Eindafrekening Essent

Discussie in 'De lounge' gestart door keano, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    #1 keano, 17 nov 2009
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
    Hoi, Ik heb net eens gekeken hoeveel we meer aan elektriciteit hebben verbruikt...Ik kwam uit op 331 meer dan vorig jaar..Weet iemand hoeveel je dan ongeveer moet bijbetalen?Gelukkig hebben we bij Obragas maar 4.6 gj meer verbuikt en betaalde dit jaar 30 euro per maand meer, dus dat zal wel goed zijn.En bij Brabant water hebben we 22m3 minder verbuikt..Vraag me niet hoe..
    Alvast bedankt voor de reacties

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat is altijd een beetje lastig uit te rekenen. Je kunt wel uitgaan van je totale verbruik vermenigvuldigt met de KwHprijs en daarbij tel je dan het vastrecht op. Maar je moet daar natuurlijk weer je maandelijkse bijdrage van af trekken.
    Ik verwacht dat het op zich wel mee zal vallen omdat de electraprijs niet zo hoog is als de gasprijs.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier hebben we 377 meer verbuikt aan energie en 147 meer aan gas, dan wat geschat werd wat we zouden gebruiken.
    Wij hebben uitgerekend (zoals op de manier wat Hopmarjanneke al beschreef) en komen daarmee ongeveer hetzelfde uit als het totale voorschot. Dus wij zullen quiet spelen.

Het zal dus wel mee vallen.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Wij hebben ook Essent.

Wij hadden aan gas 209 m3 meer verbruikt, en aan energie 58 kwh minder verbruikt ten opzichte van vorig jaar, en wij kregen 2,92 euro terug.

We zijn er van uit eten geweest :D:p

Nieuwe maandbedrag is 16 euro lager :$. Best aardig ondanks dat we praktisch quite spelen

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    je op kan op de essent site je eigen aanmelden en dan kan je zien hoeveel je terug krijgt of bij moet betalen!!
    mijn essent heet het geloof ik...

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( Dat is een groot verschil, met het vorige voorschot.
    Vraag me af waar ze dat op baseren, want als je nu nog geen 3 euro minder kwijt bent, waarom zou je dan voor het komende jaar dan 192 euro minder moeten gaan betalen?
    Ik snap dat niet zo goed. Ik hoop dat ze mijn voorschot deze keer wel goed hebben ingeschat want ik moest 600:$ euries bijbetalen:(:)
    Maar goed, mijn voorschot is dan ook flink verhoogd.
    (En ja, ik dacht dat we heel zuinig waren.. niet dus:x)

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Gokje...
    Van het bedrag dat je terugkrijgt wordt op de afrekening meestal al je maandelijkse voorschot afgetrokken en dan staat er wat je terug krijgt.
    Bij ons kregen we 80 euro terug (water), maar eigenlijk was het €104 - €24 (voorschotbedrag van die maand) = €80.. Dus waarschijnlijk kreeg ze ook meer terug, maar was het voorschotbedrag er dus al afgehaald.
    Ehm..beetje duidelijk verhaal???

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nee hoor. Ik kreeg 2,92 terug.

De energieprijzen zijn gedaald en zullen verder dalen, vandaar de verlaging van het voorschot.

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Klopt maar als jij bang bent dat je nu te weinig gaat betalen en aan het einde meer moet gaan betalen kun je hem altijd laten bijstellen.

Ik werd in mijn 1e huis ingeschat op 50 eur0, huis had daarvoor leeggestaan... IK het bijgesteld naar 80 euro. Moest ikaan het einde van het jaar nog 600 euro bijbetalen!!!

10. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik verhoog mijn voorgestelde maandbedragen altijd met een paar euro. Dan hoef ik op het eind niets of in ieder geval een heel stuk minder bij te betalen. En als ik geluk heb krijg ik terug.
    Heb je in ieder geval nooit een megadomper....

11. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    Ik heb vandaag gebeld naar Essent en moesten 128 euro betalen met het voorschotbedrag 49 euro erbij.Dus gelukkig valt het mee....

12. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    deze topic mag gesloten worden

13. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    helmond
    deze topic mag worden gesloten

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Moet je even op het verkeersbordje klikken,en dan zo vermelden! anders zien ze het misschien niet!;)

Deel Deze Pagina