wie een geboorte kaartje sturen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjaantje, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Wie moeten er nou allemaal een geboorte kaartje?
    Op onze lijst staan:
    familie
    vrienden
    werk van ons allebei
    bedrijfsarts
    deverloskundige praktijk
    nog wat vrienden van mijn ouders
    de kerk

wie is er nu nog meer belangrijk of nodig?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben ook nog een kaarje gestuurd naar:

de buren (dan weten ze ook dat het kleintje er is)
    de zorgverzekering (is hij meteen bijgeschreven, maar je kunt ook bellen)
    de uitvaartverzekering (is hij ook meteen bijgeschreven)

wij hadden er meerdere voor de kerk: 1 voor de scriba en 1 voor de dominee en 1 voor op het prikbord (maar uiteindelijk werd die van de scriba op het prikbord gehangen)

en we hebben de kraamverzorgsters er 1 meegegeven (de eerste dag hadden we een andere als de rest van de week)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Huisarts (bedrijfsarts was hier niet nodig, omdat het werk het al ontvangt)
    Tandarts (vinden ze meestal gewoon erg leuk, is niet noodzakelijk)
    C1000 :D (Voor een gratis babydoos)
    Ook hier de buren

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    de plus supermarkt voor een gratis babydoos :)

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    familie van beide
    vrienden en kennissen van beide
    goede vrienden en kennissen van beide ouders
    werkafdeling van beide
    personeelszaken van beide (we kregen van beide VVV-bonnen :D)
    verloskundigepraktijk
    kraamverzorgster
    buren
    dames van de zwangerschapsgym

C1000 voor gratis babydoos
    PLUS-markt voor gratis babydoos
    Rainbowbabies voor gratis muts
    Eentje voor in het ikke-boek

Huisarts was niet nodig, die krijgt bevallingsverslag van de verloskundige.
    Verzekering niet gedaan, deze hadden een inschrijvinskaartje in het kraampakket gedaan.
    Bedrijfarts was niet nodig, aangezien je al met zwangerschapsverlof bent en niet meer in de ziektewet zit. Werkgever geeft aan UWV je bevallingsdatum door.

6. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben:

Familie
    Vrienden
    VK praktijk
    En toen waren de kaartjes al op... de rest zoals dokter etc. bel ik wel gewoon door, is nog goedkoper ook.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben er ook nog een gestuurd naar de huisarts en het kinderdagverblijf. (daar hangt hij nog steeds op het prikbord. :D)

Verzekeringen hebben we gebeld.

8. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Dank jullie wel, dat maakt het lijstje wat completer!
    Moet je bij de plus en C1000 het kaartje inleveren of is er een adres waar je het naar sturen moet?

9. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Ik heb even gekeken en heb t volgende gevonden:

Lever binnen een maand na de geboorte van jullie zoon of dochter het originele geboortekaartje in bij een Plus supermarkt en ontvang gratis thuis het Blijde Boodschappenpakket. Dit pakket zit boordevol gratis baby producten zoals luiers en wasmiddelen die je goed kunt gebruiken. Je moet wel binnen het verspreidingsgebied van de Plus aanbiedingen folders wonen om dit gratis babypakket te ontvangen.

Voor het C1000 boodschappenpakket: Kaartje inleveren bij vestiging. Dit kan tot 2 maanden na de geboorte.

Voor het Jan Linders pakket:

Bent u de trotse vader of moeder geworden van een zoon, dochter of meerling? Vertel het ons, want wij vieren dit feest graag met u mee!
    Stuur binnen twee weken na de geboorte van uw baby het geboortekaartje op naar:
    Jan Linders Consumentenservice
    Antwoordnummer 3210
    5800 VK Nieuw Bergen

U ontvangt dan van ons een babypakket t.w.v. ± €25,-. Hiermee kunt u een aantal artikelen gratis afhalen in onze supermarkt. Voor ieder kind ontvangt u één babypakket en het geboortekaartje blijft eigendom van Jan Linders.

Dan kun je nog een kaartje sturen naar: Jonge gezinnen zodat je de babydoos (van prenatal) krijgt. Dit gaat nl niet automatisch geloof ik.

Succes ermee!

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Uhm, volgens mij is Jonge Gezinnen van Felicitas?

11. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    klopt maar die werken samen toch? Op doos van prenatal staat volgens mij felicitas logo ook erbij.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die dozen zijn best leuk, maar let er wel op dat je van sommige dingen nog jaren daarna reclamerotzooi ontvangt of zo'n felecitasvrouw aan je deur. Ik zat daar niet op te wachten, en heb alleen bij Plus zo'n boodschappendoos gehaald, zat veel in en ik heb er gelukkig nooit meer wat van gehoord.

13. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Bij de babyzaak waar we alles gekocht hebben, hingen ook heel veel geboortekaartjes. Da's ook leuk :).

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Misschien wil je er zelf eentje bewaren om in je album te doen, word ook wel eens vergeten te tellen.Wij hadden tevens een paar reserve, voor mensen die we achteraf vergeten waren.

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Volgens mij staat Felitas op de zwangerdoos van Etos en hoort dit bij JongeGezinnen.
    En de doos van Prenatal hoort bij Wij, daar krijg je ook dat tijdschrift van.

Owja, ik heb me opgegeven voor allerlei dozen en het enige reclamewerk wat ik gehad heb is van een babywinkel, daar krijg ik nog steeds folders van, maar vind ik niet zo erg.
    Die dame van Felicitas is langsgeweest en heeft een uitleg van een half uur gegeven, het enige wat ze me heeft kunnen aansmeren is OOK, het tijdschrift voor opa's en oma's, wel een leuk cadeau. De rest heb ik gewoon allemaal 'nee' gezegd.
    Er belt ook wel eens iemand voor verzekering of spaarrekening, maar dan zeg ik vriendelijk dat ik geen interesse heb.
    En van Friso kreeg ik een brief, als ik een enquete invulde, dan kreeg ik als bedankje een rompertje met de naam van mijn zoon erop in maat 68, ook leuk toch?

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina