help vraag over nutriton

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce26, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo,
    ik gebruik sinds een week anderhalve week nutriton door de nutrilon omneo dit vanwege het spugen wat ie doet na de voeding ik doe meestal maar een half maatschepje door een fles van 150 maar nu is me ventje heel erg onrustig en laat ie ineens heel veel windjes en raakt ie helemaal overstuur alsof het echt heel veel pijn doet kan dit komen door de nutriton?
    bedankt alvast

2. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    ik gebruik ook jh broodpitmeel mijn meisje vindt het lekkerder drinker omdat het wat dikker is zei spuugt niet maar vindt het dikkerder gewoon lekkerder ze drinkt 180 cc water 6 scheppen en 3 scheppen nutriton ze poept en wel meer van kan laxeerend werken maar daardoor heeft zei wel geen last van buikkrampjes omdat ze nu meer poept het consultatie buraeu mag ik dit gewoon gebruiken omdat dit onschuldig is de broodpitmeel !

Dus ik zou gewoon kijken hoe jou kindje erop reageert Succes! :)

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi bedankt voor je reaktie mn mannetje had al last van krampjes maar nu dat ik die nutriton gebruik lijkt het erger te worden hij huilt veel en veel windjes die flink stinken.
    maar het terug geven van voeding is wel over en de eerste paar dagen dcht ik dat het beter ging maar nu is het net of het juist achteruit gaat hij heeft echt pijn.
    hij had gisteren 2 poepluiers van dat gele vla achtige dikte en de dag ervoor was het een meer vastere vorm vandaar dat mn vraag is of die windjes veroorzaakt kunen worden door die nutriton.
    groetjes

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

goeie vraag Joyce. Lize krijgt het ook altijd door haar omneo (maar ook maar een klein schepje, ik vind 2 schepjes teveel). Hierdoor spuugt ze aanzienlijk minder, maar ze laat enorm veel windjes, die haar ook pijn doen. (rond etenstijd: altijd huilen :( )
    Dus ik hou dit topic in de gaten.
    Overigens, werkt johannesbroodpitmeel laxerend? Had ik niet verwacht, omdat haar ontlasting juist wat dikker wordt.

groet
    Amber

5. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bel de advies lijn van Nutricia anders, die staat aan de zijkant van het pak. Geven goed advies!

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

klopt, ik heb ze ook 'n keer gebeld, en ze waren bijzonder vriendelijk!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik gebruikte ook in het begin die Omneo maar daar ben ik weer snel vanafgestapt want ik had het idee dat de krampjes alleen maar erger werden, daarna is het alleen maar beter gegaan..

8. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb ook nutriton gebruitk, met het gevolg dat onze kleine de hele nacht heeft liggen huilen, veel windjes liet en daarna hele harde groen poep had. Ben er toen mee gestopt en daarna werd het meteen beter.

Groetjes Simke

9. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Hier ook veel scheetjes laten en meer moeite met poepen. Maar als ik stop met die nutriton, gaat hij weer meer spugen.
    Blijf dit dus ff volgen hier

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier juist het tegenovergestelde sinds we nutriton gebruiken, gaat helemaal goed, zelden krampjes en weinig windjes. Maar als je nu gewone Nutrilon mengt met nutriton, misschien gaat dat wel goed.

11. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hallo bedankt allemaal voor de reakties,
    ik moest vandaag op nacontrole bij de kinderarts en heb het meteen voorgelegd ik zei dat ik een half maatschepje door zn flesje doe en toen zei die gelijk dat ik er wel meer doorheen mocht doen maar dan word het echt heel erg dik hij heeft hem ook nog even verder nagekeken en kon niks raars vinden wel vroeg hij of me meiden toevallig aan de diaree waren geweest en dat was zo een kleine 2 weken terug en volgens hem kon het daardoor komen maar omdat hij nog antistoffen van mij heeft zou die er minder last van hebben wel moet het tussen nu en 4 dagen minder worden cq over zijn mocht het idd komen doordat me dochters ziek zijn geweest ik kijk het dus nog even aan.
    groetjes

12. virginia

virginia Lid

22 jan 2007
    14
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt heel snel,en gaf ook veel over. Ik gebruik nu nutrilon gemend met omneo en(verhouding 3kwart nutrilon kwart omneo) daardoor doe ik 2 schepjes nutriton op 100 cc. Als ik alleen nutrilon met nutriton gebruik dan krijgt hij hele harde ontlasting, en alleen omneo wordt hij heel naar van. Deze combi werkt bij mijn zoontje goed, wel redelijk dunne ontlasting maar dat kan geen kwaad volgens de wijkverpleegkundige.

Deel Deze Pagina