Hoi meiden, Dit wordt een vreemd en warrig verhaal... Omdat mijn progesteronwaarde onder de 1 zit, kan ik volgens de gynaecoloog geen eisprong hebben. Ik ben om deze reden gestart met 50 mg Clomid, op dag 21 bloedgeprikt, maar de Clomid had niks gedaan. Ik kreeg 100 mg voorgeschreven. Weer op dag 21 bloedgeprikt en mijn progesteronwaarde bleek nog steeds kleiner dan 1. Onmogelijk dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, waren de woorden van de gynaecoloog. Ik kreeg Provera voorgeschreven om mijn menstruatie op te wekken en 150 mg Clomid. 10 dagen na mijn eerste tabletten Provera had ik wat helderrood bloedverlies. Mooi, CD1 dacht ik. Op CD3 begonnen met Clomid 150 mg en gisteren de laatste genomen.. Had vandaag behoorlijke steekjes in mijn liezen, dus besloot een ovulatietest te doen. Deze knalde meteen van de strip af, waar ik eigenlijk een beetje van schrok. Volgens mijn schema zou ik pas over een week ovuleren. Dus besloot ik een zwangerschapstest te doen.. Positief! Ik was compleet in de war! Vanavond mocht ik voor een echo komen en bleek ik 5 weken zwanger te zijn. Het is nog te vroeg voor hartactie en daarom ben ik natuurlijk vreselijk gespannen, omdat ik de afgelopen 2 weken zoveel troep (hormonen) naar binnen heb gewerkt.. Ik ben zo bang dat het invloed heeft op de groei van het vruchtje.. Zijn er dames die hier wel eens wat over gehoord hebben? Ik hoor graag ervaringen.. Verder wacht ik in spanning af.. Na mijn vakantie mag ik weer voor een echo komen!
Wow meid, ik heb geen ervaring hiermee maar wilde je toch even feliciteren! Wat spannend! Probeer toch een beetje te genieten!
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!! Kan me je angst goed voorstellen. Wat zeiden ze er zelf over?? Ik heb het welleens eerder gehoord zonder gevolgen voor het kindje maar zeker weten doe ik het ook niet.
Ik weet dat het met Provera eigenlijk niet veel uitmaakt. Maar met Clomid durf ik het niet zo goed te zeggen. Wat zegt je gyn?
Clomid is geen hormoonmiddel. Het blokt je eigen hormonen zodat je lichaam erna extra hard gaat werken en je zelf meer hormonen aanmaakt. Weet niet of dat kwaad kan. Wel raar dat je telkens op cd 21 bloed moest prikken. Geen echo's gehad? Met clomid heb je nl vaker pas later een eisprong dan cd 14. Dus kan goed dat jij pas na cd 21 een eisprong hebt gehad.
Wauw wat een verassende wending!! Gefeliciteerd! Ik heb het niet met clomid en provera gehad maar was wel al meer dan een week aan het spuiten toen ik toch zwanger bleek. Gelijk ermee gestopt en volgens de artsen kon het geen kwaad. Met provera en clomid dus ook geen idee, je zou denken dat het nooit goed is he. Wat zeiden ze in het ziekenhuis?
Clomid is wel degelijk een hormoon, een follikel stimulerend hormoon. Ik kreeg met clomid 150 altijd keurig een eisprong rond dag 14/15. Nu on topic: Ik heb een soortgelijke ervaring, alleen geen beste. Heb heel lang clomid gebruikt zonder dat ik follikel metingen kreeg, de gyn in "mijn" vorige ziekenhuis deed ook alleen aan bloedprikken. Na 2 kuren en kuurtje duphaston, bleek ik tóch zwanger te zijn van de eerste kuur. Helaas is deze zwangerschap uitgelopen op een MK rond 7 weken. Volgens die gyn was dit geen gevolg van de clomid, alhoewel in de bijsluiter staat dat je het middel niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Heb hierna nog 2 x een mk gehad, dus het kan ook zo zijn dat het idd niks met de clomid te maken had. Ik hoop voor jou op een goede afloop.
Clomid is wel een hormoon die zorgt voor de groei van je eicel. Is de test niet positief door de hormonen van de clomid?
Door clomid krijg je geen vals positieve testen dus zwanger is ze zeker. Dit is alleen bij Pregnyl. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt hierover.
Maar weet je zeker dat positief test is door zwangerschap? Chlomid of andere hormoon zoals utrogestaan etc geven ook vals positief aan. Kan je niet gewoon echo laten maken om zeker ervan te zijn?
Als ze een echo heeft gehad en ze zeggen dat ze 5 weken is denk ik toch wel dat ze zwanger is... Dat zegt die persoon van de echo toch niet als het niet zo is? Ik hoop voor je dat je een mooi beebje mag krijgen!
Ja daardoor is ook een zwangerschap van 5 weken uiteraard te zien met de echo. Ts voorzichtig gefeliciteerd, ik hoop dat je een mooie zwangerschap tegemoet gaat.
Oo okey heb het niet gezien ... Maar dan gefeliciteerd!! Ik denk dat dan arts kan beter inlichten over de consequenties van de hormonen of niet?
Ik heb vandaag bloed laten prikken om te kijken wat mijn progesteronwaarde nu is. Morgen heb ik eind van de middag een afspraak met de gynaecoloog. Vind t maar spannend!
Oh wat een verrassing! Gefeliciteerd! Een leuke verrassing maar ik begrijp dat je in spanning zit nu! Ik heb geen ervaring met Clomid slikken tijdens zwangerschap. Wel heb ik Duphaston (om menstruatie op te wekken) geslikt in mijn prille zwangerschap omdat wij ook dachten dat het niet was gelukt en ons klaar maakte voor de nieuwe ronde clomid. Dat is allemaal gelukkig goed gegaan . Wat zei je arts erover?
Klopt ook niet wat je zegt, van clomid krijg je geen vals positieve test. Dat is allen zo met Pregnyl, als je dan te vroeg test.
Ik slik juist duphostan om de zwangerschap in stand te houden. Deze word bij meerdere miskramen voorgeschreven. Zo zie je maar dat een middel vaak meerdere doeleinde heeft. Wellicht dat dut dus ook geen jeaad kan. Misschien voor de eerste info even contact opnemen met de apotheek?!