Wanneer baby naar gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door flowersoflove, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik zou graag mijn dochtertje straks 2 ochtenden in de week naar een gastouder brengen, zodat ik met mijn studie bezig kan. Ze zal dan naar een gastouder gaan die dus heel kleinschalig, in een huiselijke omgeving op haar past en waar er dus veel aandacht voor haar is. Dan daarbij kennen we de gastouder persoonlijk, dus weten we dat ze in goede handen is.

Vanaf wanneer zouden jullie je kindje laten opvangen bij een gastouder? Ik lees vaak op internet vanaf 3 maanden of soms nog veel later omdat een kdv zo druk is met andere kindjes (ivm aandacht etc), maar hoe zit dat met een gastouder?

Alvast bedankt!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb mijn dochter naar de onthaalmoeder gebracht vanaf 3 maanden. Daarvoor had ik nog bevallingsverlof, op 3 maanden moest ik terug beginnen werken.

Ik dacht te zeggen «vroeger dan dat zou ik niet doen», maar ach, ik bracht haar toen al lang naar de grootouders, en eigenlijk is dat hetzelfde concept. Dus kan best, denk ik, als je zorgvuldig een gastouder hebt uitgezocht die alle aandacht aan je kindje gaat geven.

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik heb vanmiddag met de gastouder gesproken, en we hebben afgesproken dat mijn dochtertje na de zomervakantie voor de eerste keer heen gaat. Dat lijkt mij prima, mocht ik het idee hebben dat het nog te veel voor haar is, dan zal ik het minderen of nog niet doen. Bedankt voor je reactie!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb na de zomervakantie 3 maanden voor mijn baby gezorgd en ben daarna weer 'langzaam' aan de slag gegaan. In totaal heb ik daardoor iets meer dan een half jaar studievertraging opgelopen (ook vanwege andere omstandigheden), maar ik heb het wel rustig gedaan zodat het voor mij en mijn zoontje goed voelde. Ik heb er geen spijt van dat ik het op deze wijze heb gedaan.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou wachten tot je echt weer verder moet. Dus als je een half jaartje kan wachten dan zou ik dat zeker doen! Maar als je echt weer aan de studie moet, dan zou ik met een maand of 3 doen.

Deel Deze Pagina