hallo had graag eens van jullie geweten wat jullie allemaal ervaarden na de bevalling. zou graag weten of mijn 'klachten' komen van het ontzwangeren of dat dit toch op iets anders zou duiden. ben zelf bevallen op 20 nov en geef borstvoeding. heb gevloeid tot zo'n 3w en op 5w kreeg ik rekbaar slijm en enkele dagen steekjes linksonder in mijn buik. het rekbaar slijm heb ik nu nog steeds... heb ook 1x bij het afvegen gehad dat het slijm wat rozig was. nu heb ik ook al enkele dagen dat mijn tepels erg gevoelig zijn terwijl mijn zoontje aan het drinken is. sinds gisterenavond heb ik ook het gevoel dat het onderin mijn buik redelijk gevoelig is en dan ook vooral links (waar ik de steekjes gevoeld heb). is er iemand die dit herkent, en komt dit door het ontzwangeren of moet ik toch verder denken? hopelijk kunnen jullie iets van mijn twijfels wegnemen.
Ik zou een test doen. Verder heb ik die steekjes niet gevoeld. Ook niet ineens pijnlijke tepels. Hoor van vrouwen die opnieuw zwanger zijn dat ze opeens pijn hebben aan tepels. of spruw?
Probleem is: wanneer kan je een test doen? Hoelang blijft de hcg na de geboorte nog meetbaar in de urine? Heb idd al enkele keren sex gehad (onbeschermd aangezien de kans op zwangerschap zo goed als nihil is), maar toch grote twijfel. Moet ook nog op nacontrole bij de gyn over 3w. Enig idee of er dan mssn ook een onwendige echo gemaakt wordt om te controleren of alles terug in orde is? Of dat ze enkel aan de buitenkant voelen? Met echo zou het dan waarschijnlijk al te zien zijn of het zo is? Weet dat mijn man niet erg blij zou zijn, we hadden afgesproken dat hij nog voor 1tje wilde gaan (hij had al 3 dochters uit vorig huwelijk). Voor hem hoefde het niet meer... Mssn toch best eens testen... Maar bang om neg te testen als het dan toch pos zou zijn
Ik ben zwanger geraakt, toen mijn jongste dochter 2 maanden oud was, dus het kan wel degelijk hoor. Ik merkte het doordat de BV terug liep, en ik enorm pijnlijke tepels had. Verder ook steken onderin mijn buik. Het slijm kan ik mij niet herinneren, maar heb dit wel altijd gehad als ik een eisprong had, dan is het ook slijm wat er uit komt. Ik zou even voor de zekerheid een test doen.
Aan wat merkte je toen dat de bv terugliep? Moet de laatste dagen wel vaker beide borsten aanbieden omdat hij niet genoeg meer heeft met 1 kant. Hij laat telkens los en is dan aan het roepen en aan het zoeken dat ik dan de andere kant geef, omdat ij denk dat er niet veel meer uitkomt dan? Snachts hier geen last van. Net alsof ik snachts meer melk aanmaak...
Ik merkte doordat mijn dochter aan 4x aanbieden nog niet genoeg had, ze huilerig was van de honger. En ik hoorde haar ook niet meer kloeken tijdens het drinken. Ze bleef maar zuigen en zuigen maar tsr kwam ook maar niet op gang. En mijn tepels waren ontzettend gevoelig, voelde haast branderig aan, om het zo maar even te zeggen.
Dat zegt niet alles je kunt dan net zo goed een regeldag hebben! Bedoel je totaal 4x per dag? Hier bood ik wel 10 keer aan maar soms nog niet genoeg hoor! gewoon doorgegaan en ruim 10 maand gegeven. Je kunt ook nu je eisprong hebben dan heb je (ik) ook slijm en kramp of steken, pijnlijke borsten en branderige tepels.
Hoe heb je toen de productie terug omhoog gekregen? Wil zeker niet stoppen met de bv, zelfs als het zo zou zijn dat ik toch zwanger ben. Denk als ik op 7w nog steeds dezelfde symptomen heb, ik toch eens een yestje zal doen. Nu is het waarschijnlijk nog te vroeg? Hopelijk vlug wat meer productie dat mijn ventje weer wat gelukkiger is. Nu zit hij tussen het eten te roepen... Heb ik zo'n compassie mee
nou ik zou toch testen! dan weet je het. Van de eisprong kan je productie ook kelderen! Ik had vaak dippen. Ik legde aan wanneer ze wilde al was het twee keer per uur, een paar druppels soms maaren dan weer zoet houden.. Niet leuk maar zo ging de productie toch weer omhoog. Ik was weleens wanhopig op zo'n moment hoor! maar ze verdraagt geen koemelk anders had ik vast wel eens een flesje gegeven Ondanks dat, toch gelukt. Gewoon geven als ie wil hoor! Dat is zo belangrijk! Succes en laat het ff weten
Ben benieuwd. Maar kans op zwangerschap is er zeker. Als je borstvoeding als anticonceptie wil gebruiken zijn er wel aantal voorwaarden waaran je moet voldoen. Bij mij sliep me dochter bij 5 weken al door en dan is de kans groot dat je alweer vruchtbaar bent omdat er niet lang tussen de voedingen mag zitten. Bij de gyn nacontrole maken ze geen echo, doen geen inwendig onderzoek en geen uitwendig onderzoek. Maar vragen ze je alleen hoe het gaat. Dus daar zou ik niet op wachten.
Ben een testje weest gaan halen. Nu wachten tot morgenochtend om te testen. Hoop dat ik niet te vroeg test... Nu zit ik wel met een enorm dubbel gevoel. Zal ergens teleurgesteld zijn als hey mprgen neg resultaat zal zijn, maar als het pos is weet ik totaal niet hoe ik het tegen mijn man zal moeten zeggen. Hij wil geen kinderen meer na onze i. Heb al 2j moeten zagen voor hij toegaf... Toch wat bang voor zijn reactie. Leg de kleine ook telkens aan als hij het vraagt hoor, maar toch altijd blij als hij eens wat langer dan 5 min slaapt eens ik hem neergelegd heb...
. Geef bv, en hij slaapt nog niet door. Is zo'n 3h tussen de voedingen ongeveer. Nu op dit moment max 2h...
Heb je dit tegen mij? Want ik praat over 4x borst aanbieden per keer! Dus nee niet per dag. Bij mij was het wel door de zwangerschap, had duidelijk geen melk meer en kreeg het ook niet op gang. Heb geen stuwing gehad niks, het was bij mij dus echt op.
Ik kom morgen weer even lezen. Je zou idd niet verwachten met een kindje dat nog zo vaal drinkt dat er een eisprong is. Maar je zal de eerste niet zijn waar t bij gebeurd.
Deels tegen jouw, ik dacht al, vier keer per dag en ik snapte wel dat het bij jouw door de zwangerschap kwam! Ik bedoelde meer, tegenover TS, als ze nu een dip heeft HOEFT het niet door zwangerschap te komen, kan wel.
Spannend wat er morgenochtend uitkomt! Maarre als man geen kinderen meer wil zal hij daar zelf toch echt wel wat aan moeten doen als hij gemeenschap met jou heeft.....condoom...
gisteren wat bloed gehad bij het afvegen. vanmorgen was dit gedaan dus toch maar het testje gedaan... uitslag jammer genoeg negatief ondertussen terug bloed beginnen te verliezen... is nog niet veel, maar denk dat mijn ms erdoor komen. ergens toch wel teleurgesteld, maar hopelijk komen ze volledig door dat ik zeker ben dat het mijn ms zijn, en het geen innesteling is want bij de zwangerschap van I heb ik op 5w ook enkele dagen beetjes bloed verloren dat ik dacht dat ik een mk had. gelukkig had ik toen op 6w een mooie echo