speelafspraakje: iets leuks doen of gewoon spelen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Erg wisselend, dochter heeft vaste vriendinnen die we ook gerust op zondagochtend mee nemen te zwemmen of naar een indoor speeltuin. Andersom geldt hetzelfde. Ook word er regelmatig dan de avond van tevoren gelogeerd. Maar daarvan is het contact met de ouders ook goed.

Vriendinnen waar ze niet veel mee speelt,speelt ze gewoon lekker thuis mee. Als er de behoefte is kan er altijd geknutseld worden of koekjes gebakken ed.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bedenk me net dat door de late schooltijden hier...
    Je ook wel heel hard door moet bakken voor zo'n kindje weer naar huis gaat.
    Vaak hebben ze maar een uurtje.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    als het vakantie is of in het weekend en er wordt echt vantevoren een afspraak gepland met de andere ouders dan doen we wel vaak wat leuks. Maar gewoon een uurtje mee na schooltijd meestal niet, maar dat komt ook omdat mijn jongste dan zn middagdutje doet dus we komen de deur niet uit. Met bakken doe ik mijn oudste en zn vriendjes echt geen plezier!

4. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik laat ze altijd zelf spelen, maar soms als er een kindje komt die vaker hier is gaan we een spelletje spelen of knutselen.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Meestal laat ik ze gewoon spelen. Soms neem ik ze wel eens mee naar een wat grotere speeltuin, waar ze nog niet allemaal alleen heen mogen. Maar inmiddels hebben ze de leeftijd dat ze direct wegvliegen met een voetbal en ik ze pas uren later weer terugzie, haha.

Mijn oudste heeft 1 vriendje waar hij wel wat closer mee is. Die blijft ook wel eens ongepland eten of logeren. Mijn zoon gaat wel eens met hem mee naar zijn sport op zaterdagochtend, of wij nemen dat jongetje mee als we iets gaan doen. Maar dat is de uitzondering op de regel.

6. Pri

Pri Lid

2 nov 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hangt eigenlijk heel simpel - en misschien wat egoistisch - helemaal van mijn bui af.
    Wanneer ik veel te doen heb in huis of gewoon geen zin heb om iets te doen dan kunnen ze gewoon lekker samen gaan spelen, speelgoed genoeg en ze kunnen zichzelf prima vermaken.
    Soms krijg ik even een kolder in mijn kop en wil ik gewoon iets leuks doen, dan gaan we vaak eierkoeken of pannenkoeken versieren, broodjes maken, knutselen etc.
    Het is maar net waar ik zin in heb dus ....

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Als er bij ons vriendjes mee naar huis komen gaan de heren vaak gewoon zelf spelen. Lego, Playmobile, er is van alles te doen. En als het weer echt heel mooi is gaan we naar een grote speeltuin in de buurt.

8. misa

misa Niet meer actief

Als het een speelafspraakje met een klasgenootje is, dan spelen ze meestal lekker. Komen de nichtjes logeren/spelen, dan doen we vaak wel wat.

Ik heb eerlijk gezegd ook niet elke keer zin om vanalles te moeten doen, aangezien spelen nogal regelmatig voorkomt. ;)

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik doe meestal beide eigenlijk. Ik laat ze eerst lekker spelen en als ze dan beneden komen en het even niet meer weten, ga ik vaak even met ze naar buiten. De kinderboerderij zit hier aan het eind van de straat.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vaak is het bij ons wel gewoon spelen. Soms maak ik een speurtocht door het huis/tuin/wijk. Gisteren was ik het hele binnen spelen zo zat dat we naar de ballenbak zijn gegaan. Moest echt even wat energie uit. Maar dat doe ik niet vaak eigenlijk.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gewone afspraken gaan ze gewoon zelf spelen

Maar voor de oudste hebben we wel speciale thema middagen ( Pasen, kerst, sinterklaas, voorjaar et cetera..) waarbij ze met een groepje van ongeveer 6 klasgenootjes gaan knutselen of bakken.

Dan zet ik alles klaar...eerst wat lekkers met zijn alleen en dan iets leuks maken.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Meestal zelf spelen, maar soms doe ik een bordspel met ze.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Meestal zelf spelen maar dat heeft vooral te maken met dat er hier minimaal 2 speel afspraakjes in de week zijn voor zowel zoon als dochter

Deel Deze Pagina