Balen...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mama van 2 meiden, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Deze had ik bij schoolkinderen gezet, maar moet natuurlijk bij kleuters..

Even van me afschrijven; baal zo verschrikkelijk!!

Onze dochter begint binnenkort op school. Ik ben ontzettend blij met de school waar ze heen mag (ja mag; bij ons in de stad is een toewijzingsbeleid en deze school is erg polpulair dus we hebben pas in maart gehoord dat er plek voor haar is.)
    Nu hoorden we hierdoor pas heel laat in welke klas ze kwam; paar keer gebeld. Uiteindelijk bleek de coördinator daarover geïrriteerd te zijn, dat bleek ook haar juf te worden dus dat was niet zo'n fijn telefoongesprek....
    Ik heb eerst nogal last gehad van dat telefoongesprek maar me er maar overheen gezet; vlgs mij is die juf op t moment aan t kwakkelen en ms wat stress, dus dat kan dan.

Afgelopen maandag is gezegd; ze kan de komende 2 weken 3x komen wennen en je mag t zelf inplannen wanneer dus kom maar gewoon.

Vandaag was ik op school met dochter, voor de eerste keer wennen. Ik kom bij de kleuterklassen; allemaal leeg en in 1 lokaaltje zaten de kleuterjuffen (niet haar vaste juf die was vrij maar wel de juf die vandaag zou werken). Buiten op de gang kom ik een andere kleuterjuf tegen die zegt dat t een studiedag voor de onderbouw is en dat ze dat heel vervelend voor ons vindt, zij gaat dat lokaal in. Ok, zelf met dochter even haar klas gekeken, ze baalde wel even maar t was al snel weer goed.
    En waar ik nu t meeste last van heb; naast dat ik baal dat niemand mij verteld had dat t een studiedag was, vind ik nog t ergste dat degene die wij op de gang tegenkwamen niet even de 'woensdagjuf' van mijn dochter heeft ingeseind dat wij er waren.
    Misschien zijn mijn verwachtingen wat te groot maar ik had t logisch gevonden dat deze juf naar ons toekwam en dochter even sprak, zodat zij ook weet wie zij is. Het lijkt nu allemaal zo onpersoonlijk terwijl deze school juist bekend staat om de kleinschaligheid en t persoonlijke...
    Heb er gewoon erg veel last van en even een potje om gejankt later; zal allemaal wel zijn omdat deze periode spannend is, normaal huil ik nooit.

Nu blijkt ook nog dat morgen en overmorgen haar juf in t ziekenhuis is. Dus nu gaat ze morgen wennen bij een invaljuf (die de klas ws niet kent), dinsdag bij haar vaste juf (als die beter is) en woensdag bij haar 'woensdagjuf'. Ze ziet dus veel verschillende gezichten; lijkt me allemaal nogal heftig.

Zo...en wat vinden jullie?;)
    Misschien stel ik me ook wel aan maar had t me allemaal iets anders voorgesteld.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Je mocht die wendagen zelf inplannen, dus dan misschien nog even een paar dagen wachten tot haar juf weer beter is..?

3. mama van 2 meiden

Ja dat zou fijn zijn, maar we moeten voor de mei-vakantie 3x gewend hebben. Dus we hebben nog maar 7 dagen; moeten we dat nog ook combineren met ons eigen werk / afescheid op kdv / afscheid op psz, enz

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Oh wat jammer, ik kan me voorstellen dat je een beetje baalt.
    Maar wist je die studiedagen niet van te voren? Wij hadden bij aanmelding een schoolgids van de school gekregen waarin deze vermeld stonden (hier vandaag dus ook een studiedag).
    Uiteindelijk is door ziekte onze zoon ook maar 2 keer gaan wennen, waar ongeveer 3 weken tussenzat, dus niet ideaal, 2 keer een andere juf. Maar hij gaat sinds deze week en hij heeft er weinig last van, ikke meer :)
    Misschien moet je het op zn beloop laten en gewoon kijken hoe het straks gaat. Je kan haar altijd nog een middag/dagje thuishouden mocht ineens volle weken te stressvol zijn.
    Maar meestal blijkt dat de kindjes zich er beter doorheenslaan dan de mama's ;)
    succes!

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Ik zou als eerste toch een afspraak voor jezelf gaan inplannen om dit gebeuren te bespreken en hoe jij je hierin voelt. Want een goede basis voor een nieuwe start kun je dit niet noemen. En het gaat nou niet om de telefoniste die haar dag niet had, maar om iemand die een hele grote, belangrijke rol gaat spelen in het leven van je kind. Ga in gesprek en luister naar je gevoel. Dit kan een onhandig moment zijn geweest, maar als dit de standaard is op deze school, kun jij je afvragen of je een dergelijke omgeving wenselijk vindt voor je kind. Dan zou ik echt even verder zoeken om eerlijk te zijn.

Succes!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Zo te lezen is er van beide kanten wat spanning en hectiek. Je kunt 2 dingen doen; een gesprek aanvragen of het even laten zitten en net doen alsof je opnieuw begint. Door een gesprek aan te vragen worden dingen besproken en verhelderd. Aan de andere kant maak je misschien niet zo'n goede start omdat je dan als zeurouder wordt gezien. De week voor de vakantie is iedereen op school vast een beetje moe en na de vakantie vast lekker uitgerust. Misschien maakt je dochter er wel helemaal geen probleem van dat ze verschuillende gezichten ziet? En anders went ze toch 2 keer ipv 3 keer?

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Raar dat je niet wist dat een studeiadag was, heb je geen jaarkalender gekregen dan? En stond het ook niet op de website?
    Gelukkig was jje dochter snel over haar teleurstelling heen.

Beetje apart dat je maar moet komen wanneer jij het wilt, hier gaven we van te aan wanneer ze kwam. Kreeg er netjes een brief over om in te vullen welke dagen ze zou komen. En de 1ste keer hing er op het bord ook een welkom aan dochter.

Dat perse 3 x moeten oefenen voor de vakantie lijkt me ook onzin er zijn er zoveel die na een vakantie (kerst/zomer) ineens gaan beginnen en niet oefenen.

Ik zou na de vakantie gewoon beginnen en niet laten oefenen als het zo`n chaos is door een zieke juf en wisselende vervang is.

8. mona23

mona23 Niet meer actief

Als ik eerlijk ben, denk ik dat je verwachtingen te hoog zijn.
    studiedag betekend voor de juffen niet vrij, misschien was "haar" juf wel druk bezig en kwam ze daarom niet.

Bel, en vraag wanneer je het beste kunt komen, kinderen zijn flexibel en wennen snel.
    Volgens mij vindt je het zelf erg spannend, probeer dit los te laten, al is dit moeilijk

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toch vind ik het raar.. Zo'n eerste wendag spreek je toch af met de juf?
    En die weet ruim vantevoren dat het een studiedagen is...
    Miscommunicatie dus.

Lijkt me niet heel raar om er eens op terug te komen bij de juf in kwestie... Niet als aanval maar gewoon zodat jij kan zeggen dat het vervelend was en juf sorry kan zeggen.

Waarom eigenlijk verplicht 3x wennen? Met 2x komt het ook wel goed...

10. maartje1983

maartje1983 Actief lid

Apr 29, 2007
    184
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig voor jullie is, voor jou en je dochter is dit een hele nieuwe fase en als het dan allemaal al zo vreemd verloopt valt dit goed tegen.

Ik denk dat ik haar een keer bij de woensdagjuf zou laten wennen en een keer bij de vaster juf.

Mijn zoon gaat nu ook pas sinds 2 weken naar school, er is in die 2 weken al 2 keer een andere invaljuf geweest op de donderdag en vrijdag, maar de kids en mijn zoon zijn wat dat betreft erg flexibel.
    Waar ik zelf erg aan moet wennen is dat er geen uitgebreid verslag komt zoals dat bij het kdv gebeurt.

Veel succes en onthoud dat de kinderen er vaak minder moeite mee hebben als de mama's

11. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier heb ik de wendagen echt afgesproken met de juf... Stonden dus van te voren al vast. Ik zou haar ook 2 keer laten wennen bij de vaste juffen. Daarna hoeven ze toch niet gelijk de hele dag naar school? Succes, weet nog dat het best een stap is, maar idd. vaak meer voor ons dan voor de kinderen!

12. Saskia78

@stamboom: volgens mij spreek je de wendagen altijd af met juf
    vind het dan bijzonder vreemd als je bij een lege school staat..
    dan is er ergens iets verkeerd gegaan bij het maken van de afspraak :)

maar.. dat is moeilijk oordelen van een afstandje :)

13. mama van 2 meiden

Op deze school mag je dus zelf bepalen wanneer je komt. Dat heeft de juf mij afgelopen maandag nog gezegd en is ze blijkbaar vergeten te vertellen dat ze er woensdag niet waren

14. Saskia78

hmm dat is onhandig... (heeft ze vast niet aan gedacht.. )

maar wel echt heel vervelend
    ga je daar met je al je mama-gevoel je kind afleveren.
    (incl de benodigde planning natuurlijk)
    is de school leeg.

is ze vandaag geweest?

15. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou er dan nog even mee wachten anders word het niet echt een positieve ervaring en daar draaid het wennen juist om! eerst goed contact leggen met haar juf en de dagen doorspreken vanaf wanneer jij je dochter laat wennen op school! je bent nog niets verplicht hoor de neem je tijd gewoon!

Share This Page