Melatonine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happy76, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Hallo, wie zijn er bekend met melatonine gebruik tijdens zwangerschap? Ik heb ernstige slaapproblemen en ben gestopt met slaappillen voor de zwangerschap...wie heeft er tips? Ik heb gelezen dat melatonine niet genoeg onderzocht is bij zwangere vrouwen maar ben toch beneiuwd hoe anderen dat ervaren want er zijn er ook die ook geadviseerd zijn dit te gebruiken......

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi ik gebruikte het ook voor de zwangerschap, en ben ermee gestopt vanwege de zwangerschap. Ik heb vele vele slapeloze nachten gehad, en ik heb het doorgezet. Ben bij de huisarts geweest, en vooral voor in het begin is er niets, omdat ze het meeste toch echt afraden. Ik wilde zelf ook niets nemen als dat schade kon betekenen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Veel sterkte, en ik hoop voor jou, dat het patroon zich doorbreekt, en je straks wel kunt slapen, omdat je zoooooo moe bent!;)

3. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Hoi, wat goed van je, ik gebruik geen melatonine maar ik vroeg me af hoe het nou zit want de een zegt het kan maar dan 1 mg ofzo en de ander niet doen want er is te weinig bekend...maar als je eens wist wat sommige nog WEL slikken tijdens de zwangerschap aan medicijnen is mijn vraag: hoe schadelijk kan een lichaamseigen stof zijn???Melatonine wordt in elke lichaam aangemaakt, en er is zelfs bekend dat vrouwen sneller zwanger worden die met ivf bezig zijn!!!!Ga maar googelen....daarom!!

4. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    ja lastig he, ik werd er in het begin ook gek van hoor! maar ja, omdat mn huisarts het echt afgeraden heeft, heb ik het maar niet gedaan. maar misschien zijn de meningen hierover verdeeld. Volg je gevoel, want wat je zegt, het is een lichaamseigen stof.... succes met keuze maken!

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb het juist van mijn huisarts voorgeschreven gekregen in mijn zwangerschap. Was gestopt met roken en echt verschrikkelijke afkickverschijnselen. Na een week niet slapen trok ik het niet meer. Mijn HA schreef me 5MG Melatonine voor. Heb ze wel zo kort mogelijk ingenomen.

6. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Ik heb nu toch gister melatonine gehaald (0,1mg), ik slaap gewoon NIET!!!! En ik heb mn slaap hard nodig, ben kapot en heb nog een druk kleutertje rondrennen, en mn werk....Wel jammer dat er weinig gereageerd wordt hier...ik heb het gevoel dat er meer meiden met dit probleem kampen, hoe lossen jullie dat op dan?Ik ben benieuwd naar tips...

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb ook last van slapeloosheid gehad, vooral aan het begin van de zwangerschap. Ben toen ook naar de winkel gegaan voor Melatonine, maar ik las daar de gebruiksaanwijzing en daar stond echt op niet gebruiken tijdens zwangerschap. Tja, als het er zo opstaat, dan doe ik het ook maar niet....

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Bij mij stond er ook op niet gebruiken in de zwangerschap. Ik heb het dus ook laten staan. :)

9. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik zou het niet gebruiken tijdens de zwangerschap, gebruik wordt afgeraden zie farmacotherapeutisch kompas...

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Zou er niets bestaan wat je wel mag hebben? Ik heb voor mn muggenallergie travegil. Mag tijdens de zs zo min mogelijk natuurlijk. Is ook een lichaamseigenstof...Maar er staat een gele sticker op! Je word zo suf al een knijn en de kleine voel je ook bijna niet. Dan moet er voor jullie toch ook wel wat bestaan

11. Lot27

Lot27 Lid

8 okt 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben er toen ik stopte met de pil direct mee gestopt. het was echt ff doorbijten (wekenlang maar 4, 5 uur per nacht slapen) maar gaat nu stukken beter. ik slikte al 3 jaar melatonine want kon zowel niet in- als doorslapen. heel frustrerend.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik gebruikte ook melatonine voor mijn zwangerschap. Zodra ik zwanger raakte ermee gestopt aangezien er in de bijsluiter duidelijk staat dat je het niet moet gebruiken tijdens de zwangerschap, borstvoeding en kinderen onder de 2 jaar (geloof ik). Nu een aantal van jullie het zeggen zou je je inderdaad af kunnen vragen waarom het afgeraden wordt het te gebruiken aangezien het een lichaamseigen-stof is.. Hmmz ;) Misschien nog eens over nadenken en wat googelen, want die paar uur die ik nu per nacht slaap is echt niet goed voor mijn energielevel en ook niet bepaald voor m'n humeur.. Ben gewoon kapot af en toe, slaap dan vanaf een uur of 2 een uurtje, halfuur wakker, uurtje slaap en zo door tot 6 uur. Blegh!

13. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Daarom!! Als je eens wist wat sommige slikken tijdens de zwangerschap.......en dan zou 0,1 mg niet goed zijn...ik weet het niet hoor, alleen omdat er niet genoeg onderzoek naar egdaan is, toch vreemd, ik geloof dat elke zwangere vrouw hier zo'n beetje last van heeft, waarom verzinnen ze hier niet eens wat op???De een krijgt het zelfs voorgeschreven...en de ander wordt sterk afgeraden, ik snap het gewoon niet!! Ik heb nog nooit gehoord van iemand bij wie het fout is gegaan door melatonine, misschien ben ik te laconiek hoor maar slaan we soms niet een klein beetje door??IK WIL GEWOON SLAPEN!!!! Moet zo ook weer naar mn werk tot 22.00u terwijl mijn dag al begint om 07.00u hoor met mn zoontje...en dat 4 dagen achtereen, wat moet ik dan???

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben gestopt met melatonine toen ik zwanger werd en ik slaap nu af en toe ook niet fantastisch maar het is bij mij niet zo'n probleem. Zo te horen is dat bij jou wel het geval, waarom vraag je niet aan je arts of hij/zij wat voor je heeft want een slaapgebrek is natuurlijk ook niet goed voor je.

15. happy76

happy76 Lid

8 okt 2010
    26
    0
    0
    Ga ik morgen doen want ik wordt er gek van, kom net uit mn werk en hik nu al tegen de nacht op omdat ik al 3 dgn wakker lig te draaien maar best moe ben....tnx

Deel Deze Pagina