Wanneer zijn jullie voor het eerst met je partner een weekend weg geweest en de kinderen uit logeren? Mijn man wil heel graag een weekend weg, maar ik heb zo'n moeite om mijn kinderen een weekend ergens naartoe te brengen. Nu is dit niet echt bevordelijk voor de gezelligheid in huis.
Wij zijn in maart voor het eerst een weekend weg geweest met z'n 2en. Valerie is in december geboren en was toen dus 3 maanden oud. Ze heeft bij mijn moeder geslapen en dat gaat altijd prima. Nu moet ik zeggen dat valerie regelmatig mijn moeder ziet, en mijn moeder doet wat ik zeg qua eten, drinken en slapen van Valerie.
tot nu toe heeft lisa maar 2 keer ergens anders geslapen dan onszelf 1 keer toen ik in het ziekenhuis lag en mijn man dus bij mij moest zijn (galblaas) en 1 keer toen mijn man en ik een avondje uit waren. het vervelende wel was dat toen wij snachts thuiskwamen ik bij het zien van het lege ledikantje in tranen uitbrak. duurde gelukkig niet lang en ik was super blij dat ik 's ochtend mijn kleintje weer kon ophalen.
Nog nooit, de weekendjes dat we weggaan (1-2x per jaar maar, hebben er beide niet zoveel behoefte aan) gaat Charlotte gewoon mee, ze hoort bij ons en ik moet haar al vaak genoeg missen ivm werk, soms logeren omdat we een feestje hebben enz. Dus de weekenden is ze gewoon bij ons! Maar, als je echt tijd nodig hebt voor jullie tweetjes moet je dat gewoon een keer proberen denk ik. Je weet dan snel genoeg of het misschien toch meevalt zonder kids, misschien niet al te ver weggaan, max 100km of zo?
nee hier ook nog niet zonder mn ventje weg geweest , moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken. wij gaan als ventje 7 maanden is naar parijs en hij gaat gewoon mee en ja we hebben alle tegens al gehoord dat het helemaal niet praktisch is ect ... knuff
wij gaan in april een weekend weg met z´n 2en, dan is ons poppie 1 jaar, ze kent opa en oma goed en gaat daar 1 nachtje slapen, ik heb er ook best moeite mee maar ik heb ook behoefte aan tijd met mijn man, winkelen en uit eten zonder rekening te houden met voeding/luiers/slaapjes. ik hoop dat ik ervan kan genieten en de zorg even kan loslaten, ik ben ook echt zo´n moedertje die dan de hele tijd aan haar meisje denkt, gaat dit wel goed? zou ze huilen? zou ze me missen? pfff wat een ego he?
De eerste keer was toen ons zoontje 11 maanden was. Wel regelmatig gebeld naar mn ouders.. ja toch ff checken, maar wat was het heerlijk om ff met zn tweeen ertussenuit te gaan. Heeft onze relatie wel goed gedaan en dat lijkt me ook belangrijk, ook voor ons zoontje.
De eerste keer dat mijn vriend en ik samen weg geweest zijn was toen de oudste twee 17 maanden waren. We hadden dit van mijn schoonouders gekregen voor de verjaardag van mijn vriend. Schoonbroer en 'schoonzus' waren datzelfde weekend in hetzelfde hotel, dus eigenlijk een beetje met zn allen, maar uiteraard geen verplichtingen naar elkaar toe ! Voor de kids was het prima, hebben een heerlijk weekendje gehad bij opa en oma, en voor ons was het ook lekker, een heel stressvolle periode achter de rug en ik was op dat moment ruim 35 weken zwanger. Voor de jongste was het eerste moment dat wij samen weg gingen toen ze bijna 10 maanden was, we zijn namelijk begin februari weer samen weg geweest. Voor de oudste twee was het toen dus de tweede keer. Ook dit keer is het super geweest voor iedereen.
Nou wij hebben Noah vanaf 6 weken regelmatig uit logeren. En dan bedoel ik, eens in de maand of in de 2 maanden. Van het weekend zijn ze beiden bij opa en oma geweest, jongste voor het eerst. Ja het is ff moeilijk je kindjes uit handen te geven, maar je relatie is ook heel belangrijk vind ik.. en af en toe saampjes weg moet je erin houden.
ik moet er nu nog niet aan denken zonder Emma weg te gaan. We gaan in de lenteals alles goed loopt gewoon lekker met zijn drieeen weg.
wij zijn begin feb. 4 dagen naar londen geweest. wel met een bevriend stel dus niet echt met zijn tweeen maar ons zoontje was niet mee. zoontje heeft bij opa en oma gelogeerd en dat ging heel erg goed. mijn moeder past 1 dag in de week op, en hij heeft daar wel vaker een nachtje gelogeerd. anders zou ik het ook nooit doen. ik moet eerlijk zeggen dat ook al miste ik zoontje echt vreselijk, ik het ook wel erg fijn vond om weer eens lekker te doen en laten waar je zin in hebt zonder rekening te houden met...
Ik denk dat we mijn moeder bij ons thuis laten zijn met de kinderen en dan maar eens weg gaan. Niet te ver weg. Ben zelf nogal een heimwee type De oudste is trouwens 2 en de jongste 6 maanden.
Hier ook een heimwee type daarom ook 2 nachten weg meer dan genoeg! Haha! En idd echt niet te ver weg, ik wil echt met een uurtje evt twee uurtjes weer thuis kunnen staan.
wij zijn sinds de geboorte van zoonlief nog nooit een weekend zonder hem weggeweest, zijn we ook niet van plan, tuurlijk we hebben wel zoiets van: een keer een nachtje weg, moet kunnen... en als we ooit een weekend weggaan blijven we wel in de buurt dus niet dat als er wat is we nog 5 uur moeten rijden om bij hem te zijn... maar we hebben tot nu beide zoiets van: hij hoort er gewoon bij, overdag lekker met zijn 3tjes zwemmen en spelen savonds ligt hij op bed en hebben we de hele avond voor onszelf. in april gaan we een midweekje weg met zoonlief, en voorlopig blijft hij ook nog even meegaan
Mijn zoontje was een jaar dat we voor het eerst samen een weekendje weg gingen. Hij was wel 2 keer eerder wezen logeren maar dat was ivm bruiloften. Sinds die ene keer gaan we wel vaker een nachtje weg samen! (1 Keer zelfs lang weekend Parijs! Maar na 2 nachtjes wilde ik mijn mannetje toch wel erg snel weer ophalen hahahaha) Opa en oma vinden het leuk als mijn Zoontje eens in de maand een weekendje bij hun is(1 nacht) en hij geniet er ook van, vraag het altijd eerst of hij wil! De ene keer pakken we dan een hotelletje en de andere keer blijven we lekker thuis en gaan we uit eten. Wij genieten er echt van om eens in de maand een avond en nacht met z'n tweetjes te zijn, merken dat het ook goed is voor ons! En zolang wij het idee hebben dat ons zoontje het ook leuk vind om bij opa en oma te slapen houden we het aan! Maar de komende maanden zullen we het niet doen, want ons meisje blijf echt de eerste 6 maanden bij papa en mama in de buurt! hahahahahaha Doen wat jouw gevoel zegt! kus miek
Ik ben ook zo hoor....ons zoontje hoort gewoon bij ons en we nemen hem voor zover het kan natuurlijk het liefst overal mee naartoe. Denk dat het bij ons dus wel even zal duren voor hij bij opa en oma gaat slapen, zeker niet voor zn eerste jaar
mijn oudste was 17 maanden toen ze voor het eerst ging logeren, meer uit noodzaak, ik lag in het zh. ging zo goed dat ze nu vaker gaat. mijn vriend is in juli jarig en wil m ook een weekendje weg geven, we zijn nog nooit samen op vakantie geweest, dus lijkt me onderhand wel eens nodig. jongste is dan ruim 5 maanden, maar denk wel dat ik het er moeilijk mee ga hebben hoor.. maar aangezien onze oppas aan de andere kant van nl woont zijn wij eigenlijk nooit met zn 2en. de laatste keer was pasen vorig jaar, 2 uurtjes.. vind het daarom wel belangrijk dat we een x weg gaan, maar dan misschien wel een hotelletje in de buurt van oppas.
bij mijn dochter weet ik het niet meer precies. maar mijn zoon was 10 weken.toen wij een weekend weg gingen, wij hadden zoveel tramelant met hem gehad,reflux,kma,huilen,ziekenhuisopnames enzz dat mijn man en ik graag even wilden bij komen,want ik kon echt niet meer!! toen zijn we lekker weggegaan,en de kids bij mijn ouders geweest,en ik heb daar echt helemaal geen problemen mee! ik vertrouw ze met alles en me kids vinden het er superr dus waarom niet?
Wij gaan over 4 weken voor het eerst. Een nachtje naar een hotel. Dochter is dan twee jaar. Eerder wilde ik het echt niet! Vorige week heeft ze voor het eerst bij oma gelogeerd. We waren daar op bezoek en stonden op het punt om weg te gaan toen ze riep: OMA LAPEN!!! Dus ik vroeg: wil je bij oma slapen. Stond ze heftig te knikken, hihi. Oma vond het goed, dus we besloten terplekke het eens te proberen. Met een brok in onze keel reden we naar huis... maar ze heeft het verschikkelijk naar haar zin gehad!!! En wij vonden het tegen alle verwachtingen in heerlijk Ik ben blij dat we het op deze manier hebben aangepakt. Ze is oud genoeg om zelf aan te geven of ze wel/niet bij oma wil slapen en dat geeft ons een heel gerust gevoel, zodat wij lekker kunnen genieten van de tijd met z'n tweetjes
Hier is 't er ook nog niet van gekomen en ik moet er eerlijk gezegd ook nog niet aan denken. Milan hoort nu bij ons gezinnetje dus als wij een weekendje weggaan, nemen we 'm lekker mee! Hij heeft ook nog nooit gelogeerd, dat doen we pas als ie zelf aan geeft dat te willen.