Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Vanmorgen heeft mijn zoontje van 11 mnd een vaccinatie gekregen en vanavond kreeg hij koorts. Zouden jullie als dat morgenochtend nog zo is met het hele gezin thuis blijven, of, omdat dit zo aantoonbaar van de vaccinatie komt, dat niet doen?
Ik zou het niet doen, met Zijn allen thuisblijven. Ik zou je zoontje wel thuishouden, niet ivm corona maar omdat het sneu is om met een koortsig kind op stap te gaan. Maar lijkt me duidelijk dat dit geen corona is maar van de prik.
Die koorts lijkt me volledig te verklaren door de vaccinatie, dus ik zou ook niet met het hele gezin thuisblijven. Zelfde trouwens met koorts bij een overduidelijke oorontsteking bv bij een kind dat vaker oorontstekingen heeft.
Ik heb na de vaccinatie van mijn kind met de GGD gebeld en toen was advies toch thuisblijven. Kans is groot dat het van het vaccin is maar niet zeker. Uiteindelijk is mijn man toch naar zijn werk gegaan (ook onder druk werkgever). Dit was wel een paar maanden geleden toen er nog meer beperkingen waren. Maar je zou morgen zelf even kunnen bellen voor advies.
Hier na overleg met werkgever na de laatste vaccinatie ook gaan werken, omdat alleen koorts (geen verkoudheid klachten) en vaccinatie aan elkaar te linken was en hoogst waarschijnlijk geen corona zou zijn dan!
Officieel tot de koorts weg was en daarna nog 24 uur. Maar omdat er verder geen andere klachten bij kwamen zijn wij gewoon allemaal weer op pad gegaan na dat ons kind koorts vrij was.
Ik ben net terug van het cb voor de eerste prikjes en de arts zei dat het niet nodig is om met het hele gezin thuis te blijven als er koorts ontstaat binnen 48 uur na de vaccinaties. Dus ik ben dat ook niet van plan.
Ik ben vrij streng met de regels maar in dit geval zou ik niet allemaal thuis blijven. De kans dat je baby corona heeft opgelopen en jullie niet, lijkt me vrij klein en daarnaast is er een andere verklaring van de vaccinatie.
Ik kon ook na overleg ook gerust naar de fysio in t ziekenhuis, logische reactie op prik is geen corona. Alleen baby bleef thuis, maar dat is logisch want hij voelde zich niet top. Man werkte ook gewoon