Dus al met al... Scheelt het dus helemaal niet zoveel? Ik schrik er een beetje van, want gas om een huis te verwarmen is volgens mij de grootste kostenpost, en die hebben jullie niet. Hoeveel hout gebruiken jullie? Ik heb net een open haart geïnstalleerd, maar nog niet in gebruik. P.s. Hoe groot is jullie huis? Want als het 10x zo groot is als dat van ons, is het logisch dat jullie ook zoveel meer stroom gebruiken. Ik vind 4 euro verschil, terwijl jullie niet stoken eigenlijk een beetje weinig. Ik had dat meer verwacht.
Wij gebruikten voor het starten van ons bedrijf voor 80 euro per maand. Nu 135 maar zoals gezegd. 10 wasmachines per week extra 8 maanden lang zijn 320 machines extra heh. Dus naast onze eigen was. En airco slurpt ook stroom (twee mobiele) wij gebruiken 10 kuub hout per jaar wat we gratis krijgen dus kopen nooit hout ervoor. Cv staat gemiddeld in de winter totaal een week of vier aan denk ik om alles een keer goed door te laten lopen. Ons huis is 120m2 tussenwoning. Dubbel glas maar isolatie is matig. Als het nu 20 graden is en zet em uit is het morgenochtend 16/17 graden.
ja man, dan is er alweer AA+++ op de markt waarmee je 325 euro per jaar kan besparen als je een wasmachine, wasdroger en ecolight bio spaarlampen warm white van Philips koopt a 1900 euro.
Ik betaal 100 euro per maand voor gas en stroom. Kreeg vorige keer gerekend over 6 maanden 400 euro terug dus ik betaal ook teveel. Maar laat hem lekker op 100 euro staan Krijg ik elk jaar een leuk bedrag terug :')
We zijn trouwens net overgestapt naar een andere maatschappij. Scheelt 70 euro per jaar sowieso. En het tarief is ook iets lager. Dus volgend jaar betalen we nog minder.
Oooh, dat had ik helemaal niet begrepen van al die wasmachines! Ja dan snap ik het wel! Dan hebben jullie een hele nette rekening met al die apparaten!
Even opgezocht: Voor het bedrijf was het 3500 kwh en 196 kuub Sinds bedrijf en nieuwe ketel raar maar waar nieuwe ketel zou zuiniger moeten zijn: 518 kuub en 4500 kwh. Toen kwam onze dochter erbij en airco (twee mobiele) nu dus 5000 kwh en 570 kuub gas. Energiebelasting is de afgelopen twee jaar wel enorm gestegen zag ik. Onze buurman verbruikt op een paar kwh/kuub na precies hetzelfde. Ze hebben ook een houtkachel en wij wassen dan veel maar zij hebben weer 6 aquaria staan met verlichting/verwarming pompen etc. Ow en voor bedrijf staat pc ook aan van 9 tot 21:00 ongeveer
12 kuub hout past er in ons houthok. Milde winter gebruiken we minder ongeveer 10 kuub. Bij een hele strenge winter die lang aanhoudt meer. Maximale wat we tot nu toe hebben gebruikt is 15 kuub. Hout krijgen we gratis. Huis is 120m2 woonoppervlakte (verdeeld over drie verdiepingen) wel altijd alle deuren open dat warmte ook omhoog trekt. Volgens internet is een gemiddeld gasverbruik van 1600 kuub voor een gezin met twee kinderen normaal. Dus dan gebruiken we maar 1/3.
Ja dat scheelt wel heel veel inderdaad. Maar om eerlijk te zijn, ik zie mezelf geen 10 kuub naar 3 hoog tillen! Maar ik ben wel van plan om meer te gaan stoken met de houtkachel.