Hoi meiden! Hoe kun je het beste spataders (zoveel mogelijk) voorkomen? Ik ben er erg gevoelig voor, omdat het in de familie voorkomt (oma, moeder).. Toch zijn we alle drie tenger gebouwd en heeft er niemand overgewicht. Wel zijn we alle drie veelvuldig hakkendragers en ik heb al begrepen dat ik dat sowieso moet vermijden.. Nog iemand tips, want ik begin het behoorlijk lelijk te vinden!
Dan luister ik even heeel hard mee naar de tips... Ook hier een familiekwaaltje helaas.. Ik zorg in ieder geval ervoor dat ik elke avond mijn benen wat hoger heb liggen in bed. Lekker groot breed kussen eronder. Amber
ook hier zit het in de familie. Mijn moeder heeft net 2 flinke operaties gehad eraan. Zij had het wel heel erg, ik heb nog maar 1 kleintje. Geen hakken dragen idd en zo weinig mogelijk stil staan. Ze komen toch wel. Kijk uit met spataders hoog op je been, kan gevaarlijk zijn voor je zwangerschap. Mijn moeder moest met mijn zusje vrij vroeg ingeleid worden.
je kan steunkousen gaan dragen, niet comfortabel maar helpt wel (een beetje). Ver der vaak met je benen omhoog zitten en hopen dat het niet te erg word
Ik heb eens een heel stuk over spatadertherapie gelezen. Voor zwangere vrouwen. Je kunt eens kijken op spatadertherapie.com.
Bo! meteen naar de groene kruiswinkel bij jou in de buurt en steunkousen gaan dragen. Ik ga het ook doen zodra ik 10 weken ben, ook al is het zomer. Door de steun die je aderen dan krijgen gaan de kleppen minder snel stuk. Daar krijg je uiteindelijk spataderen van (varices heet het eigenlijk). Ze zijn niet alleen lelijk, maar ook een defect aan je lichaam. Zeker als het in de familie zit kopen die dingen! En natuuurlijk geen hakken dragen. Niet te lang achter elkaar staan is ook nog een tip. Je moet die kousen juist dragen in de zomer, als het warm is houd je nog meer vocht vast (waardoor o.a. de aderwand verslapt). Helaas, maar waar. Ik ga het ook doen, dus ik lijd met je mee...