Hoi meiden! Ik weet dat ik nog vééél te vroeg ben maar ik ben ook zooo nieuwsgierig Wanneer wisten jullie bewust dat de baby schopte tijdens je eerste zwangerschap? Ik hoor dikwijls verhalen van dames die zeggen dat ze het, achteraf bekeken wel vroeger voelden, maar er nooit bij stil stonden omdat het voelde als hun darmen ofzo. Ikzelf hoop tegen week 18-19 iets te voelen.
Heb het even voor je nagekeken. Los van alle plopjes die ik hiervoor gevoeld heb (babe of darmen??) voelde ik mijn meisje in week 20 voor het eerst heel duidelijk. Heel apart gevoel hoor!
Met 15 weken ongeveer.. Wel heel zachtjes Maar het voelde helemaal niet als mn darmen.. Dus er waren weinig andere opties dan dat t mn zoontje was
Ik kijk er zo hard naar uit. Soms denk ik iets te voelen maar dan denk ik weer dat het nog te vroeg is... Ik heb wel een angelsound waar ik soms eens mee luister, en dan hoor ik hem/haar wel goed bewegen maar echt voelen doe ik nog niet. Hopelijk hoef ik niet al te lang meer te wachten
Zo rond de 18 weken. Misschien nog iets eerder maar twijfelde eerst of het ons beebje wel was. Maar nu duidelijk te voelen en het is hetzelfde gevoel
Met 17 weken voelde ik mijn meisje voor t eerst en voelde haar heel duidelijk, mn vriend kon dr ook voelen schoppen. Sinds die tijd alleen nog maar rustige schopjes gevoeld. Ze heeft zich de eerste keer gelijk maar goed gemeld
rond de 17 weken voelde ik iets wat anders voelde dan darmen, dus kon alleen maar de kleine zijn. het was wel wisselvallig, had ook dagen achtereen dat ik niets bijzonders voelde. vanaf week 23 voelde ik het elke dag wel bewegen. manlief pas duidelijk vanaf week 31 ofzoiets.
Bij Thirza met 14 weken voor het eerst. Dacht toen: Nee, dat kan nog niet, maar een paar dagen later kwam het terug en vanaf 16 weken voelde ik haar dagelijks. Toen wist ik dus zeker dat ik haar bij 14 weken al gevoeld had
Met 17 weken voelde ik wat plopjes/trillingen/kriebeltjes, het duurde even tot het doordrong dat dat m'n manneke was...heel bijzonder
Verloskundige vertelde dat ik een voorliggende placenta heb en dan kan het langer duren. Precies week 17 dag 1 voelde ik in de avond voor het eerst de kleine (was vorige week dinsdag). Mijn man voelde het gister voor het eerst.
Erg vroeg met 14 weken natuurlijk niet de echte harde schopjes maar ik voelde de kleine echt . Ik heb het ook even om me heen gevraagd: m'n zus voelde het bij de eerste ook rond 14/15 weken en vanaf 16 weken was het ook van buitenaf zachtjes te voelen ( bij mij ook). En m'n moeder wist niet het precieze aantal weken, maar wist nog wel dat ze het heel vroeg voelde en niet serieus genomen werd haha.
ik bij de eerste vanaf 13 weken en mijn man van de buitenkant vanaf 18 weken. erg snel dus. mijn tweede kindje voelde ik pas met 20 weken door een voorliggende placenta.
Met 15 weken voelde ik al licht iets kriebelen en met 17 weken was ik er pas echt van overtuigd dat t de beeb was!
Met 16w4d voelde ik 's avonds hangend op de bank voor het eerst een plopje. Vroeg me toen af is dit de baby of mijn darmen.....maar vanaf die dag werd het elke dag duidelijker. Met 19 weken schopte hij al zo hard dat je het ook echt kon zien aan mijn buik. Heel grappig om dat te zien!! Was er zo van onder de indruk dat ik er direct een filmpje van heb gemaakt .
Hier een voorliggende placenta en voel wel de kriebeltjes, vlindertjes maar de echte schopjes voel ik nog niet... Ik heb geduld en hoop binnen nu en 2 à 3 weken...de eerste trapjes te voelen van ons kleine meisje
met 14 weken voelde ik iets wat ik niet thuis kon brengen, maar omdat het erg vroeg was stond ik er niet bij stil dat het de baby was. Met 16 weken voelde ik het veeel duidelijker en wist toen wat het geweest was.
In week 15, dus toen ik 14 weken zwanger was (toevallig gisteren nog gekeken in mijn zwangerschapsdagboek). Ik durfde toen niet met zekerheid te zeggen dat dat ons kindje was, maar een paar dagen later had ik controle bij de verloskundige en ze kon het hartje pas vinden toen ik aanwees waar ik ons kindje voelde. Toen wist ik het zeker. Het waren wel echt plopjes, schopjes waren een stuk later.
Placenta ligt bij mij aan de voorkant dus de 'plopjes' voelde ik vanaf een week of 16... De echte schopjes voelde ik vanaf een week of 20 en vanaf toen begon mijn man het ook aan de buitenkant te voelen. Op dit moment zien we soms een complete kont draaien en beweegt mijn buik alsof er een alien in zit hahaha!