Even klagen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik word zo doodziek van die idioten bij de Belastingdienst.

In Juni dit jaar kreeg ik een berekening Kinderopvangtoeslag 2009. Terug te betalen: 452.

Ik denk, kan nooit, heb maar 3 maanden gewerkt en maar 545 euro aan toeslag gehad maargoed, ik gebeld. Nee mevrouw, u moet wachten op de definitieve berekening.

4 weken later krijg ik de definitieve berekening. Definitieve berekening Kinderopvangtoeslag 2009: terug te betalen: 75

Ik meteen betaald.

Krijg ik net een brief: Uw termijn dat u de Kinderopvangtoeslag 2009 moest betalen is verstreken, het bedrag dat u moest betalen is 452.

Ik snap er geen ene drol meer van? die 452 werd 75, maar nu zeggen ze weer dat die 452 niet is betaald.

WAAROM moet je eerst 480 berekeningen krijgen met 480 verschillende bedragen als het uiteindelijke bedrag toch bekend is. Nee hoor, bij de belastingdienst is het allemaal zo makkelijk.

U moet 500 euro betalen, onee na berekening toch 590, onee na herberekening toch 312,98, onee definitief toch 50.

WAAAROM kunnen ze niet gewoon 1! acceptgiro en berekening sturen, met daar gewoon op:

Hoi hier de Belastingdienst, dit moet u definitief betalen, PUNT

Wat is daar zo moeilijk aan.Mij interesseren die tussenstappen niet, ik wil weten wat ik uiteindelijk moet betalen en niet ondertussen 8 keer een rolberoerte krijgen terwijl uiteindelijk blijkt dat het bedrag 10x lager is.

En waarom heten mijn beide beschikkingen KINDEROPVANGTOESLAG 2009, maar hebben ze allebei 2 andere nummers.

GRRRRRRRRRRRRRRRR

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Omdat ze ervan uitgaan met de definitieve aanslag,dat je gewoon je voorlopige aanslag hebt betaald!Zo ingewikkeld is het niet hoor.Wel vervelend dat je terug moet betalen.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Jep ik modder ook al 2 jaar aan om geen kindertoeslag meer te krijgen. En elk jaar moet ik het terugbetalen terwijl ze onze inkomensgegevens al lang hebben.

We zijn er inmiddels wel aan gewend haha;)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #4 Devilschase, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
    Ja, dus dan had ik fijn 452 euro betaald, werd uiteindelijk 75, kan je weer 4 maanden wachten voor je je overige 377 euro terug hebt.

Ik heb toen gebeld over de 452. Toen zei die man, u moet wachten op de definitieve aanslag, als u die nog niet hebt ontvangen als de betalingtermijn van de voorlopige aanslag verstrijkt, moet u eerst de voorlopige aanslag betalen.

Logisch.

21 juli was de uiterste betaaltermijn van de voorlopige aanslag.
    14 JULI kreeg ik de definitieve aanslag binnen, die bleek 75 te zijn, incl berekening. Die heb ik gewoon meteen betaald.

Nu zeggen ze dat ik die 452 niet heb betaald.

Maar die 452 is toen uiteindelijk 75 geworden.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Leuker kunnen ze het nou eenmaal niet maken! Makkelijker ook niet trouwens ;)

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het lijkt mij dat je gewoon beide had moeten betalen.
    Ik heb een tijd terug zoiets gehad met een voorlopige aanslag, daarbij moest ik geld terugbetalen en dat had ik ook gedaan. Vervolgens kreeg ik de definitieve en toen moest ik nog eens bijbetalen. Dus de voorlopige gaf te weinig aan en ik denk dat dat in dit geval ook zo is.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #7 Devilschase, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
    Boekhouder zegt dat voorlopige en definitieve altijd worden opgeteld bij elkaar. Ik heb van die 452 ook geen berekening gehad, en van die 75 euro wel. Zo berekening dat je kan zien hoe ze aan t bedrag komen weet je wel.

525 euro is ook wel erg veel als je maar 545 euro hebt gehad over 3 maanden. Het kan nooit dat ik maar recht had op 7 euro kinderopvangtoeslag per maand.

Plus dat ze dan dezelfde nummers hadden moeten hebben.

Ik bel de BD morgen wel , grrr

edit: ff nagekeken

er staat bij definitieve berekening KOVT 2009

Voorschot kinderopvangtoeslag 2009 gekregen: 545
    Definitief recht op kinderopvangtoeslag 2009: 470
    Totaal duur u terug te betalen: 75

Van die 452 heb ik nergens een definitieve, en ook geen berekening.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja ik ken het...

Ik heb ook allemaal vreemde berekeningen en brieven gehad. Nu in 2 weken tijd wel 15 brieven gehad.

Snap er niks meer van dus ik ga morgen ook bellen.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    oh ja, bekend mee. De afgelopen maanden had onze brievenbus steevast een grijs-blauwe gloed (echt iedere dag wel 2 of 3 brieven) aan verrekeningen, bevestigingen en andere zooi.

En toen werd het stil. Manlief heeft gebeld of alles wel goed was, want het was zo sereen stil geworden en hij maakte zich zorgen ... :D We krijgen namelijk nu geld van hun (en ook een behoorlijk bedrag), maar dan opeens wordt het een stuk stiller op de lijn. Ik heb om een schadevergoeding gevraagd ... de afkickverschijnselen zijn best heftig namelijk .. geen blauwe gloed meer in de brievenbus.

Ze vonden het niet grappig ... zo flauw ;)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :D ha ha

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Kindertoeslag is iets anders dan de genoemde kinderopvangtoeslag ;)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ppff ik begrijp er ook helemaal niets van hier. Ik heb ook verschillende brieven gekregen, en ik snapte de bedragen niet. Toen belde ik en zeiden ze dat een van die bedragen ook een deel van vorig jaar is dat ik teveel heb gekregen en ze dit in mindering hebben gebracht met dit jaar of zo. Helemaal tureluur word je ervan :(

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Als ze twee verschillende beschikkingsnummers hebben zijn het dan niet twee verschillende beschikkingen die allebei terugbetaald moeten worden? Want de communicatie over dezelfde beschikking moet altijd hetzelfde nummer hebben. (maar ja het gaat over de bd hé.. )

Hier is het ook ieder jaar weer prijs.. we werken allebei onregelmatig, mn man is een tijd werkloos geweest en nu word ik werkloos.. dus het inschatten van salaris gaat telkens mis. Ik pas het wel aan zodra ik weet dat het minder of meer wordt, maar dan nog moet ik telkens terugbetalen.

Ik zie door de bomen het bos ook niet meer, inderdaad telkens een voorlopige beschikking, een definitieve beschikking en dan ook nog een brief over hoe je het moet terugbetalen.. zet dat gewoon allemaal even in dezelfde brief! En na het aanpassen van het salaris krijg je ook van iedere toeslagsoort weer een brief met een nieuwe berekening.. kan dat niet gewoon in 1 keer?

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, maar het heet beide Kinderopvangtoeslag 2009.Dat is dus vreemd.

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier ook iedere x gezeur bij de vrienden van de belastingdienst.
    Moest laatst iets betalen, kreeg dus de factuur met gelijk een herinnering en gelijk een dwangbevel.
    Dus ik bellen, jullie gaan wel erg snel.
    Nou bleek de factuur te laat te zijn verzonden (wat kan ik daar aan doen). Dwangbevel was een foutje. Moest de herinnering betalen. Ging maar om een paar euro dus dacht ik betaal die herinnering maar, als ik daar moeilijk over ga doen snappen ze het allemaal niet meer.
    Netjes betaald.
    Krijg ik een paar weken later een brief. Dat het dwangbevel niet betaald is, ZUCHT.
    Moest nog 6 euro betalen, whaha, sorry hoor. Al die brieven en telefoontjes zijn almeer als 6 euro.

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Misschien over twee verschillende periodes van 2009? :(
    (Ik probeer maar mee te denken hoor.. bij de bd is de logica vaak ver te zoeken...)

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier ook zulke grapjassen!

De motorrijtuigenbelasting ging altijd van mijn mans rekening af...maar dat was niet handig, want bijna zijn hele loon werd naar de gezamelijke overgemaakt (waarom dan nog meer rekeningen, tja...dat is nog zo ;)) en dan kon die belasting er niet meer af tegen de tijd dat dat moest!

Dus...geregeld dat het naar de gezamelijke ging...krijgen we vanmorgen een brief, dat het bedrag er niet kon worden afgehaald eind juli en dat we in augustus 2x moeten betalen...En er stond het rekeningnummer van de gezamelijke bij!!! En dat kan NOOIT, want eind juli krijgen wij allebei ons loon dus dan kan dat er ECHT wel af!

Dus maar weer gebeld...ja, mevrouw, dat klopt, het kon er niet afgeschreven worden...ja, maar op welke datum doen jullie dat dan?! Mevrouw, de afschrijvingen worden gedaan op 27 augustus...Nou, dan weet ik ZEKER dat er wat opstaat...
    Hebben jullie dat dan niet van het oude rekeningnummer gedaan? Mevrouw, het is van rek ...........870...ja, dat is het oude rekeningnummer, maar op de brief staat dat het niet van de gezamelijke rekening af kon worden gehaald.
    Nee, mevrouw volgende maand gaat het nieuwe rekeningnummer in...

Ja, laten ze dan niet op de brief zetten dat het over het nieuwe rekeningnummer gaat! Kreeg alweer een hartverzakking!!!!

Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel minder leuk!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb maar 3 maanden gewerkt. okt,nov, dec

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    al 14 min in de wacht...

20. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring met de zorgtoeslag is dat het pas echt ingewikkeld wordt als ze jaren met elkaar gaan verrekenen. Dan heb je 2010 betaald, dan krijg je opeens bericht dat 2010 openstaat, wat later weer blijkt dat dat 2007 is die ze gedeeltelijk met 2010 hebben verrekend. 2007 is dan weer officieel afgesloten terwijl er nog een bedrag openstaat. Kunnen mensen het nog volgen :p

Dat alleen maar doordat we de boekhouder niet goed hebben gecontroleerd:(

Deel Deze Pagina