Hopelijk lukt het om de foto via bijlage bij te voegen, want moet het via mijn gsm doen allemaal. Laptop gecrasht. Nieuwe visies zij altijd handig. Vraag is hoe jullie deze badkamerindeling vinden. We willen inderdaad een bad en een douche. Kamer is 196 x 250 cm en we halen nog een stukje uit de slaapkamer zodat de douche past. Bad wordt 170 x 75. Douche 120 x 90 en badmeubel 120 breed met spiegelkast. Raam wordt verkleind naar 150 x 100 (is nu te groot raam). Of welke maat denken jullie dat beter is?
Niks mis mee. Klein puntje,120cm voor douche niet te groot? 90x90cm kan ook. Staat ie niet 'tegen' je bad aan.
Raam is vrij groot. Maar het is ook fijn om veel lichtval te hebben in zon kleine ruimte. Zit er ook een klepraam in of ventilatie rooster? Dat is bij evt nieuw raam ook fijn in de badkamer.
Het bad van 170 cm, hoe lang zijn jullie beide. Wij hebben dat ook gehad, maar mijn partner is 190 cm en die ging dus niet in bad. Hij kon niet lekker liggen/ontspannen in dat bad. Nu ondertussen een bad van 180 cm en dat gaat prima. Dus als het mogelijk is, dan zou ik van de douche iets afhalen en dat bij het bad toevoegen.
en bad tegen de linkermuur? dan een kleiner badmeubel tussen bad en douche? deze indeling eens in een hotel getroffen vond het erg mooi.
In het raam komt zeker ook een draai/kiep, de helft ervan. We houden van veel licht, maar denken ook aan 2 kleinere ramen b.v. Nee geen toilet, daar gruwel ik van. Hoort niet in een schone ruimte thuis. Wijzelf zijn 164 en 176 m. Het 170 duobad is al uitgetest in de winkel en voldoet prima We hadden glas met een schuifdeur bedacht voor de douche. Nadeel van bad tegen linker muur is dat het hele raam weg moet... Dank alvast voor de antwoorden
Ik vind het bad vrij klein en de douche vrij groot, ik zou dus het bad en de douche van kant verwisselen. En dan de wastafel tegenover in plaats van in de hoek. EDIT: Zie nu pas je reactie. Dan lekker zo laten, ziet er goed uit!
Ik vind een grote wastafel of dubbele echt een pre! Douche hoeft niet groot aangezien jullie ook niet groot zijn (zoals jullie keuze voor een bad). Ik zou de meubel op maat tekenen en de ruimte en gaat puzzelen, en ik zou niets van de slaapkamer afhalen.
Dat geeft maar 50 cm tussen douche en meubel. Dat is toch te krap? Groot meubel vind ik ook een pre met 4 man waarvan 3 vrouwen
Zie een ander ontwerp. Radiator links of rechts? Voordeel: er past een groter meubel in (150 cm), komt wel tegen deurstijl aan. Nadeel: bij het bad gaat de afvoer omlaag. Minder ruimtelijk aanzien.
Wij zijn even groot/klein als jullie en zijn héél blij dat we uiteindelijk toch voor een bad van 180 cm zijn gegaan. Zeker i.v.m. meerdere kinderen in bad of gezellig met z'n tweeën. Onze douche is 100 cm en meer zou ik niet doen, het wordt namelijk best koud in een ruime douche... Kortom, ik zou zeggen groter bad, kleinere douche. Oh en toch een toilet
Ik zou geen deuren doen bij de douche, maar glazen schermen... Even een link erbij met wat ik bedoel.glazen douchewand | Dat is veel makkelijker schoon te houden/maken, vooral de onderkant. Bij glazen deuren heb je vaak dat onderste randje die smerig wordt en lastig schoon te maken is. Succes met wat je ook kiest!
Hoe groot is jouw douche dan juf1985, want lijkt me alleen iets voor douches van 150 of zo. Krijg je toch waterballet in de badkamer? @kim31: welk bad hebben jullie? Want als je een bad met steile zijden neemt kunt je kleiner qua maat nemen. Ik kom liggend net met mijn tenen tegen de overzijde. En dat heb ik nodig anders zak ik weg. Zoals de villeroy & boch squaro bijvoorbeeld. Is ook 50 cm diep, dieper heb ik nog niet gezien.
Heerlijk zo'n grote douche! Hoe je niet de straal aan de kant te schuiven als je je benen met scheerschuim insmeert. Lekker ruimte om samen te douchen, word ook iets minder nat als je een kleine onder de douche hebt staan, als in je staat zelf ook niet onder de straal maar toch in de douche.
Ik zou voor een gecombineerde cabine gaan. Je hebt tegenwoordig stoomcabines met bad of whirlpool voor 2500 euro inclusief alles. Die zijn 1,80 breed. Zet die tegen de muur aan waar nu je wastafel staat of waar je douche tegenaan staat en er tegenover de wastafel en klaar ben je.
een combi douche+bad met stoomcabine ben ik nog niet tegen gekomen. Heb je een link van een foto? Ik zoek wat luxe (daarom ook een grotere douche) en wordt nu nieuwsgierig