Idd je kon het al goed voelen, had ik ook niet verwacht. Echt net boven het schaambot een beetje naar beneden drukken en je voelt een rand.
MvM: Gelukkig was de test gisteren overduidelijk! Ik kan alleen niet meedoen, omdat ik na de bevalling van de 2e bloed bij heb gekregen. Dat vind ik wel jammer, maar ja dat zijn de regels. Ik hoop niet dat ik jullie teveel in spanning heb gelaten, maar ik voel me nu echt niet fit meer. De misselijkheid is nog wel te doen, maar ik ben vooral erg Moe. Als ik maar even zit, dan slaap ik al. Dat betekent dus dat ik de andere momenten harder moet lopen om alle "schade" in te halen Ik heb nu ook niet alles helemaal doorgelezen; heb echt geen energie
allemensen twijfel.. meen je dat? wat een opmerking zeg! hoe halen ze zich dat in het hoofd zeg! ik zou laaiend zijn geweest.. nou ja stomverbaasd eerst en later laaiend
ja, ik was eigenlijk te verbaasd om iets te zeggen. Volgens mij heb ik wel iets gezegd van: "nou ja,zeg" en ik heb iig duidelijk gezegd dat het heel erg gepland en gewenst is! (Voel me weer boos worden nu.)
@Twijfel Ik vind het nogal respectloos eigenlijk, om jullie met konijnen te vergelijken. Alsof jullie je instincten niet kunnen bedwingen en gewoon maar doen. Ik zou er echt boos om zijn geworden. Wie zijn zij om een waardeoordeel te geven! Vroeger was het doodnormaal om 10 kinderen te krijgen. Wat kan het snel veranderen he, in 50 jaar tijd...
@ Twijfel: het is inderdaad echt een pokkeopmerking hoor. Zijn die lui niet goed bij hun hoofd ofzo? Echt belachelijk. Kan me voorstellen dat je er echt even met je mond vol tanden stond. Je weet gewoon niet hoe je erop moet reageren lijkt me. Laat het achter je. Jij weet hoe het zit en jij weet dat deze "kleine blije wup" in een fantastisch liefdevol nest komt en niet te vergeten. Het is super gewenst!!!
@twijfel: nou ja, ik zit ook echt met open mond voor het scherm hier! Zeiden ze dat gewoon echt??!?! Wat ongelooflijk lomp en respectloos!!!! Bah!! Ik zou ook echt super boos zijn geworden hoor! Waar bemoeien mensen zich mee! Al wil je 10 kinderen! Dat moet je toch lekker zelf weten!? Geniet lekker van je wondertje meid!
Goofy, gefeliciteerd met Sven!!! Twijfel, wat een rot opmerking zeg... dat zeg je toch niet?? Sommige mensen denken niet na voor ze iets zeggen! mvl, heel veel succes en veel sterkte voor morgen! Ik help zo mee hopen dat het in orde blijkt... x
nou mensen denk dat mijn kwaaltje bik een virus wegkomen! werd in de winkel een potje misselijk, snel vlees gepakt en naar huis. daar in bad gegaan terwijl manlief eten maakte. maar werd al beroerd als ik mijn bordje zag. dus richting wc gerend en overgeven. nu gaat het wel weer. zal het virus van mijn dochter wel kado hebben gekregen (en ik ben niet eens jarig)
@ Twijfel, Dankjewel voor je reacties op mijn post.. Ik denk inderdaad dat het samen er bij ons nog sterker door geworden is.. Heb in ieder geval het idee dat mijn man me nu pas echt begrijpt wat het allemaal inhoud om zwanger te worden en te zijn.. Wat een ongelovelijke koekenbakkers heb je er toch bij zeg! Wat een opmerking.. Kan me voorstellen dat je met de mond vol tanden stond.. Maar nu: wat fijn dat de MvM test zo mooi positief was! Je droomt niet.. het is echt!! Oh..ja.. dat van die transfusie wist ik wel.. Balen dat je dan niet mag.. maar net wat je zegt; regels zijn regels.. is net als met bloed doneren.. veiligheid voor alles..
Hey meiden hoor eens.. Belt net mijn moeder op.. staat er een heel artikel in de krant van zaterdag over een bof-epidemie (onder jongeren weliswaar) in Castricum.. ik werk daar en behandel vrij veel jongeren..! Steekwoorden: 'ondanks BMR-vaccinaties' en 'Overdraagbaar door speeksel..' Wat zal ik hiermee nu doen?? Naar de huisarts? Naar de vk? Naar de gyn? HET IS TOCH TE TOEVALLIG ALLEMAAL....!!!!!???? ondanks dat er uit mijn bloed niets naar voren is gekomen.. Ga nu meteen ff googlen naar de evt gevolgen van de bof op het ongeboren kind... driedubbel k*t!
Leo, ik zou het gewoon bij de gyn navragen! Misschien dat ze je morgen meer uitleg kunnen geven. Het zou toch wat zijn als dat de oorzaak is geweest... Wellicht testen ze je bloed ook niet op alles.
Artikel1 V: Ik ben zwanger en ben op bezoek geweest bij iemand die de bof heeft. Wat kunnen de consequenties zijn voor zowel mij als mijn ongeboren kind? A: Het risico van zwangeren is afhankelijk van reeds bestaande afweer door eerdere vaccinatie of doorgemaakte bof. Zwangere vrouwen tot de 3e zwangerschapsmaand hebben bij het doormaken van de bof een licht verhoogd risico op een spontane abortus. Er is geen risico op geboorteafwijkingen van de vrucht of vroeggeboorte. Vaccinatie tegen bof, mazelen en rode hond is gecontraindiceerd bij zwangere vrouwen. Voor medewerkers / studenten die korter dan 13 weken zwanger zijn is het beter om het contact met een bofzieke te vermijden, tot 5 dagen na de eerste klachten van klierzwelling Artikel 2 2.5 Verhoogde kans op ernstig beloop De kans op chronische, dubbelzijdige parotitis is groter bij hivgeïnfecteerde kinderen. Op basis van beschikbare data bestaan tot dusver geenaanwijzingen dat het krijgen van bof tijdens de zwangerschap tot een verhoogd risico op aangeboren afwijkingen leidt. Er zijn vermeldingen in de literatuur dat parotitis door het bofvirus in de eerste 12 weken van de zwangerschap is geassocieerd met een verhoogd risico op spontane abortus. (AAP03)Ook zijn er enkele casussengepubliceerd waarbij een mogelijke associatie tussen bofvirusinfectie in het eerste trimester en spontane abortus werd beschreven(Gar80,Kur82), maar in een studie bij 79 zwangere Duitse vrouwen met serologisch bewezen acute bofinfectie kon een toename van spontane abortus of premature bevalling niet worden bewezen. (End05) Het is dus onduidelijk of het doormaken van bof tijdens de zwangerschap een risico voor het ongeboren kind geeft Dus.... het is niet helemaal uitgesloten zij het onwaarschijnlijk.. lekker dan... Wat een Lummel van een arts op de huisartsenpost.. ff googelen en hij had dit ook geweten.. (ik heb zelf bewust niet gegoogled de afgelopen 5 weken..)
Ze hebben mijn bloed wel getest op de bof en daar kwam niets uit.. maar je bent al ca 12 dagen besmet als je verschijnselen krijgt.. Wellicht zijn die stoffen met 2 weken weer uit je lichaam en je bloed? Voor mij is het al langer duidelijk dat het niet toevallig is.. niet dat ik iemand iets wil of ga verwijten overigens.. Nanette, Ja joh.. ik had een mega dikke rechterkant! En pijn dat het deed!!