hoi, Ik had hier eerder al geplaatst, dat ik niet zeker ben of ik de anti-rhesus spuit heb gekregen. Ik twijfel echt, dat in alle drukte dat vergeten geweest is. Ik heb nl na mijn bevalling een spoedoperatie ondergaan omdat ik inwendige bloedingen had. Voor ik zwanger was, enkele maanden terug, heb ik bloed laten nemen bij huisarts, en gevraagd of hij die antistoffen wou controleren. Omdat ik nu 4 weken zwanger ben heb ik deze morgen nog eens gebeld om te vragen hoe dat nu zat met die uitslag. Hij zei : jou indirecte coombs zijn negatief. heb dus geen antistoffen? Is dat goed nieuws? IK was toen namelijk nog niet zwanger. Of komen die antistoffen pas 'uit' als je werkelijk zwanger bent. mijn bevalling is ondertussen 6 jaar geleden ik heb over 2 weken een afspraak met de gyne liefs
misschien wat chaotisch uitgelegd... zo : mijn indirecte coombs waren dus negatief tijdje terug toen ik nog niet zwanger was. blijft dat zo? Of komen de antistoffen pas uit bij een volgende zwangerschap of blijven de antistoffen levenslang in je bloed circuleren?
Hallo, Als die nu negatief zijn betekend dat jij geen antistoffen hebt en dat is goed. Die heb je altijd bij je als je die hebt, dus als je die zou hebben zouden ze dat al in je bloed gezien moeten hebben. Groetjes Ineke
ah, dus, toen ik bij deze controle nog niet zwanger was, was het negatief! zal dus ook nu nog ( ondanks ik nu zwanger ben) ook geen hebben? Erg bedankt Ineke! Nu zal ik eindelijk kunnen genieten