Zijn katten gevaarlijk voor een Baby?!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mama Mandytjuh, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mandytjuh

Mama Mandytjuh Nieuw lid

11 dec 2007
    1
    0
    0
    Fulltime MaMa
    Vaals
    Heej Mensuh,

Mijn vriend heeft zich latuh vertelluh dat kattuh heel slecht voor onze dochter Rachel zijn! Ze is geboruh op 20mei 2007.
    Ik heb zelfs nu 3 katers en 2 hebbuh geen intressuh in Rachel en die anderuh Kat gaat vaker met onze dochter knuffeluh. Mijn vriend heeft zich latuh vertelluh dat baby's astma en allergieen en weet ik wat allemaal krijguh van kattuh!? Is dat zo......
    Kan ik me niet voorstelluh ben zelfs ook opgegroeid met kattuh en hij met honduh! Hij heeft 3 teckels thuis bij zijn vader dan zouden die toch ook schadelijk moetuh zijn!?

Groetjuh's

Mandy

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Mandytjuhhh.
    Dat zijn wel een heleboeld uhhh`s in een bericht, kon haast niet ontcijferen wat er precies geschreven stond. ;)
    Maar kinderen/babys kunnen allergisch (weet eigenlijk niet hoe je het schrijft) zijn voor katten/honden. En er schijnt wel verschil te zijn tussen honden en kattenharen, maar de een kan niet tegen honden haren, de ander niet tegen katten haren, de volgende alleen niet tegen lange "beesten" haren. Dit kun je volgens mij laten onderzoeken. Maar zolang je kleintje geen last van heeft, zie ik daar geen rede toe. En zou de katten lekker rond laten lopen hoor! Alleen niet in haar box/bed/kamertje/kinderwagen, maar dat vind ik gewoon niet fris. En ik vind dus ook dat als je vriend zegt dat die katten slecht zijn, die honden minstens net zo slecht zijn.
    Groetjes Bolbuikje of bolbuikjuhh

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Inderdaad een beetje moeilijk leesbaar :)

Wat betreft allergieen: Vantevoren weet je niet of je kindje een allergie gaat ontwikkelen, dat is afwachten. Hebben jij of je vriend allergieen? Of astma of bronchitis? Dan heeft je kindje wel een verhoogde kans. Heb je het idee dat je kindje vaak verkouden is of een reutelende ademhaling heeft, dan kan het zijn dat hij/zij een allergie heeft. En dan pas zou ik actie ondernemen.

Wij hebben ook een kater rondlopen en hij ligt gewoon gezellig bij ons zoontje in de box. Wat ik wel even wil zeggen, is dat je goed moet uitkijken met huisdieren. Het lijkt lief dat je kat met je kindje wilt knuffelen, maar als hij per ongeluk op je kindje gaat liggen, kan je kindje in ademnood komen. Laat je huisdier alleen in de buurt als jij in dezelfde ruimte bent!

Groetjes Saskia

4. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Moeillijk te lezen zeg... :)
    Maar er doet van alles de ronde he. Ik zou juist denken dat het beter is ze te laten opgroeien met huisdieren, juist omdat niet in zo'n hygiënische bubbel te leven... Te veel hygiëne is slecht!

En verder, wel altijd opletten inderdaad. Nooit kind en dier zonder toezicht samen laten!

Deel Deze Pagina