Speeddaten uitzendbureaus wat een aanfluiting!

Discussie in 'De lounge' gestart door DLight, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Moet even mijn hart luchten hoor pfff.
    Oppas voor me kleine geregeld. Met goede moed vandaag, iov het UWV naar de speeddate dag met uitzendbureaus.
    Ten eerste kom ik daar aan. Staat er een superlange wachtrij. Twee grote uitzendbureaus hebben afgezegd.
    Ik wacht bij uitzenbureau 1. Sta er inmiddels een half uur! Hoezo speeeeeddate!
    Overhandig mijn CV krijg ik te horen dat er in mijn sector meer mensen zijn die werk zoeken. Ok... Tja en verder? Meneer verteld mij dat ik beter geen 36 uur maar 40 kan werken. Ja gaat ook met een kind van 7 maanden en een man die onregelmatige tijden en dagen werkt!
    Ik moet hun website maar even in de gaten houden en reageren als ik iets vind. Bespaar me die moeite maar ik was net ook niet interessant genoeg toch?!
    Ok uitzendbureau 2. Meneer daar bekijkt mijn CV. U heeft veel werkervaring maar.......Ja ik adviseer u om onze website in de gaten te houden.
    Grrrrrr stoom uit mijn oren ben ik maar weggegaan. Ik ben gegaan maar productief was deze dag niet. Kostte me alleen maar tijd en geld!

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Waarom zou dat niet gaan?

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Misschien omdat ze gewoon bij haar kindje wil zijn ipv 40 uur werken?

4. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ja, dat lijkt me best vervelend idd. Ik heb geen ervaring met dit soort acties van uitzendbureaus, maar ben jaren geleden in Engeland wel middels een 'open dag' van een hotel aan mijn eerste baan gekomen. Er waren vóór mij al meerderen kort te woord gestaan en naar huis gestuurd, ikzelf zat er na 2 uur nog en, na gesprekken met 3 managers, ging ik met een contract op zak weer naar huis. Het verschil lag hem waarschijnlijk voornamelijk in het feit dat ik er écht wilde werken. Ik zat er niet in opdracht van iets of iemand, en dat heb ik waarschijnlijk uitgestraald...

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kan begrijpen dat het je ergert. Daarvoor tijd vrij maken is inderdaad waardeloos, je bent geen stap verder dan je al was. Balen meid!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ken dat meis manlief ging tijd geleden heen en er was helemaal niks .
    voor jouw was er nog iets toch ja website maar toch .
    Helaas word het je verplicht te gaan .

Succes met zoeken is erg moeilijk !

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    Mijn vriendin heeft zoiets vorige week gehad.
    Ze stond met 15 minuten weer buiten.
    De sector waar zij werk in zoekt, daar was helemaal geen uitzendbureau van aanwezig!
    Ze heeft geloog ik 2 uitzendbureaus gesproken, had allemaal cv's meegenomen, maar die hebben ze niet eens aangenomen of ingekeken!

Zij vond het ook een echte aanfluiting!

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn man is gisteren naar dat speeddaten geweest.
    Hoij kan gelukkig volgende week beginnen bij een andere baas,maar hij dacht: 'ik kan altijd even kijken, je weet maar nooit!'
    Nou, hij is 3 uurtjes weggeweest waaronder bijna 2 uur rijden.
    Het stelde echt weinig voor, heeft 2 cv's ingeleverd en is weer vertrokken! Ik kan me je ergernis voorstellen inderdaad!

9. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Maar als er verder geen werk is in haar sector, of alleen fulltime functies beschikbaar zijn, wat moet TO dan doen? Klagen en op de bank blijven zitten bij haar kind totdat er iets voorbij komt wat leuk is en parttime te doen is?

Ik ken het hoor. Ik heb ook een beroep in een sector waar nooit parttime in wordt gewerkt en heb ook een partner die onregelmatig werkt (leger). Heel moeilijk inderdaad, maar ik word nu eenmaal gelukkiger van dit werk dan van hele dagen thuis zitten, en ik heb nu eenmaal gekozen voor een militair.

Dus TO, wat ga je nu doen?

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja idd, mijn moeder moest ook...ze heeft zelfs geen cv mogen inleveren! werd meteen al gemeld..u bent te oud voor het werk dat we aanbieden...naja....en dan u heeft te weinig ervaring...(ja je kan ook echt ervaring krijgen als je niet aan de bak komt he...)

En de leukste...u bent beschikbaar voor 40 uur? Oh maar u bent veel te duur! we zoeken toch echt iemand van 16 tot 18 jaar oud........

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het is ook een verplicht iets.
    Het CWI, of weet ik het ook alweer hoe het nu heet, organiseert een speeddate. Als je in de WW zit, en je krijgt een uitnodiging, ben je verplicht om te gaan, anders vervalt je recht op een uitkering.

Mijn man is toen ook gegaan, en het was inderdaad wassen neus.
    Hij werkt in de bouw, en denk je nou echt dat uitzendbureau's op mensen uit de bouw zitten te wachten? Ja, om ze 'om te scholen' en in fabrieken te laten werken enz. Maar bedrijven die echt goed bouwpersoneel zoeken, gaan niet met uitzendbureau's in zee, of het moeten goedkope Polen zijn.
    Tja.. dat is mijn man niet.

Dus dikke onzin wat je mij zegt, over dat je écht wilde werken.
    Dacht je dat mijn man voor de lol in de WW zat? ;)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ze heeft het toch niet over parttime werken?

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik wil niet veel zeggen maar wie zegt dat de mogelijkheid is voor ts om 40 uur te kunnen werken, misschien wil ze wel, maar kan het om redenen niet !!

Gelukkig is de speeddate eenmalig verplicht en geldt meteen als een van de verplichte sollicitaties. Effectief ehh niet bepaald ....

En ehh nee juni jouw man zit echt niet voor de lol in de ww, hier net zo als vriendlief ook niet voor de lol in de ww zit... Het klinkt zo makkelijk werk aan te nemen wat je wordt aangeboden... Thja dan moet er wel werk zijn!!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Eens ! Mijn man zit ook niet voor de lol thuis pff lang hoor deze keer .
    grondwerker

15. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nou ik denk dat ik voor de dagen dat mijn partner vrij is vrijwilligerswerk ga doen. Wil wel bezig zijn.
    Hoe fijn ik het ook vind om mijn zoontje te zien opgroeien en alle eerste stapjes mee te maken. Ik raak ook in zo'n sleur.
    40 uur werken is geen optie helaas, zou het wel willen en altijd gedaan maar we hebben geen opa's of oma's of vrienden in de buurt die kunnen oppassen een vaste dag. Gastouders zat maar wil niet werken om alleen de opvang te betalen.
    Daarnaast is thuis blijven zonder inkomsten geen optie. We hebben een hypotheek die (ja stom stom i know) op twee inkomens is gebaseerd.
    We kunnen nu al niet sparen of op vakantie. En staan elke maand standaard rood.
    Hoor nog vaak genoeg.... Geen zin in werk of baas is k&€ dan denk ik maar je hebt een baan! Vaste inkomsten! Vakantiegeld! 13e maand etc etc

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Heb je al wel eens uitgerekend wat je zelf netto zou moeten betalen aan de opvang?
    Het is inderdaad duur, maar het is niet zo dat jou hele salaris er aan op gaat.
    Je krijgt namelijk een toeslag van de belasting.
    Tuurlijk is het niet goedkoop.....maar als je nu al niet rond kunt komen kun je ze beter naar de opvang brengen en iets verdienen.
    Want nu verdien je helemaal niks...

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik snap dat het erg vervelend is ik heb zelf ook enige tijd thuis gezeten echter diskwalificeer je nu compleet het gevoel van de mensen die wel een baan hebben maar hier absoluut niet gelukkig zijn...
    Omdat ze salaris hebben mogen zij niet klagen?!

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    mijn man heeft ook een keer zo'n speeddate gehad en hoorde ook al dat het een mega aanfluiting was.

Balen van je genomen tijd enzo!

19. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Jawel. In haar beginpost staat dat haar werd geadviseerd om niet 36 uur maar 40 uur per week te willen werken. Zij geeft aan dat dat niet gaat met een 7 maanden oude baby.

Ik weet dat in sommige sectoren 36 uur als fulltime wordt beschouwd, zoals de zorg, maar ik vermoed dat TO daar niet werkzaam in is.

20. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Heb je al een proefberekening gemaakt op basis van het salaris wat je kreeg toen je nog fulltime werkte?

Deel Deze Pagina