Welke dag verjaardag vieren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama81, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Onze zoon word in september 4 jaar. Hij is op een maandag jarig en nu zit ik te twijfelen op welke dag ik zijn verjaardag zal vieren:
    maandag - de dag zelf
    woensdag
    zaterdag erna

Op de maandag moet hij tot 15 uur naar school, hoop mensen werken, dus de meeste mensen zullen pas rond zessen komen schat ik. Dan wordt het een vrij kort feestje, want hij moet ook op tijd naar bed en het gevaar schuilt dat hij dan toch te laat naar bed gaat, omdat het al snel laat wordt.

De woensdag lijkt mij een goede optie. Je kan het feestje wat eerder laten starten, er zijn meer mensen op woensdag vrij, dus minder mensen die later aan komen zetten en meer kans dat het feestje op een normalere tijd afgelopen is.

De zaterdag erna, iedereen vrij, maar bijna een week na zijn verjaardag. Is dat niet te ver weg zeg maar?

Wat zouden jullie doen of hoe vieren jullie de verjaardagen van jullie kindjes?

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou het de zondag vóór zijn verjaardag vieren. Ik weet dat er mensen zijn die nooit een verjaardag voor de echte verjaardag vieren, omdat iemand dan nog niet werkelijk die verjaardag heeft bereikt, maar dat kan mij persoonlijk echt niks schelen. De zondag zit vlak voor z'n echte verjaardag en er zullen veel mensen kunnen komen.

Nou moet ik wel zeggen dat al onze familie en veel vrienden ver weg wonen en dat wij onze verjaardagen dus altijd alleen maar in het weekeind vieren. Wij zijn dat dus gewend en gaan dat ook voor onze dochter doen.

Al moet ik wel bekennen dat ik blij was toen ik ontdekte dat mijn dochter's eerste verjaardag op een zondag valt, zodat we die op de "echte" dag kunnen vieren! :):)

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    nou dat is het nu juist. Ik had eerst in gedachten om het de zondag ervoor te doen, maar krijg nu van steeds meer mensen (waaronder mijn moeder) te horen dat het echt "not done" is om de verjaardag ervoor te vieren. Moet ook zeggen, hoe meer ik erover nadenk, hoe raarder ik het vind. Om hem op zondag te feliciteren en het huis versierd te hebben enzo, terwijl de echte verjaardag nog moet komen.
    Sommige mensen zullen wel denken waar ik me druk om maak hahaha....

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier is dochter ook op maandag jarig en wij vieren het zelfs die zaterdag ervoor al. Heeft ze zondag lekker om bij te komen met haar nieuwe speelgoed en maandag begint de werkweek weer.

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Volgens mij zijn ze op dezelfde dag jarig als ik naar je banner kijk! ;)

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In je eigen gezin lekker op maandag. 's Ochtends wakker zingen, thuis kadootjes, trakteren op school enzovoort.
    De familie en vrienden zou ik op zaterdag erna doen. Daar heb je dan lekker de tijd voor.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    De zondag ervoor lijkt mij het meest logisch

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het het weekend erna vieren. Vind dat niet te laat hoor.
    Zo ging dat vroeger bij ons ook altijd en zo zal ik het zelf ook doen.
    Zo was mijn zoontje dit jaar op een dinsdag jarig en hebben we het de zaterdag erna gevierd.
    Ik ben wel zo'n muts die nooit een verjaardag zal vieren vóór iemand daadwerkelijk jarig is geweest.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij vieren, altijd al, de verjaardag zelf alleen samen thuis met een kado van ons en wat lekkers bij de thee 's middags. Voor familie en vrienden vieren we het dan meestal in het weekend erna, ligt er een beetje aan wanneer de kids van mijn man er zijn. In ieder geval dus het weekend voor of na haar verjaardag.
    Dat snapt ze prima, dat ze op een bepaalde dag jarig is, maar dat haar feestje op een andere dag is. Wel zo leuk als iedereen kan komen namelijk :)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier meestal ook het dichtstbijzijnde weekend.. Of soms een helft het weekend ervoor, en de andere helft als dat beter uitkomt bij de gasten. Heeft de jarige ook meer tijd om zijn speelgoed uitpakken.
    Doe niet zo moeilijk met eerder vieren..

De dag zelf gaan we meestal naar een pretpark (maar hebben begin augustus kindje, dus altijd vakantie)

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zou ik ook doen.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zou t ook de zondag ervoor doen.
    En als je echt problemen hebt met ervoor vieren, dan idd de woensdag of weekend erop. Als er echt veel op woensdag kunnen, lijkt me dat ook een prima optie.

Persoonlijk doen wij t voor familie altijd in het weekend, wonen ver weg en is altijd makkelijker. Soms komen oma en opa wel nog op de dag zelf.

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier is onze zoon ook op maandag jarig.. mensen werken dus ik vier het zondag een dag ervoor...

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter was ook op maandag jarig. Zondag ervoor gevierd (haar 'bijna verjaardag' - haar 'feest' ) en haar échte verjaardag, was maandag, toen gingen we naar Toverland, na haar 1e zwemles trouwens. Ze begrijpen het op deze leeftijd prima hoor, hier was het totaal geen probleem. En op woensdag had ze nog haar feestje op het kinderdagverblijf. Voor je kind maakt verder de dag écht nog niets uit hoor... Ze hebben toch nog geen benul van datum. Al doe je het 2 weken voor ze jarig zijn :p - het gaat toch vooral om de slingers en de kadootjes. Als ze ouder zijn en datums kunnen onthouden wordt het misschien anders. Maar nu? Lekker op zondag doen....

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje wordt in september ook 4 en hij is op woensdag jarig maar vieren het de zondag ervoor.

Hij gaat die week dan starten op school en dat wordt al zo druk en zoveel dus vind het dat weekend erna zo druk voor hem net nieuw op school enzo en dan ook nog is zijn verjaardag.

En vind het werkelijk nergens op slaan dat mensen hun verjaardag niet eerder willen vieren dan wanneer ze echt jarig zijn. Lekker boeiend!!
    Doe je op zijn echte verjaardag toch wat leuks als gezin.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Onze zoon werd 4 op een woensdag. Wij deden het zo:
    De dag ervoor vierde hij z'n afscheid van het kdv (inclusief uitzwaaien door de hele groep en de juffen).
    's ochtends op de dag zelf: onze cadeaus, kamer versierd. Normaal gesproken zou dit ook zijn eerste schoolochtend zijn geweest, maar ivm pasen ging hij pas de week erna voor het eerst naar school. Nu hebben wij dus een vrije dag genomen om met hem voorbereidingen te doen voor zijn kinderfeestje (cupcakes bakken die ze 's middags zouden versieren)
    's middags op de dag zelf (woensdag) kinderfeestje met zijn vriendjes
    zaterdag erna verjaardagsfeestje met familie en vrienden

17. Inge1973

Inge1973 Lid

22 jan 2009
    27
    0
    0
    De zondag ervoor lijkt mij het meest logisch. Wat is het probleem dat het 1 dag voor zijn verjaardag is? Ik snap dat nooit. Zelf zou ik het heel onhandig vinden als ik door de weeks naar een kinderverjaardag moet. Kids zijn al moe van school en dan ook nog naar een verjaardag...ik geloof niet dat ik dat zou doen. Dus of het weekend erna of de zondag ervoor. Kinderen hebben echt niet in de gaten wanneer ze echt jarig zijn hoor. Wij hebben ook wel in het weekend de verjaardag gevierd en op de dag zelf deden we niets en zeiden we ook niets. Hebben ze echt niet in de gaten.

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als wijzelf of onze kindjes in de week jarig zijn vieren we het altijd het weekend erna. 6 dagen erna vind ik zelf niet zo'n punt. ik vind ht ook geen fijn idee om je verjaardag te vieren voor je werkelijk jarig bent. wij vieren trouwens ook altijd nog klein op de dag zelf voor ons eigen gezinen onze ouders

19. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou denk ik voor de zaterdag erna gaan. iig niet op een door de weekse dag. Mij lukt het zelf vaak niet om dan naar een verjaardag te gaan. En de zondag ervoor lijkt me trouwens ook niet zo'n probleem.

Ik heb er bij de eerste nog niet over na hoeven denken want is op een vrijdag geboren en eerste en tweede verjaardag viel in het weekend. Maar dochterlief is dit jaar op een dinsdag (14-8) jarig. En aangezien mijn schoonvader maart dit jaar is overleden en op 18-8 jarig zou zijn vond ik dat dit jaar nog niet gepast om dan haar verjaardag te vieren. Ik had in principe liever het weekend erna gedaan maar ja gevoelsmatig ligt dat niet lekker voor me.

20. Inge1973

Inge1973 Lid

22 jan 2009
    27
    0
    0
    Ik vraag me altijd af waarom de verjaardag niet voor de werkelijke dag gevierd mag worden? Wat is jullie gedachtengang daarbij? Ik zal het nog sterker vertellen, mijn zoontje is in de zomervakantie jarig. Nu is hij nog klein maar als de verjaardagen echt belangrijk voor hem wordt dan vieren we het zelfs 1 of 2 weken van te voren, zodat iedereen erbij kan zijn en niet op vakantie is (en wij zelf ook). Ik zie het probleem echt niet.

Deel Deze Pagina