Spataders

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KimberlyRomee, 13 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Goedemorgen,
    Vandaag 24 weken zwanger! :D Maar nu heb ik echt een ontzettende pijnlijke zwangerschapskwaal.. vaginale spataders. Ik heb een drukke baan, een eigen koeriersbedrijf dus lekker blijven zitten is geen optie, en nu al stoppen met werken is ook geen optie helaas. Maar het doet zo’n pijn en het is ook echt afschuwelijk om te zien.

Heeft iemand tips?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik heb ook last van spataders, maar met name op m'n linkerbeen. Het loopt wel links helemaal door naar m'n schaamlip. Het ziet er niet uit idd, maar is nog onder controle te houden met steunkousen. Een collega van mij had het recent over oedeemtherapie; dat dat zou kunnen helpen. De pijn en last valt bij mij mee, dus ik heb er verder nog niets over opgezocht, maar misschien kan het jou helpen?

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar!

Ik had dat ook heel erg. Bij mij hielp het om een speciale slip te dragen. Dat was er een met zo'n elastieken band onder de buik door, zodat de buik ook werd gesteund.
    Die slip had een best wel stugge stevige stof. Dat zorgde voor verlichting tegen de ergste druk.

Sterkte ermee.

Oh en dring er bij je vk of gyn erop aan dat ze alleen in uiterste nood een knip zetten. Dat heb ik bij mijn tweede zwangerschap wel gehad. En toen knipte de vk in een spatader. Dat veroorzaakte bij mij nogal in een bloedbad.:confused:

Doordat mijn huid daar door de spataders erg was uitgerekt was het niet makkelijk te hechten. Ik ben toen met de ambu naar het ziekenhuis gebracht en daar ben ik gehecht.

Deel Deze Pagina