Vanaf welke leeftijd pepermunt e.d.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kylain, Dec 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Vanaf welke leefdtijd geven jullie je kind weleens een pepermuntje?
    (Of bijv. Lollies zuurtjes) zeg maar harde snoepjes?
    Ik kan het nergens vinden en zelf ben ik er dus heel erg op tegen.
    Maar ik vermoed dat mijn schoonmoeder mijn dochtertje van nog geen 4 dus weleens een pepermuntje geeft.
    En ik vraag me dus af of ik overdrijf dat ik dat niet wil:)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft gisteren voor t eerst een lollie gehad, maar liever niet. Hij mocht een snoepje uitzoeken bij oma en had de lollie al in z'n handen. Pepermuntjes/zuurtjes en dat soort harde snoepjes heeft hij nog nooit gehad.

Ik vind het zelf niet echt een prettig idee, maar misschien ben ik te overbezorgd.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pepermunt geef af en toe ik wel aan mijn oudste maar zuurtjes, lolly's, kauwgom etc nog absoluut niet. Nou ja toevallig had ze laatst toevallig een lolly gehad en die wilde ze heeeeel graag opeten dus dat mocht als ze bleef zitten. Heeft ze een uur over gedaan dus dat doe ik ook niet meer, echt slecht voor haar tanden. Maar goed, in principe dat soort dingen dus niet behalve bij uitzondering. Pepermunt is niet echt hard, tenminste degene die wij eten bijt je zo door. Ze eten hier als 'lekker' tussendoortje eigenlijk alleen een koekje of een chocolaatje.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Kauwgom nog niet. Zuurtjes eigenlijk ook vrijwel nooit (hebben we niet in huis), maar pepermunt eten ze hier sporadisch sinds een jaar of 1,5-2 (vinden het heerlijk ;)). Ook lolly vanaf die leeftijd, maar is hooguit 3x per jaar (ook eigenlijk nooit in huis) en alleen zittende: lopen = weg ermee.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje krijgt van sm weleens een Smint, zo'n kleintje. Die klemt ze dan tussen duim en wijsvinger en sabbelt ze helemaal op. Is ze zo een uur stil mee. Maar harde snoepjes enzo dat geef ik haar echt nog niet.

6. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier krijgt ze van mijn moeder pepermuntjes en drop daar is ze echt gek op maar wel met de afspraak dat ze rustig moet blijven zitten tot hij op is. Ze heeft bij de kapper wel eens een lolly gehad maar ook de afspraak blijven zitten tot dat hij op is en ze had ook tijdens sint maarten veel snoep gekregen.

Maar wij hebben dus gewoon de afspraak gemaakt niet gaan springen, spelen of wat dan ook met een snoepje in je mond, gewoon rustig blijven zitten tot het snoepje op is en dat doet ze ook keurig.

Bij mijn schoonouders krijgt ze ook wel eens snoep maar dat zijn meestal van die zachte snoepjes. Thuis krijgt ze nooit snoep en heb ook geen snoep in huis en dat weet ze ook en vraagt daar dus ook niet naar want we hebben nog steeds snoep in huis van sint maarten (11-11) en heel af en toe vraagt ze daar dan nog wel om. Of ze een sint maarten snoepje mag.

Eigenlijk heb ik alleen maar rozijntjes en kinderkoekjes in huis. Omdat ze het bij de oma's krijgt vind ik het een verwen momentje en daar zijn oma's voor vind ik dan.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Jaar of 4 dat ze af en toe een snoepje krijgt.
    Pepermuntjes vond ze eerst vies, maar de laatste tijd vraagt ze steeds om kauwgom. Heb eens een pakje suikervrije gekocht, mag ze er heel af en toe 1 van. Dat vindt ze dan helemaal geweldig en t maakt de tandjes een beetje schoon. Ze heeft een slechte (grotemensen) kies, dus daarvoor is denk ik niet eens zo slecht..

Mijn vriend en de oma's verwennen haar graag met een snoepje :cool:.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kauwgom durf ik hier nog steeds niet :p zelfs niet bij m'n 5 jarige.

Pepermunt of lolly's zou ik hier niet zo heel erg vinden als het heel af en toe is. En tja - mn jongste zou dat dan ook willen en die eet dus ook een lolly sinds een half jaar al of zo. Als ze afbijt of in haar mond stukbijt - geen probleem. Als ze het in haar mond zou houden, zou ik het niet doen.
    Maar oke: Ik heb een bak lolly's (chupachups?) - van een buurvrouwtje gekregen, maar daar wordt hoogst zelden van gepakt. Ik vind overigens de ouderwets kinderlolly's (die bijna platte, lange lollys) wel prettiger/veiliger.

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    met 2,5 jaar lolly(niet elke dag)als beloning.
    met 3,5 jaar los harde snoep maar dat ging snel in zijn keel(gewoon naar zijn maag) en hij schrok heel erg dus hij wil dat niet meer hebben. leuk hoor, hij kreeg het heel vaak aangeboden buiten t huis van mensen en zegt:nee danku...

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier krijgt ze nu met 4,5 jaar af en toe een lolly maar wel blijven zitten tot ze klaar is.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Waarom durf je kauwgum niet dan (en wel harde snoepjes..)?
    Mijn dochter is bijna 5 en ze krijgt t sowieso alleen als ze rustig zit. Met hard snoep, lolly (sporadisch) of tandenborstel mag ze sowieso niet gaan rondrennen ofzo ;)

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja gek he - maar ik heb het idee omdat ze dat in hun mond 'moeten' houden, dat ze zich er juist in gaan verslikken.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij mijn ouders krijgen ze een pepermuntje. Dat is vanaf een jaar of 3. En zo lang eten ze ook al lolly´s.
    Ze weten hoe ze ze moeten eten, gaat hartstikke goed. Maak ik mij geen zorgen om.

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Lolly's ben ik niet zo'n voorstander van, omdat dat -in mijn optiek- niet goed is voor de tanden. Ze mag heel soms een lolly, maar dan moet ze die wel zittend opeten. Ze is nu 4,5 jaar en mag ze sinds een jaar. Je hebt ook lolly's van Look-o-Look; die worden zacht.

Pepermunt mag ze vanaf een jaar of 4. Harde zuurtjes mag ze niet.

Ik ben zelf altijd terughoudend geweest met snoep, maar sinds ze naar school gaat, moet ik toch meeveren. Maar er is nog zoveel ander lekker snoepgoed.

15. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hmmmm misschien dat ik het toch maar wat meer los moet laten dan. Heb het met schoonmoeder besproken en ze heeft nu van die pepermunt kussentjes gehaald...die zijn veel zachter!
    Toch vind ik het wel lastig want ze moeten het natuurlijk ook leren eten...als ze het bij vriendjes krijgen en ze weten niet wat ze er mee moeten....dan kan ik het misschien beter zelf af en toe toestaan....

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij hebben ze een hard snoepje vaak langer in hun mond dan een kauwgom. Mijn dochter gooit die iig al best snel weg. Even leuk, vervolgens is de meeste smaak ervan af. tja.. en wat moet je er dan mee ;)

17. PippiMax

PippiMax Actief lid

Mar 15, 2011
    153
    0
    16
    Dochter van bijna 2 had vorige maand een blikje met echte wilhelmina pepermuntjes aan oma kado gegeven en had zelf alvast even voorgeproeft. Afgelopen weekend bij andere oma ook pepermuntje gekregen. Ze is er dol op en krijgt het prima weg.
    Lolly's krijgt ze niet omdat ze niet stil kan zitten.

Share This Page