Speciaal voor Bieb (en natuurlijk alle andere kippies): het nieuwe hok!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lobi, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nee ik had iets getikt en toen dacht ik.. dat kun je beter niet zeggen nette..
    Gelukkig heb ik hier (in tegenstelling tot in het echte leven) de mogelijkheid mijn woorden te wissen

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Huh?? Door dat toppic bedoel je :(??

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik pb wel even

4. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Nanette
    Ik heb niks van jou gelezen daar dat "niet slim" is hoor. Zowel van jou als van Leo goede respectvolle bijdragen.
    TS staat er nog heel naief in, maar ze is dan ook nog maar 19 jaar. Vind het jammer om te zien dat er dan een aantal meiden zo fel bovenop springen. Lijkt echt een beetje op frustraties afreageren...
    Welke mening iemand ook toegedaan is (of wat voor naief idee), je kunt het altijd met respect brengen. Dat respect was in de laatste pagina's ver te zoeken. Goed dat moderator Natasja er een slot op heeft gegooid.

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Nou heb het ook gelezen en jullie reactie is prima, zo reageert de TS ook, gelukkig zit er een slot op.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat een verhaal dat topic! Idd niet zo doordacht van TS, maar ik zie vooral een naïef schatje wat nog niet zo goed snapt hoe het werkt ;). Lieve reacties Leo en Nette!!

En als je in je omgeving hebt gezien dat er niet mee bezig zijn een positieve bijdrage levert, dan snap ik dat sommige mensen dat geloven. Mijn moeder is na 9 jaar (!) pas zwanger geworden van mij, toen ze alle hoop hadden opgegeven en inmiddels druk bezig waren met het adopteren van mijn broer Uit Indonesië :). Als ik dat verhaal vertel, krijg ik ook altijd die uitspraak, dat dat vast was omdat ze er niet meer aan dachten. Maar ze hebben het mis. Zwanger worden is een wonder, dat haal IK uit het verhaal van mijn moeder!

Nu ff flink teruglezen, maar was ff nieuwsgierig naar het topic.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja maar ik had hier iets doms over dat topic geschreven;) en dat heb ik even weggehaald;)

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leo, ik denk ook je ei rond dag 151/152. Dat zou fijn zijn!
    Mooi dat het feest zo goed was, haha boer met kiespijn, ik zou maar op je hoede zijn als je 40 wordt ofzo, dit gaat ze niet vergeten :D!

Kristel, gecondoleerd! Goed dat jullie afscheid hebben kunnen nemen, maar niet minder verdrietig :(.

Rieanne, meldplicht :)!!

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Femme, mooi dat je bezoek aan de VK goed was!!

Marjo, wat een heftig verhaal zeg van je man!!! Hoe is het nu?

10. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Daar ben ik ook benieuwd naar, Marjolein. Is de koorts nog gezakt?

11. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Ben er al :D
    @Nanette, heb heel hard om je tips moeten lachen... is volgens mij ook niet gezond hoor voorje bloeddruk haha.
    Hij was vandaag wel weer gestegen :x
    Geen drama, nog niet, 145 over 95 maar wel bloedprikken, ctg diepe zucht en weer even naar beeb mogen zwaaien, kijk dat vind ik dan weer niet erg!!
    Tijdens de ctg krijgen ze een vertraagde hartslag als ik op mijn rug lig, en dat herken ik nog wel van Tom maar ja toen was ik bijna uitgerekend en nu nog helemaal niet.
    Advies is dus zoveel mogelijk op mijn zij te slapen en als het dinsdag weer wegzakt op als ik op mijn rug lig willen ze een meting doen van de navelstreng???? Had een zeer onervaren co die het allemaal volgens mij nogal spannend vond, haha sommige vragen deden hem echt rood uitslaan het zieltje.
    Ach ja morgen weer mijn eigen gyn en dan maar eens vragen hoe het nu zit en of ik me nou eigenlijk echt zorgen moet maken.

Deze arts had zoiets van neee, nee u moet zich juist geen zorgen maken want dat heeft weer gevolgen voor u algehele gestel... hij bedoelde het vast heel goed maar ik heb hem wel even een duidelijk antwoord gegeven.
    Hoop dat hij vanavond kan slapen, hubbie vond mij niet lief haha... what else is new??

Zo nu ga ik maar eens dat topic lezen,wordt hier nieuwsgierig van! :D

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    niet lief.. maar waarschijnlijk wel duidelijk en volgens mij heeft de co daar het meeste aan;)
    Wat jammer dat hij toch weer hoger is!!

13. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Af en toe ben ik gewoon een kreng en dat heeft niks met hormonen te maken maar wel met verkeerde opmerkingen haha.
    Hoop dat het morgen weer wat gezakt is.
    Gisteravond op pad geweest met mijn dinnetje dus niet echt genoeg rust gehad/genomen gok ik... morgen maar even met de gyn bespreken.

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0

Helemaal mee eens Alex!!! ;) Het was de laatste pagina's inderdaad wel heueueuel erg fel :) Gelukkig nu op slot door een slimme moderator ;) :D

15. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Zo damens ik zie een hoop te doen geweest over een topic.

Ik ben vandaag lekker het bos in geweest met vriendlief. ook al regende het heel de tijd, het was heerlijk om weer twee uurtjes te wandelen en samen te zijn.

Verder nog even een smerig vraagje; nog steeds last van obstipatie. Heb van alles geprobeerd. Van bruineer dan bruinbrood tot activia en sinaasappel tot roosvicee laxo. Het helpt niks. Nu laatste optie gedroogde pruimen. Hopelijk gaat dat werken. Iemand nog meer ideeen? Anders toch maar morgen aan de lactulosedrank.

16. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Zwangerschap en Obstipatie Verstopping

Obstipatie. De belangrijkste oorzaken van verstopping, harde ontlasting bij zwangere vrouwen zijn hormonale werking op de darmfunctie, verminderde lichaamsbeweging, druk van inwendige organen en veranderde bloedsomloop. Belangrijke middelen om dit te verminderen of verhelpen staan hieronder aangegeven.
    Tips tegen obstipatie:

Vezelrijke voedingsstoffen (als volkoren producten, vers fruit, verse fruitsap, groene groenten, peulvruchten, dadels, vijgen en noten etc.)
    Soms kunnen geweekte pruimen, kandijsiroop, peperkoek, ontbijtkoek, speculaas, karnemelk of een glas lauw water op een nuchtere maag helpen
    Ontbijt niet overslaan (brengt darmen op gang)
    Regelmatig kleine maaltijden
    Voldoende drinken: drink minstens 1,5 - 2,5 liter per dag. Neem vooral Water, de zure melkproducten, groentesap, bouillon, kruidenthee
    Neem de tijd om rustig naar de WC te gaan
    Zorg voor voldoende beweging.
    Gebruik geen laxeermiddelen! Een vezelstof die laxerend werkt en buiten de normale voeding zonder risico kan worden ingenomen, is vlozaad. Een arts schrijft soms lactulose voor. Neem in ieder geval zonder advies van arts of vroedvrouw geen laxeermiddelen.

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Thanx Kris maar dit heb ik dus allemaal al geprobeerd.

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Lactulose geeft darmkrampen, movicolon, magnesiumoxide of metamucil geven dit niet.
    Vervelend die obstipatie!

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou gewoon even je ha bellen femmel en het overleggen met hem of haar

20. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Heb ik gedaan en wat krijg ik van hem? Movicolon en dat mag ik nu huist niet hebben als je zwanger bent.....

Deel Deze Pagina