Ha dames, Maandag is het zo ver, ik mag op gesprek komen voor een te gekke baan. Maar het is geen gewoon gesprek, maar een speeddate. In real life nog nooit gedaan... laat staan voor een baan. Heeft er hier iemand ervaring mee? Wat staat me te wachten? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zou het echt te gek vinden om deze baan te krijgen...! Alvast bedankt voor jullie reacties!
Heb je er al op gegoogled? Hoeveel tijd krijg je? zou me van te voren goed voorbereiden en goed opschrijven wat je wil zeggen om hun te overtuigen dat jij de beste bent voor die baan. Zou kunnen dat ze veel mensen uitnodigen. (omdat speeddate minder tijd kost dan een gewoon gesprek?) Succes? (sorry geen ervaring mee)
Hoi Marlous, Wij houden vaak speed dates op het werk omdat wij mensen zoeken voor bedrijven en wij zo het beste zien wie er waar past. Ook heb ik 2 jaar terug zelf een speed date gehad toen ik nog op zoek was naar werk. het zijn vaak met een paar verschillende mensen (meestal een stuk of 5) waarmee je hele korte gesprekken hebt over verschillende dingen(wie ben je, wat wil je, waarom wil je hier werken enz.) soms worden er ook werksituaties voorgelegd en moet je in korte tijd uitleggen hoe je denkt dat je dat zou oplossen. mijn tip is vooral jezelf blijven en antwoorden wat in je opkomt, als je niks zegt of alleen maar eeuhh.. kan zeggen dan laat je niet zo een hele goede indruk achter. dus verdiep je in het bedrijf en zeg gelijk wat er in je opkomt. dat heeft bij mij toen ook geholpen (ik was aangenomen maar uiteindelijk bij huidige werkgever beter aanbod). en zo selecteren wij zelf ook de mensen. en niet te nerveus/zenuwachtig wezen! succes met je speeddate!!
Verschrikkelijk. Ik zou het meer waarderen als er behoorlijk tijd voor mij en mijn cv zou worden uitgetrokken. Heel veel succes!
Tja, ik ben al blij dat ik een keer door die brievenselectie heen ben... Hierna volgen gesprekken, en natuurlijk hoop ik daar ook wat te mogen vertellen. Maar heb het niet helemaal in de hand...
Lijkt me vreselijk frustrerend als je de juiste kwalifikaties hebt en geknipt bent voor de baan, maar niet de tijd krijgt om dit te laten zien en je door het bedrijf gedwongen wordt een speeddate als sollicitatiegesprek aan te gaan. Nee, ik vind het een hele foute manier van koren van het kaf scheiden...
Ik snap je, en ik had ook liever gewoon een gesprek. Maar ik heb al zoveel brieven de juiste kwalificaties, maar met mij nog 200... (!) Vandaar dat ik zei, ik ben al blij dat ik eens een stapje verder ben gekomen...
Een nieuwe ervaring rijker, en het viel me mee! Het was echt 'als op tv' 6 mensen, 6 kandidaten en per persoon een minuut of 6 om een eerste kennismaking te hebben. Er was zeker aandacht voor je, en ik ben heel benieuwd of ik door mag... Blijft toch lastig, met de een klik je direct, de ander komt wat stugger over. Ik vraag me dan altijd af: wat is er afgesproken en wat is echt...