Ik dacht altijd dat Lulu 'parel' betekende, maar wat betekent Umm Lulu dan? Moeder parel? Mother of pearl? Parelmoer?
Lulu is idd parel en umm moeder. Dus umm lulu isnde Moeder van een parel. Lulu kan ook een koosnaam zijn van een meisje, en haar moeder zou dan umm lulu genoemd kunnen worden. Uit welke context heb je het?
Het is de naam van een olieveld in abu dhabi waar ik aan werk Ik kon het al niet zo goed plaatsen, zo'n lieflijke romantische naam en dacht daarom dat lulu misschien ook eens wat anders betekende
Ik zit te puzzelen, maar ik kom er ook niet uit. Ik ben de eerste jaren van mijn leven half Arabisch opgevoed maar dat is gestopt rond mijn 4e, veel is er helaas niet blijven hangen. Ik kom dus ook niet verder dan moeder van de parel of moeder van een meisje dat Lulu heet..
Abu Lu'lu' was degene Omar ibnul Khattab, de tweede khalifa, heeft omgebracht. Daarom wordt deze kunya (bijnaam) vaak daarmee geassocieerd en soms ook spottend gebruikt.
Geen idee... mijn schoonbroer spreekt vloeiend arabisch ( woont nu een jaar hier in nl ) Ik zou het hem eens kunnen vragen.. ik zie m morgen...
Zou het vernoemd kunnen zijn naar het eilandje al-lulu? Al Lulu Island - Wikipedia, the free encyclopedia