoor! dat wordt stront ruimen voor de vk! schaam me dood! dan neem ik wel dubbelr dosis lactulose haha
Tresje..daar ben ik dus ook bang voor...alles onder de poep.. Moet dubbel zoveel pijn doen zeg, als er ook nog eens een flinke verstopping uitgeperst gaat worden.. Ik heb Forlax, doet ook echt niets.... Heb alle huis tuin en keuken dingen al geprobeert..het is elke keer een heuse bevalling..
Ukoldaatje.. Vlak voor de bevalling een microlax nemen. Word vaak voor een inleiding gegeven. Ik was ook verstopt maar tijdens mijn bevallingen altijd diarree dan ben ik alsnog leeg als ik ga persen. Hier zit mijn positiekleding al eerder goed en heb al redelijk een buik, terwijl ik best dun ben. Darmen he. Die hopen vaak wat hoger op. Niks om je zorgen te maken, die vrouwen vinden jouw buik vast wel mooi ook!
hoi , ik herken me hier erg in , ik heb elke zwangerschap een giga buik ben nu 15 weken heb tot 13 weken met mn broek los gelopen en moest me toen al over geven aan positie broeken.heb nu bij 15 wkn al echt een flinke bol . mijn buik word meestal zo erg dat ik bij 5 mnd al als voldragen word gezien door de mensen en de vraag weet je zeker dat geen 2 zijn word ik ook beetje moe van , ik heb altijd idd heel veel vruchtwater en kan me vanaf 7 mnd niet meer normaal bewegen
Het kan zijn dat voor jouw je buik enorm lijkt, maar dat dat eigenlijk best mee valt! Dat hebben de meeste vrouwen wel hoor! + dat de een ook grotere buiken krijgt dan de ander! Ik kreeg op 25 weken al te horen waarom ik nog niet bevallen was en op 38 weken of het ipv een tweeling geen drieling was (maar trouwens maar 1 kindje)! Zelfs de gyne zei dat het lang was geleden dat hij nog eens iemand met zo'n grote buik had gezien Heb je geen foto
Ik had ook een grote buik,ook al heel vroeg,maar ik ben ook maar een klein vrouwtje hoor. Mensen dachten met 21 weken al dat ik moest gaan bevallen. Mijn meisje is te vroeg geboren maar ook een groot kindje,zeker nu met haar 4 maanden oud (8,5 kilo en 69 cm) Mensen dachten ook al dat ik flink over tijd liep(was officieel volgens gyn en eerste 8 echo's pas 3 januari 2012 uitgerekend,volgens hun berekening was ik dus met 37,2 weken bevallen,heb mijn eigen berekening aangehouden van eind dec,weet dat ik dat niet mocht doen,maar heb het wel gedaan lol.) Vaak zegt de formaat buik niets over het gewicht en lengte van de baby. Een vriendin van mij had een nog veel grotere toeter(dacht dat die niet bestond lol) en daar zat maar een kindje van 2,5 kilo in.