Speciaal onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sabagirl, 29 mei 2025 om 11:09.

1. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.215
    1.063
    113
    Vrouw
    Mijn dochter liep eigenlijk in gr 2 al vast. Maar rustig en lief op school, viel niet op. Heeft tot gr 4 geduurd voordat we het traject in gingen om te testen. En tot gr7 tot ze van school veranderde. Helaas zijn er maar een aantal scholen hier in de buurt waarvan er op 2 al geen plek was. Gelukkig kwam ze op een leuke school terecht.
    Nu zit ze in het VSO, ook zo ontzettend op haar plek. Kleine klas, 8 kinderen, docenten komen naar de klas ipv andersom. Wel met leerlingvervoer dus dat kost helaas wel energie.
    Man en ik vonden het ook zo spannend. Dochter zelf had er veel zin in, ze vond het verschrikkelijk op de basisschool.

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.244
    1.882
    113
    Ja is cl 4 onderwijs wij hadden toen geen keus ook.
    Of buiten de stad.
    Van daaruit is ze naar een dag besteding gegaan dit werd intern en dus wel buiten de stad a 20km per keer.
    Hier zijn ze vanaf 0 begonnen en daar zijn ze goed en naar ons gaan luisteren maar ook naar dochter.

En vandaar uit kreeg ze vrijstelling tot einde dit jaar.
    Maar zie de andere topic (autisme)
    Een van de laatste was wat nu gaat genbeuren.

En fijn 2 keuzes kies same.

3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.584
    3.942
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Oudste (ASS/ADHD) heeft op zowel SBO als SO gezeten. Ging uiteindelijk beide niet. We hopen in de toekomst wel weer.

Mijn middelste (TOS en waarschijnlijk ook ASS) gaat na de zomervakantie starten op het SBO. Ben er zelf al geweest om te kijken, woensdag gaat hij mee voor de intake. Regulier onderwijs lukt niet. Dus nu gaat hij na de zomer daar starten in een klein groepje. Hopelijk gaat dit ‘m worden! :)

Deel Deze Pagina