Wat denken jullie... zal er een mondkapjesplicht komen in NL? Ik denk uiteindelijk van wel, dan in winkels en openbare gebouwen... Ik heb in ieder geval maar wat mondkapjes besteld, voor het geval dat.
Ik denk het ook. Net als jou vorige week wat gekocht toen ik ze zag liggen. Dan hebben we ze maar in huis mocht het nodig zijn.
Ze maken zich heel hard van niet. Omdat 1,5 meter en handen wassen voldoende werkt. Dit is hier ook gebleken.. Dus ik denk ook niet dat dit er komt.
Het zou me niet verbazen dus ik heb ook wel wat extra ingeslagen (ik had ze al en dit gaat sowieso op want ik reis na de vakantie weer met het ov)
Ik vind het sowieso bizar dat jullie dat na vier maanden coronacrisis niet standaard in huis hebben? In België was er de eerste drie maanden ook geen sprake van mondmaskers, maar toch had ongeveer iedereen die dingen in huis tegen eind maart.
Eens. Juist in Nederland is de situatie onder controle gebracht zonder mondkapjes plicht, en ook zonder verplichte lockdown, sluiting van winkels enz. Landen ten zuiden van ons hebben niet echt verschil gemaakt, zelfs met mondkapjes en strikte lockdown. Dus ik verwacht het niet. In Nederland is volledig ingezet op 1,5m afstand, en zijn mondkapjes geen moment als advies gebracht. Buiten de zorg en ov heb ik echt amper iemand met een mondkap gezien al deze maanden. Wij hebben nu pas een doosje gekocht omdat we naar Duitsland gaan.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ze komen of niet. De overheid is er volgens mij behoorlijk stellig in: ze zijn niet nodig. En zonder de mondkapjes is het ook onder controle gekomen. Juist nu we weer meer mag laait het op. Ik weet niet of mondkapjes de juiste oplossing is. Als ik zie dat ze mondkapjes plicht willen in winkelstraten, 'want dan kunnen we meer mensen toelaten' denk ik dat ze het echt fout denken. Als mensen denken dat dat mondkapje ipv afstand houden is is dat fout. Als de mondkapjes er komen is dat denk ik door druk van buitenaf. Ik heb trouwens in juni de eerste mondkapjes aangeschaft. Omdat ik tieners heb die ook met het OV naar school/opleiding moeten. Inmiddels heb ik een flinke stapel liggen. (Genaaid door mijn moeder) Eind van de week gaan we op vakantie naar Frankrijk, dan zullen we ze vast wel eens nodig hebben.
Bizar maar ieder zijn ding uiteraard. Ik heb ze pas gekocht wanneer ik ze nodig had. Heb nu 10 wegwerp in huis, is meer dan zat.
Maar jullie kopen ze nu toch ook terwijl ze nog lang niet verplicht zijn? Deden wij dus ook, alleen maanden geleden al.
Ik niet hoor, maar ik praat uiteraard voor mezelf. Ik vind het sowieso weggegooid geld dus beperk me tot het minimum. Maar je hebt gelijk, ik lees ook dat mensen ze nu kopen.
Omdat het er nu wel op lijkt dat het hier ook verplicht kan worden. Dat idee was er eerder niet. Alleen voor het ov dus Denk ik hoor. Ik had ze al eerder
Waarom dan? Je hoeft ze bij ons alleen in het OV te gebruiken. En daar ga ik niet mee. Overigens heb ik ze wel in huis hoor. Meer omdat ik een goedkoop pakje vond met 10 dingen en dacht: dan heb ik ze in huis. Maar bijv. niet voor mijn kinderen.
In Nederland was er lange tijd een groot tekort aan mondkapjes, het had erg geweest als ik een voorraad had liggen, terwijl ze in de zorg ernstige tekorten hadden. Intussen is dat tekort al even opgelost en hebben wij afgelopen week een kleine voorraad aangeschaft, ook omdat mijn man soms met het OV reist. Ik denk dat dit ook een cultuur ding is...
Ik had al direct toen de scholen dicht gingen voor iedereen hier in huis een wasbaar mondkapje in huis voor stel dat... Die dingen zijn alleen nooit gebruikt, ja door dochter als ze doktertje of tandarts speelt met haar poppen.