Speciaal voor Bieb (en natuurlijk alle andere kippies): het nieuwe hok!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lobi, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    ER zijn genoeg anti-depressiva die geen SSRI's zijn. Maar de vraag is of dat wel werkt bij jouw man zijn aandoening.
    Hier een stukje gecopieerd van wikipedia.

Heropnameremmers
    Heropnameremmers (Engels: reuptake inhibitors) verhinderen de normale werking van de transporter die de neurotransmitter terugpompt naar het neuron waaruit deze is vrijgekomen. Hierdoor neemt de concentratie transmitterstof in de synapsspleet toe. De werking hangt samen met het feit dat de receptoren van het postsynaptische neuron beter 'gevoed' blijven met de neurotransmitters. De oorzaak van een depressie hangt namelijk (vermoedelijk) samen met een tekort aan bepaalde neurotransmitters in de hersenen. Deze middelen zorgen dus dat dit tekort opgeheven wordt.
    Onderscheiden kunnen worden:
    TCA's (Tricyclische antidepressiva) (zo genoemd vanwege hun chemische structuur) en aanverwante verbindingen, zijn oudere middelen die vrijwel allemaal in meerdere of mindere mate de heropname remmen van serotonine en noradrenaline (bijvoorbeeld amitriptyline, imipramine, clomipramine). In vergelijking met de modernere heropnameremmers (zie verder), hebben deze middelen een relatief ongunstig bijwerkingenprofiel en zijn ze niet selectief. Er is dus ook invloed op muscarine, histamine en adrenerge receptoren. Bij overdosering zijn ze ook gevaarlijker (cardiotoxisch). Het voordeel is echter dat er, in de loop der jaren, veel ervaring mee is opgedaan. Daarnaast zijn ze waarschijnlijk effectiever dan antidepressiva die de heropname remmen van slechts één neurotransmitter.
    SSRI’s (Selective Serotonine Reuptake Inhibitors) remmen de heropname van serotonine (bijvoorbeeld fluoxetine en paroxetine). SSRI's beïnvloeden de plasmaconcentratie van andere geneesmiddelen door leverenzyminductie
    NRI's (Noradrenaline Reuptake Inhibitors) remmen de heropname van noradrenaline. Voorbeelden zijn reboxetine (Edronax® in België) en nortriptyline (Nortrilen® in Nederland en België) dat behoort tot de TCA's, maar niettemin een zeer hoge noradrenergie selectiviteit vertoont.
    SNRI’s (Serotonine Noradrenaline Reuptake Inhibitors) remmen de heropname van zowel serotonine als noradrenaline (bijvoorbeeld venlafaxine in hogere doseringen). Omdat SNRI's, evenals de meeste TCA's, op twee neurotransmitters werken, worden ze ook wel "dual reuptake inhibitors" genoemd.
    NDRI’s (Noradrenaline-dopamine reuptake inhibitors) remmen de heropname van noradrenaline en dopamine. De belangrijkste vertegenwoordiger is bupropion. Dit middel wordt ook gebruikt om het stoppen met roken te vergemakkelijken. Als antidepressivum is het recentelijk geregistreerd.
    [bewerken] MAO-remmers

Mono-Amino Oxydase remmers verminderen de werking van het MAO-enzym. Hierdoor wordt de afbraak van serotonine, nor-adrenaline en dopamine vertraagd waardoor de concentratie van deze transmitterstoffen stijgt. Men onderscheidt:
    niet-selectieve en irreversibele remmers van mono-amineoxydase (bijvoorbeeld tranylcypromine). Dit soort geneesmiddelen kunnen ernstige bijwerkingen hebben. Er kan bijvoorbeeld het 'cheese'effect optreden, waarbij Tyramine dat o.a. in salami, banaan, chocolade, bepaalde soorten oude of zachte kaas en in rode wijn voorkomt kan bij volledige remming van het MAO niet meer worden afgebroken en veroorzaakt in hoge concentratie ernstige bloeddrukverhoging.
    reversible MAO-A remmers (RIMA's) (bijvoorbeeld moclobemide
    Hopelijk heb je hier iets aan

2. suussuus

suussuus Niet meer actief

@alex, succes meid !!! Ik hoop dat je snel een terug plaatsing krijgt !
    Ik duim voor je !

3. suussuus

@femmele, fijn dat het met jou weer beter gaat, en met Pluis natuurlijk !

4. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Thx Suus

Hoe is het met jou? Weer een beetje warm gekregen? En op je werk?

5. suussuus

Het is hier weer lekker warm gelukkig !
    Op mijn werk is het nog altijd heerlijk !

Alleen wat problemen om mijn libido op temperatuur te krijgen ???
    Daarom zal deze ronde niks worden , helaas
    Tips misschien ??

liefs suus

6. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    He Suus! Moet je maandag werken? Ik ben maandag in Maastricht en misschien dat ik nog even naar het centrum ga.....

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @femmel.. bedankt voor het zoeken meis. Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer;)
    MAar zal er eens rustig voor gaan zitten

8. suussuus

Ik was even onder koffie halen !
    Ik moet maandag van 13 tot 18 werken, de winkels gaan ook pas om 13 uur open !
    Als je wilt neem ik dat slaap kussen mee voor je !
    Zou het in ieder geval super leuk vinden om je te zien !

liefs suus

9. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Nou, mijn eitje was vandmorgen nog maar 15mm. Viel wel een beetje tegen. Sowieso kwam deze echo al veel te vroeg. Een eitje groeit maar max 2mm per dag, dus zelfs als dat gebeurt zou zijn was het mog maar 17mm geweest. De gyn van vandaag was het met me eens dat het wel vroeg was, maar mijn eigen gyn wil blijkbaar geen enkel risico nemen.
    Maandag weer terug. (Dan is het vast ook pas 17mm en mag ik woensdag weer... pffff.)

@kittenkwaad
    Flash hing hier net in het gordijn, maar was net te laat voor een foto. :D

10. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Das aan de ene kant wel mooi balen maar aan de andere kant wel weer fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, hij neemt je iig serieus!!
    Nu maar duimen dat je eitjes ene groeistuip krijgen en maandag hard zijn gegroeid!!
    Dat kan niet he!!! te laat voor de foto, slechte smoes :D:D:D:D
    Wordt helemaal hyper van jou kittenverhalen, had manlief de foto's al laten zien, ja leuk was zijn reactie... nou die van mij toch wel heel wat anders hahahaha.

@All, bloeddruk weer gecheckt en was goed. Mag me morgenochtend weer melden en als het dan ook goed is maandag en dinsdag nog en dan zowaar een dagje overslaan... hihi, waar een mens wel niet blij van kan worden!!
    Al ga ik vandaag met liefde nog een keer op pad, manlief heeft ineens de kluszin te pakken gekregen en dus ligt mn hele huis *boven dan* op zn kop en is hij heel druk met zagen, meten en vooral heel veel mopperen haha.
    Het is maar goed dat Tom zn gehoor nog niet helemaal goed functioneert gniffel

11. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    kwam ff gezellig langs, maar er is niemand.....
    @ rieanne, fijn dat het goed gaat met je bloeddruk!

Hier gisteren controle verloskundige en alles goed. Advies om toch echt rustig aan te doen ivm pijn/ bekkeninstabiliteit. Ga volgende maand ook van de groep af op mijn werk, wel nog kantoor werk. Hoop dat dat voldoende is.

Daarna een pretecho laten maken. Erg mooi om te zien. Het kleine dametje lag alleen geen seconde stil, dus ze maakte het extra moeilijk om mooie foto's te maken...maar ik kon er wel om lachen!
    Ben niet handig hier met foto's geloof ik, maar heb er een paar in een foto album in mijn profiel gezet (als het goed is...hihi).

12. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Ben ik er ook weer eens.... is er ook niemand....

@hier even een update
    Heftige 2 weken achter de rug... Oma ging opeens achteruit... vorig weekend zo slecht dat ik samen met mijn moeder aan haar bed hebben moeten waken... Ze is kort bij geweest en hebben wel goed afscheid van haar kunnen nemen. afgelopen dinsdag ochtend een telef van de arts gekregen dat we snel moesten komen want ze ging nu echt heel hard achteruit. eenmaal aangekomen blies ze net haar laatste adem uit. vanavond condoleance en maandag begravenis.......
    Verder gaat t met mij effe Knut... die irritante griep heeft mij toch ook gevonden. slapeloze nachten, bijholtes die op knappen staan, komt niks uit mijn handen... (en die was stapelt zich op en op....grrrr).
    Afgelopen woe geweest bij de vk voor controle. alles was goed. bloeddruk, groei, hartje etc... allemaal in orde.
    Jamie is nu ook zo lief voor de baby in mamma's buik. Uit t niets komt hij naar mij toe, dan hup trui ophoog, buik bloot en geeft hij een kusje op mamma's buik. "baby slaap?" dekt mijn buik weer toe en gaat slaap kindje slaap zingen..... soooo cute
    Soms legt hij even zijn handje op mijn buik, wilt hij de baby voelen, net als wat pappa doet.

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Mooie foto's hoor Saffron. Het is al een echte kleine meid om te zien he. Super

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Gecondoleerd Kris.

Gelukkig is met babygirl alles goed. Mooi zo. En Jamie ach gossie wat is het toch een schatiig mannetje.

Verder moet je maar rustig aan doen en lekker uitzieken. Hoop dat je mannetje goed voor je zorgt.

Dikke knuff

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Saffron heerlijk dat alles in orde was, en zeker het advies ter harte nemen om het rustiger aan te doen.

@Kristel, knuff meid, en gecondoleerd............................
    Enne dat lief zijn voor de beeb wordt alleen nog maar meer als het er eenmaal is.

@Femme, hoe voel je je, gaat het beter?

@Rieanne, fijn meid dat alles goed bleek te zijn, nu volhouden he!!!

@Alex, getver de getver..............ben je bang dat het eitje niet goed groeit????
    Ik ga voor je duimen, zijn hier wel weer toe aan een pos. test.....en in het bijzonder van JOU!!

@Suusuus.............gaat het allemaal goed??

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Moet het ff kwijt, mijn moeder is dit weekend over en brrrr..........krijg helemaal de kriebels!!!

17. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Kristel
    Gecondoleerd meid.
    Gelukkig dat met beeb alles goed is. Je hebt wel even genoeg voor je kiezen gehad zo he. *knufs*

18. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    thanks girlzzzz.. voor jullie lieve berichtjes... Ik weet dat ik niet altijd, en zeker de laatste tijd niet zoveel meeschrijf... maar ik lees iedere/of om de dag even bij. Dus nee ben jullie niet vergeten, ben ook van alles op de hoogte, maar t ontbreekt soms even aan de juiste woorden. en mijn hoofd loopt de laatste tijd ook een beetje over.... pfff. energiepeil is ook weer gezakt en zeker nu naar 30 a 40%.

valt niet mee EN zwanger EN een puberende peuter EN een manlief die weer lange dagen werkt en dus alles maar dan ook echt alles op mij aan komt...
    (goof.... ik begin je frustratie nu echt te begrijpen....ik ondervind t nu zelf)

Voor alle kipjes een hele dikke knuffel van mij

19. suussuus

@kristel, dikke knuffel voor jou, en heel veel sterkte maandag !
    Ondanks dat je er niet zoveel bent, denken wij toch aan je hoor !

20. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Goof jij heel veel succes nog dit weekend met je moeder!!!!

Ik voel me weer bijna de oude. Het gaat elke dag iets beter en ik merk dat mijn energie langzamerhand weer terug komt. Ik denk dat ik gewoon weer eens een keer iets te druk ben geweest. Vanaf nu ga ik echt proberen rustiger aan te doen.

@ Alex grow you little eggs. Ik hoop voor je dat je maandag iig weer iets grotere eitjes hebt dan vandaag. Ik duim met je mee.

@ de andere kippies, ben jullie niet vergeten hoor.

Deel Deze Pagina