Hoe kom ik van die opdringerige mensen af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tigra, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    We wonen in een wijk waar vaak collectanten aan de deur komen, mensen die je overhalen hun goede doel te steunen, energieleveranciers die willen dat je overstapt, geloofsovertuigers, bouwvakkers die in de wijk bezig zijn en hun diensten aan willen enzovoort.
    Wij vinden dit vervelend. We steunen genoeg goede doelen, we willen niet overstappen van leverancier, we zoeken zelf wel een klusjesman en ik heb al een geloof.
    Daarnaast ben ik niet goed in nee zeggen. Ik heb daarom liever niet dit soort mensen aan de deur.
    Dus een tijdje geleden hebben we een sticker bij de bel gehangen met "geen collectes, verkopers, geloofsovertuigers", met daaronder in kleinere letters "ik weet de weg". Zou toch duidelijk moeten zijn. Maar helaas!
    Zowel gisteren als vandaag iemand aan de deur gehad die een goed doel wil aanprijzen en een eenmalige bijdrage vraagt. Heb gewezen op de sticker, maar beide gaven aan dat ze niks verkopen, want het is niet verplicht. En dan alsnog proberen om een bijdrage voor hun doel te vragen.
    Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
    Of horen jullie welk verhaal aan? En koop je dan wat of niet? Of doe je meteen de deur dicht.
    Ik ben best wel lief hoor, maar dit opdringerige gedoe ben ik echt zat.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik doe de deur open, meestal zie ik binnen drie seconden wat er voor m'n deur staat. En dan zeg ik iets van, nee bedankt, geen belangstelling. En doe ik de deur dicht. Ook als ze nog midden in een zin zijn of net van wal willen steken. Ik heb gewoon geen geduld ermee. En is heel brutaal en onbeleefd ja. Maar ik vind het ook brutaal en onbeleefd om mensen te gaan lastig vallen in hun eigen huis met jouw zeur verhaal.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik had in jouw geval gezegd: U heeft de sticker toch gezien? Om vervolgens de deur dicht te doen.....

Tja, wie een plaat heeft voor zijn hoofd......

Hier geef ik wel aan collectanten, heb ik iedere maand een jehova's getuige aan de deur met wie ik een praatje maak, waar ik een boekje van krijg en klaar. Verkopers, gasbedrijven etc wimpel ik gewoon af met "geen interesse" en dan doe ik snel de deur weer dicht :cool:

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik wijs op mijn sticker.. en afhankelijk van hun reactie zeg ik lezen is best moeilijk zeker? of dus een fijne dag verder, deur dicht.

5. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Hier ook een tijdje last van gehad.
    idd van de nuon dan weer de essent de ramenwasser de goten reinigen de kliko reinigen jehova;s etc.
    en ze blijven aandringen ook als je zegt geen interesse.
    tegenwoordig heb ik geen deurbel meer, dat scheelt al een stuk.
    en als er nu weer 1 aan de deur staat zeg ik meteen dat we niet willen. en doe de deur al half dicht , vaak werkt dit wel. nog ff aandringen van ja maar mevrouw. en dan nogmaals nee dank u en goede dag wensen en de deur dicht.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou in jouw geval hetzelfde zeggen als wat mamabri zegt. Dikke doei zeg.

En hoe ik het hier doe, als ik zie dat het iemand is die ik niet heb uitnodigt. Ik zeg vriendelijk goedendag en dan dat ik geen interesse heb en wens ze een fijne dag. Het boeit mij helemaal niks als ze dat niet leuk vinden. Ik heb ook een schurft hekel aan mensen die bij mij aan de deur komen die daar niet horen. Daaaagg

7. Veera

Veera Niet meer actief

Een paar straten verderop hangt op de deur zo'n sticker maar dan in grote letters Blijf van mijn bel af!!
    Geen idee of t helpt maar misschien wat duidelijker :D
    Je kunt ook de bel uitzetten.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik wijs naar mijn sticker en smijt de deur dicht. En als ik zie dat het overduidelijk verkopers zijn doe ik niet eens open, er hangt immers een sticker.

9. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik ben laatst 1 keer het gesprek aangegaan met een Jehovah-getuige, op een gegeven moment heb ik ze maar even binnen gevraagd. Nu staan ze elke drie weken voor de deur op zaterdagochtend met een nieuw boekje. We verhuizen over een maand dus ik ga niet de moeite doen om nog assertief te zijn :p

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Inderdaad op wijzen dat je een sticker hebt hangen en toch echt nee zeggen hoe moeilijk het ook is.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.872
    5.110
    113
    Ik geef gelijk na hun eerste zin aan geen interesse te hebben en geef aan dat dat ook op de sticker staat. Sommigen gaan dan nog door en dan zeg ik het nogmaals en doe de deur dicht. Hier ook echt heel veel mensen aan de deur ondanks een sticker (wonen we in dezelfde wijk? :p) en ik heb daar echt geen zin in, dus maak het gelijk duidelijk. Daarnaast komen ze ook altijd rond het avondeten en dan heb ik het gewoon ontzettend druk.

12. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik kijk door het spiekgaatje (wij wonen in een flat) en als ik zie dat het een verkoper is doe ik de deur niet eens meer open. Jammer dan dat ze mijn voetstappen wel gehoord hebben, maar wel een duidelijk signaal. Werd er helemaal gek van, en hadden beneden zo'n sticker maar dat hielp dus niets, want dan werden ze binnengelaten door een van de buren (veel ouderen hier), en gingen vervolgens de hele flat af. Sinds we een videobel hebben komen er een stuk minder mensen langs!

13. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Collectanten krijgen een bijdrage, Jehova's vertel ik dat ik Baptist ben en wens ze een fijne dag, goede doelen met machtiging doe ik niet aan, verkopers en leveranciers krijgen standaard het antwoord: alleen als ik een gratis iPad krijg.😃

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik doe de deur open en ik kijk - ik zie wie het is en zeg: geen interesse, goedeavond! En smijt dan de deur dicht; ongeacht wat hij/zij ook zegt. Ik vind dat mijn onbeleefdheid teniet wordt gedaan door het feit dat ik ze toch een prettige avond wens :cool::D

15. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb ook zo'n stikker en dan wijs ik daarnaar. Beginnen ze dan hun praatje vertel ik nog even dat het averechts werkt wat ze doen en dan gooi ik de deur dicht.

16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bij ons staat de bel uit. Buren, vrienen en bekenden kloppen aan of lopen achterom. Ik moet dat gezeur niet aan mijn deur. En zeker niet na achten in de avond.

17. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees het al, ik moet gewoon de deur dichtgooien ;)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zeg altijd dat we al donateur zijn, heel toevallig.
    Echt, 99% van de tijd trappen ze d'r in.

19. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Inderdaad. Meteen zeggen dat je geen interesse hebt. En dan 'succes verder' en dan de deur dichtdoen. Wanneer je ze hun verhaal laat beginnen kom je er ook niet makkelijk meer vanaf. Dus direct zeggen 'geen interesse' en de deur alweer dichtdoen.

Wij hebben ook zo'n sticker, maar toch komen ze iedere keer langs. En altijd met etenstijd. Dan is het bij de meeste gezinnen volgens mij spitsuur. Zo ook bij mij en dan heb ik er hélemaal geen zin in. (dit is nog vervelender dan dat ze je belden. Ik liet de telefoon gewoon gaan)

20. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Dit heb ik ook wel eens gezegd, maar dan proberen ze je om te praten om je maandelijkse donatie omhoog te schroeven. Nou nee dus!

Deel Deze Pagina