speelafspraak niet nakomen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hugbear, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Dames,

Hoe gaan jullie hiermee om.

Mijn zoontje wou vandaag spelen bij iemand en dat mocht ook. Op het moment dat we allemaal gezamenlijk wegliepen en mijn zoontje met zijn vriendje mee zou gaan zei hij: mama ik wil toch niet bij ... spelen.... ;)

Uiteindelijk is hij dus ook mee gegaan naar huis en bleef klasgenootje teleurgesteld achter bij zijn mama.. :(

Ik voel me daar dan gigantisch lullig over.. Hoe gaan jullie hiermee om? p.s. ze zijn net 3 maand met school begonnen.. Waarschijnlijk ben ik dan weer zo'n muts die daar veel te veel over nadenkt :)

hugbear:)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kan me voorstellen dat het andere kindje erg teleurgesteld is!

Ik zou nog even proberen om te praten , maar ja als je kindje niet wil dan houd het op, je kunt hem niet dwingen en het is het belangrijkste dat je kindje zich fijn voelt!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja als hij echt niet wil....

Maar wellicht volgende speelafspraken bij jullie thuis plannen?
    Evt zelf even zoonlief op pad sturen naar het klasgenootje.
    Dikke kans dat ie het gewoon eng vond en datzelfde vriendje bij hem thuis is veel minder eng.

4. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Stomste is dat hij wel vaker bij dat kindje heeft gespeeld.. ik heb inderdaad geprobeerd hem om te praten maar lukte niet.. hij gaf ook geen reden. Het jongetje wil alleen bij hem thuis spelen en niet bij andere kindjes. (Vind hij eng). Ik laat hem altijd zelf zijn afspraakjes maken. Ik voelde me best wel lullig :)

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat is niet zo'n ramp. Ik zou zeggen: leer hem op gepaste manier te vertellen dat hij toch liever niet meegaat en zijn excuses aanbieden voor de teleurstelling. Krijgt hij er toch iets van mee.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Ik had hem persoonlijk niet mee naar huis genomen. Afspraak is afspraak, dat moeten ze toch leren. Ik was denk ik meegegaan, even gekeken hoe het ging zodat ze toch in ieder geval even kunnen spelen. Gaat het echt niet dan kan je alsnog naar huis gaan.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Tja hoort erbij en gebeurt wel vaker, dochter kan er ook wel begrip voor opbrengen. Ze vindt het hooguit jammer, maar echt boos/verdrietig is ze pas als X ineens niet meer met haar wil spelen maar met Z gaat spelen. Gelukkig vinden de meeste ouders dat ook niet kunnen. Ze is zelfs weleens boos verhaal gaan halen bij de moeder van zo`n kind die dat flikte (moeder wist van niets en kind mocht die dag niet eens afspreken).

Als het wel angst is kun je ook eventueel even mee gaan, hebben we hier ook weleens gehad.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Afspraak is afspraak, behalve als m'n kindje bijvoorbeeld ziek zou worden op school ofzo.. Meestal is het, als je er eenmaal bent, uiteindelijk toch hartstikke leuk! En mocht het echt niet gaan, mogen ze me bellen en kom ik haar eerder halen. :)

9. yps

yps Lid

17 apr 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms hebben kleuters 's morgens dol enthousiast met elkaar gespeeld en willen ze afspreken maar dan zijn ze 's middags alweer helemaal met iets of iemand anders bezig en hebben ze helemaal geen zin meer of zijn gewoon heel moe. Spreek voortaan niet van te voren af, zeg bijvoorbeeld, 'we spreken nu nog niks af maar als je straks na school nog zin hebt dan kunnen we vragen of dat kindje wilt spelen'. Dan voorkom je teleurstellingen.

10. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Volgende keer stel ik wel voor dat ik even mee ga. Ik vind het ook zo wat dat ik hem dwing om mee te gaan zeg maar.

Deel Deze Pagina