Aantal tandartsvragen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Toverbal, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb zojuist mijn eerste stap genomen, door me in te schrijven bij een (angst)tandarts in mijn woonplaats. ik had m'n oude tandarts nog in m'n oude woonplaats, maar dat is niet handig meer qua reizen.

Hoe lang moet je ingeschreven staan voor ze je 'helpen' of voor je verzekering behandelingen dekt?

Ik heb last van mijn verstandkies, maar de pijn is te doen met pcm en iboprufen. Nu hoop ik dat het over gaat, maar het kan natuurlijk ook erger worden. Dan zal hij eruit moeten en alleen al bij dat idee heb ik geen pijn meer. Ik ben zo vreselijk bang voor verdovingsspuiten. Ik kom er alleen niet onderuit dit keer, helaas.

De tijd zal het leren.

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    volgens mij kun je direct bij je nieuwe tandarts terecht.
    ik kon dat toen wel. (had wortelkanaalbehandeling nodig en mijn oude tandarts wou dat niet doen, heb toen een andere gezocht en ben daar bij gebleven)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je kunt gewoon een afspraak maken.
    Heb je je ingeschreven via een website? Dan zullen ze je vast in de komende dagen wel bellen om een afspraak in te plannen lijkt me.

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ja, heb me op zijn website ingeschreven. Dan verwacht ik idd een telefoontje voor een afspraak. In de hoop dat die kiespijn overgaat, hoef ik er voorlopig dus niet heen. En anders zien we de rekening wel.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De vergoeding heeft vooral te maken met je verzekering, in die zin, als je pas net een tandartsverzekering erbij hebt afgesloten dan gaat het vergoeden vaak pas over een half jaar in. Als je die verzekering al had, dan maakt een overstap geen verschil.

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Die verzekering heb ik al vanaf het begin, dus dat hoeft dan niet uit te maken. Bedankt!

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben verhuisd naar het buitenland, en had nog 1 jaar en 10 maanden langer aangekeken terwijl 4 verstandskiezen zich geweldadig naar buiten probeerde te worstelen..
    Nu zijn ze er eindelijk uit, en een jaar daarvoor begon het al goed zeer te doen.. Moest mijn kinderwens hierdoor ook uitstellen ivm eten.. ik kon niet meer normaal eten.. De 2 kiezen voor de onderste verstandkiezen waren helemaal aan het afbreken en dat zag er echt heel akelig uit.. al met al, als ik het niet had laten doen had ik een abcess kunnen krijgen en dan was ik nog verder van huis!
    Als je via je huisarts of nieuwe tandarts naar de kaakchirurg in het ziekenhuis kan worden doorgestuurd dan kunnen ze je altijd onder verdoving doen, of met kalmeringsmiddel wat een tandarts bijv. niet mag. Ik moet wel zeggen ik had er 6 in een keer die getrokken moesten worden waarvan 2 verstopt zaten, dus was ik algeheel onder narcose gebracht.
    Ook zou je evt. anti-biotica kunnen krijgen mocht pijnstilling niet genoeg zijn.. Zorg ook dat je iets van listerine gebruikt, of zelfs eentje voor ontstekingen. Zo ga je niet dood van de pijn ;)
    Hier in de UK kun je met een zwarte mond binnenkomen en ze knipperen nog niet met hun ogen terwijl de gaatjes die ik had en wat ik nu nog heb daar zou elke nederlandse tandarts een hartverzwakking van krijgen! (Daarom kan het misschien erger lijken dan het is...) Die Nederlandse tandartsen krijgen daar namelijk ook goed voor betaald maar goed.. gewoon een nieuwe tandarts vinden en de alternatieve bespreken.. Ik vond het ziekenhuis trouwens goed te doen, ik ben trouwens niet bang voor de tandarts maar ik krijg hyperventilaties onder medische situaties met naalden en toestant ik ben namelijk bijna gestikt als kind en dus fobish als ik m'n hoofd naar achter moet houden terwijl er vanalles in mijn mond gebeurd..

Deel Deze Pagina