Speelafspraakje, kan dit of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sillies, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Moeder had ook nog tegen mijn man gezegd: 'ik werk in de kinderopvang he, dus ik zie vaker dat kinderen in zulke fases zitten'.
    Ik werk ook met kinderen en heb de "ontdek de piemel en plasser fase" ook gezien, maar niet op deze manier :eek:.
    Maar begin me af te vragen of moeder me helemaal goed begrepen heeft, want ze doet er zo laks over.
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Ik zit echt met grote ogen te lezen! Dit kan echt niet hoe komt een kind er op om dit te doen? Ik vind het echt zorg wekkend eerlijk gezegd.
     
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik vind het heel vreemd eigenlijk. En ik snap ook eigenlijk niet hoe dat meisje erbij komt om dat te weten en überhaupt te doen. Mijn jongste heeft daar in elk geval nog geen flauw idee van. Maar ook de reactie van die moeder. Snapte zij wel duidelijk wat jij bedoelde? Vind de reactie namelijk wel heel erg vreemd en ik vind dat zeker niet normaal!
    Moet wel zeggen dat ik het goed vind van jouw dochter dat ze dit zo heeft verteld, ik denk dat mijn dochter dat niet zo duidelijk vertellen. In elk geval niet met de woorden die ze tegen je zei.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #24 GroeneBomen, 13 nov 2019
    Laatst bewerkt: 13 nov 2019
    Ik blijf erbij, t is ook gewoon oprecht gevaarlijk voor haar dochter. Snap echt niet hoe de moeder met al haar wijsheid dat niet in kan zien... Echt heel bijzonder.

    Vergelijkend warenonderzoek in het kader van ontdek je plekje is idd heel normaal, je privé onderdelen laten zien aan een vriendje/vriendinnetje ook niet vreemd in kader van ontwikkeling maar willekeurige voorwerpen in je vagina stoppen daar moet haar moeder toch op reageren want dat kan daadwerkelijk ook fysieke schade opleveren.
     
  5. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Ik weet niet of mijn dochter volledig onschuldig is, maar ik vond het inderdaad knap dat ze het vertelde.

    Ik wil ook niet dat ze nog samen boven spelen, maar wil mijn dochter ook niet straffen voor haar eerlijkheid, dus moet daar nog iets op verzinnen. Als mijn man alleen thuis is komt dat meisje sowieso niet meer spelen, dat wil hij niet.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, het ís echt niet raar dat ze dat ontdekt (mensen denken meteen dat ze het ergens geleerd moet hebben etc; dat is echt onzin), maar ze hoort wel van haar ouders te leren dat je je broek aan houdt in gezelschap, dat je geen speelgoed in je vagina stopt etc, dus dát vind ik raar aan het verhaal.
     
    gitta en Whoopy vinden dit leuk.
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je man heel goed dat dit meisje niet meer komt spelen als hij alleen met hun is. Ik zou een hele duidelijke afspraak maken als dit meisje nog bij jullie mag komen spelen. Kleren houden wij aan. Er is 1 uitzondering: als je naar de wc moet. En mocht ze het wel doen dan mag jouw dochter dit gewoon aan jou vertellen. Ik zou haar moeder dan opbellen en zeggen dat zij haar op kan komen halen.

    Het lijkt me niet dat ze het fles in haar vagina heeft gedaan. Ik denk dat ze het tegen haar schaamlippen heeft geduwd. Niet er in. Persoonlijk vind ik het wel raar gedrag. Hoe komt zo'n kind erbij??!
     
  8. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Het is geen abnormaal gedrag voor een kind. Het heeft het waarschijnlijk ook nergens gezien. Dat maakt niet dat het gewenst gedrag is..

    Kinderen stoppen speelgoed in hun mond, in hun neus en sommige ook in/op/tegen andere lichaamsopeningen.

    Gewenst nee, maar het is ook niet abnormaal.


    Lijkt me voor andere moeder wel zaak om kind uit te leggen dat andere kinderen dit niet prettig vinden. En voor eigen dochter dat als er tijdens spelen iets gebeurd wat ze niet prettig vind en ze heeft dit tegen het kindje gezegd dat ze dan een volwassene roept.
    En als ze met dit kindje afspreekt, lekker beneden spelen waar volwassene bij zitten
     

Deel Deze Pagina