Hallo allemaal, September gaan wij twee weken naar Kos! Heeeerlijk. We vliegen met Tui en willen onze Bugaboo Buffalo meenemen. Iemand enig idee of je bij hen de wagen tot aan de gate mag meenemen? We hebben zo'n speciale transportbag. Onze dochter is dan 6 maanden, verder nog vakantie tips van mama's met ervaring? Groetjes en bedankt voor jullie reactie!
Google is your best friend 😉: Welke bijzondere bagage mag ik meenemen aan boord van TUIfly en hoeft niet te worden aangemeld? Het antwoord is dus nee.
Wij hebben dit een paar jaar geleden gedaan. Ook naar Kos toevallig. Onze jongste was toen zo'n 7/8 maanden. Moesten hem inderdaad bij het inchecken van de koffers al achterlaten. Hadden gelukkig een buggy bij ons voor de oudste. Achteraf gezien was het een vreselijk gedoe. Zag hem ook vanuit het vliegtuig de band op gegooid worden met koffers erop. Gelukkig niks kapot. Met onze kinderen en de koffers en handbagage was het ook een ontzettend gesjouw. Mocht je een buggy hebben, of kunnen lenen die helemaal plat kan zou ik die eerder mee nemen.
Plus dat ze hem dus ook gingen wegen bij het inchecken van de bagage en we dus eigenlijk over onze kilo's zaten. Maar daar werd verder niet moeilijk over gedaan.
Wij hebben en paar 2 jaar geleden gevlogen met KLM. En daar mochten wij hem wel meenemen tot aan de gate. Wij vonden het ideaal. Wij hadden ook een transport tas. En bij de landing stond de kinderwagen weer boven.
Wij hebben hem nog nooit mee mogen nemen tot aan de gate, altijd ingeleverd bij het inchecken. Wel die transporttas erbij gekocht inderdaad en dus nog nooit schade gehad. Ik boek voor de kinderen op wat langere vluchten vaak een eigen stoel en neem de maxicosi dan mee voor in het vliegtuig. Op het vliegveld zet je de maxicosi dan in zo'n bagagekarretje, dan hoef je niet te tillen.
Wij hebben hem juist altijd mogen meenemen en nooit hoeven inchecken onze Bugaboo's.....het verschilt denk ik heel erg tussen de verschillende maatschappijen. Maar met de charter vluchten zullen vast wel een stuk moeilijker doen. 😌
Wij nemen nooit het risico met onze mooie wagen. Als we op vliegvakantie gaan nemen we een buggy mee, waarvan de rug plat kan. We hebben dit gedaan vanaf dat dochter 5 maand was. We hadden ook een draagzak mee voor als we gingen wandelen. Voordeel is, dat als je op vakantie een keer een auto huurt een buggy prima mee kan achterin