Speel je een muziekinstrument?

Discussie in 'De lounge' gestart door Visjes, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik ben begonnen met pianoles toen ik 8 was. Heb daarna orgelles gehad tot mijn 14e. En nu speel ik keyboard.

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

zingen dat doe ik wel voor de rest niet veel haha.. deed altijd op feestjes en bruiloften zingen

3. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    ik speel trompet

nu al 8 jaar zit ook in een band met optredens op feesten partijen en op evenementen is superleuk de band heet the new fresh band
    www.newfreshband.nl neem es een kijkje zou ik zeggen

liefs jose

4. milou

milou Niet meer actief

ok daar gaat íe:
    ik heb dwarsfluit, hobo, fagot en trombone gespeeld. vroeger bij mijn ouders stond een piano, voor mijn broertje. daar heb ik ook op gespeeld. zelf geleerd. uiteindelijk heb ik de piano gekregen (was een erfstuk) en nu speel ik dus piano.
    het voordeel van piano is dat je erachter gaat zitten en gelijk kunt gaan spelen. geen gedoe met instrument in elkaar zetten, rietjes ed. en als je piano speelt is het gelijk een "compleet" muziekstuk. blaasinstrument spelen is leuker als je begeleiding hebt van een ander instrument. dat is leuk voor in een orkest of bandje, maar thuis in je uppie oefenen vond ik nooit leuk. ik vind het daarom dus veel leuker om piano te spelen. en op heel veel plaatsen staan piano´s dus je kunt overal wel spelen.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ken meerdere mensen die astmatisch zijn en een blaasinstrument bespelen of bespeeld hebben dus hoeft volgens mij niet echt een probleem te zijn. Probeer het zou ik zeggen! ;)

6. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    @Milou, daar heb ik zelf idd ook al aan gedacht en met oog op de toekomst is het natuurlijk leuk om er kinderliedjes op te spelen, zal met een blaasinstrument wat lastiger worden hihi maar ik denk dat ik maar es ga rondstruinen waar ik het beste les kan nemen... thnx! :)

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Als je het leuk vindt om in een band te spelen, dan denk ik dat basgitaar een prima keuze is. Niet moeilijk om te leren, en ieder bandje heeft een bassist nodig.

Ik speel zelf vanaf mijn 21e bas, ben begonnen terwijl ik helemaal niets kon, maar heb het gaandeweg geleerd. Gewoon goed op de gitarist en de drummer letten. :D

Als je eenmaal bas speelt, is het ook makkeljik om er wat gitaar bij te leren, en dat is weer een leuk instrument om bijvoorbeeld met je kids bij te zingen.

Zowel een basgitaar als een gewone gitaar kun je heel goedkoop krijgen, en als je het echt leuk vindt kun je altijd nog sparen voor een betere...

Belle, speelt inmiddels microfoon.

8. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hoi Belle,

thnx voor je reactie. Mijn man speelt basgitaar. Vind het zelf niet zoveel aan. Zit je hier beneden hoor je ping... pong... ping ping pong... beetje saai hihi ik kan wel een beetje gitaar spelen... is ook leuk, maar sax of piano spreken me meer aan... maar denk dat ik voor de piano ga... :)

Deel Deze Pagina