Moederfiets kopen..

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hoi
    ik heb geen ervaring met deze websites maar ik vind zelf de montego het mooist en ziet er het stevigst uit!
    die ander heeft bv geen dubbele standaard zo te zien (wat toch wel erg handig is) en kan ok niet zo goed zien hoe het met het stuur is?
    montego heeft een breed stuur!
    succes iig
    groetjes girly

2. Dank je wel!
    Denk ook wel dat mijn voorkeur hier naar uit gaat!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan je niks vertellen over de fietsen maar mijn ex heeft een fiets gekocht bij Matrabike en dat is een prima winkel (ze hebben naast de webshop ook een paar fysieke winkels :))

4. Dank je!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ìk zou eerst op de fietsen een stukje gaan fietsen, maarja via internet gaat dit niet gemakkelijk. Ik vind de eerste er steviger uitzien, ik zou daar eerder voor gaan maar misschien kun je referenties online vinden over de merken.
    Ik weet alleen niet of ik online zou kopen.

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb de Montego,mama fiets in de kleur groen/blauw.. en fiets geweldig.. ben er super super blij, is lekker stevig, brede stuur..

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou idd eens proefrijden! Heel belangrijk vind ik 7 versnellingen en de gewone grote wielen.. Geloof 28" anders trapt hij extra zwaar ;) en die 7 versnellingen heb je echt nodig!

8. @ spikkeltje, dank je wel voor je reactie!

@ rica, ja dat is ook wel een goed punt kopen via internet.. maar ben me gewoon erg aant orienteren..

kan eventueel ook via mijn werk met een fietsplan maar even kijken wat dat precies allemaal inhoud

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben de montego liberty en ik vind het een super fijne fiets!

10. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Het eerste type is wel een mooi model niet te "moederfiets actig". Maar ik zou hem niet nemen omdat hij maar 3 versnellingen heeft en de bagage drager ziet er niet echt stevig uit.

DE 2e is leuk hoor dat roze..maar is het over 2 jaar nog leuk? hij ziet er wel stevig uit.

Ik heb zelf een batvus mambo de luxe en heb met een bobike achterzitje nog minder betaald dan de 2e roze montego.
    De batavus mambo heeft geen mega stuur maar lekker tijdloos 7 versnellingen en een stevige bagage drager.

Succes met je keuze!

11. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Ik heb ook een montego liberty en ook in die kleur.
    Ik vind het een hele fijne fiets, echt niks op aan te merken.
    Ik heb hem nu 1,5 jaar en hij staat altijd buiten maar hij ziet er nog net zo mooi uit als in het begin.
    Dus over 2 jaar ziet hij er nog steeds als nieuw uit.

Ik zelf heb 3 versnellingen en vind dit meer dan genoeg, ik gebruik ze eigenlijk nooit.
    7 versnellingen zal best makkelijker zijn maar 3 is ook goed te doen.

Succes met je keuze....

Groetjes

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik zag de Montego liberty die TS linkte ook staan, maar die heeft 'maar' drie versnellingen. ik heb hiervoor een fiets gehad met zeven versnellingen maar na de eerste paar dagen uitproberen stond hij altijd in de vierde versnelling:p. Daarna kwam ik er nooit meer aan, maar toen was het zwaarste natuurlijk een tas met boeken of boodschappen.

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Zie nu net de post boven die van mij staan. Jij vindt drie versnellingen dus goed te doen?

14. Ik denk dat ik drie versnellingen ook wel prima vind, maar twijfel nog erg over een fiets..

Weet iemand misschien iets over hoe een fietsplan geregeld is of verschilt dat ook erg qua werkgever?

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb ook de montego liberty 3 fiets - héérlijke fiets :) Grote voordeel (wat je vaak hoort over deze fiets) is dat hij heerlijk licht fietst!
    Ik had ook een model van het jaar eerder (groene) en daardoor was hij prima betaalbaar. Ik heb hem echter wel bij een gewone fietsenzaak gehaald - ook voor die prijs ongeveer (ik weet het niet meer precies eerlijk gezegd)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb mij laten vertellen dat de montego liberty maar een jaar of 4, 5 meegaat en daarna echt gebreken gaat vertonen.

Ik heb een Gazelle Bloom gekocht. Die is wel 2x zo duur, maar ik merkte het verschil al toen ik een rondje ging fietsen. Maar de montego was wel mijn tweede keus.

Oja, als je via internet gaat bestellen: Vraag of de fiets rijklaar/opstapklaar wordt afgeleverd.

En het is handig om gewoon eens naar een grote fietsenhandel te gaan en een aantal fietsen te proefrijden. Je merkt het verschil echt!

Ik ben nu overigens wel erg blij met mijn 6 (of zeven?) versnellingen. Ik maak er veel gebruik van, terwijl ik van tevoren dacht met 3 genoeg te hebben...

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb sinds 1,5 week een Montego Liberty met 7 versnellingen.
    Mijn vader werkt bij een fietsenmaker en ik mocht er 1 uitzoeken. Mijn moeder en ik vonden allebei de gele (vanille kleur) mooi maar ik vond 3 versnellingen genoeg. Nu bleek dat die kleur alleen met 7 versnellingen is. En tja... hij staat nu alleen in zn 5e versnelling.

Tot nu toe heel blij mee maar wel even wennen vergeleken met mn oude omafiets.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    3 versnellingen vind ik heel goed te doen hoor. Meer heb ik er echt niet nodig.

Fietsplan: je mag tot 750 euro een fiets kopen en over dat gedeelte van je loon hoef je geen belasting te betalen. Je betaald de fiets dus van je bruto loon

19. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik zou je eigenlijk altijd adviseren om een fiets bij een fietsenwinkel te kopen. Daar krijg je gewoon goed advies, en heb je ook een aanspreekpunt als er iets met je fiets is. Bovendien krijg je meestal wel iets van servicebeurten gratis.

Verder kun je op een plaatje gewoon niet zien welke fiets jou het beste gaat bevallen. Zoals al eerder gezegd; dat moet je echt even proberen. Op internet zie je niet hoe zwaar de fiets is, of je hem makkelijk op de standaard krijgt, of hij makkelijk schakelt enz. enz.

Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat je beter geen fiets via internet kunt kopen.

Deel Deze Pagina