denk je moet toch als ouders zijnde gewoon bereikbaar zijn kan ook wat gebeuren op school of inderdaad met speelafspraakje
Gelukkig heb je de vader kunnen bereiken! Ik vind het echt belachelijk dat ze de hele dag niet te bereiken is, wat als er iets ergs was gebeurd met haar dochter?
Hier duurt het soms ook een hele tijd voordat er opgenomen wordt, soms zijn de leerkrachten heel druk (waarmee zal ik niet weten ) en zit er gewoon even niemand dichtbij de telefoon. Vind het wel raar dat de moeder niet bereikbaar is, als mijn kind ergens anders is dan heb ik altijd mijn mobiel bij me en die gaat onder geen beding uit.
Als ik met een andere ouder heb afgesproken at zij mijn kind meeneemt ga ik daar dus ook vanuit. Zou het dan ook te gek voor woorden vinden als die ouder mijn kind op school achter zou laten omdat het niet uitkomt. Ik ben ook weleens onder schooltijd niet mobiel bereikbaar als ik vergaderingen oid heb. School heeft genoeg noodnummer in ons geval om altijd wel iemand te bereiken als er iets aan de hand is. In het geval van TO zou ik het kind gewoon meenemen naar de huisarts als ik niemand kan bereiken. Ik heb tenslotte toegezegd het kind mee te nemen na schooltijd
Dan nog vind ik dat de school bereikbaar moet zijn. Hier 2 conciërges en een directeur en adjunct directeur die de telefoon beheren dus altijd wel iemand bereikbaar.
soms is het echt niet.mogelijk om een ander kindje mee te nemen. En dan is het wel veilig op school. Ik vind echt dat je als ouders ten alle tijden bereikbaar moet zijn. Heb je vergaderingen waarbij je onmogelijk kan opnemen dan moet de partner zorgen dat die bereikbaar is. Wat als er iets met je eigen kind gebeurd en die moet naar het ziekenhuis oid en je bent beiden de hele ochtend of middag niet te bereiken??
Dat je er vanuit gaat dat je kind door een ander wordt meegenomen oké maar tegenwoordig is het niet echt meer voor te stellen dat je niet bereikbaar bent en ook als je werkt heb je echt wel een momentje om op je mobiel te kijken.
Ik ook niet idd; op mn werk kan ik ook niet gelijk mn telefoon opnemen, check hem wel regelmatig. Ik zie op mijn spreekuur ook wel eens dat er vriendjes mee komen. Vind ik ook geen probleem. (mits ze niet mn kamer afbreken, maar dat geldt net zo goed voor broertjes en zusjes)
Wij zitten allebei op werk regelmatig in een situatie waarin we niet gestoord willen/kunnen worden. In échte noodgevallen (als er iets is met onze kinderen/naaste familie/ect.) zou mn secretaresse die mn telefoon opneemt me wel komen storen. Zij weet altijd waar ik ben en kan me altijd bereiken. Maar ze zou me denk ik niet storen in zo'n situatie. Ik zou zelf echter wel ergens voor 15.00 zorgen dat ik te bereiken ben/ mn telefoon checken. Beetje lomp om dat niet te doen.
Maar ik vind het in geval van ts niet onmogelijk. Hooguit ongewenst of onhandig. Zoals ik.al schreef zijn er op school genoeg noodnummerscen dus altijd iemand die te bereiken is (bv ook het gewone nr van kantoor) Maar ik ga niet iedere moeder uit de klas een waslijst met nummers geven. Overigens heeft mijn dochter dit lijstje ook in haar tas zitten voor het geval er bij een afspraak oid iets gebeurt
Dit dus. Ik probeer op mijn werk als het kan mijn telefoon wel te checken maar als ik de hele ochtend sollicitatiegesprekken voer kan ik moeilijk gaan zitten appen. Dus ik heb ook wel eens een bericht van het KDV gemist ja. Uiteraard kunnen ze mijn man ook bellen maar als die op oefening is heeft hij niet eens een telefoon. Overigens kan er in echte noodgevallen wel naar mijn werk worden gebeld en dan haalt een collega me wel op. Maar nee ik ben ook niet altijd bereikbaar. Al check ik naturlijk wel ergens voor 15.00 uur mijn telefoon even
Nou dat begrijp ik oprecht niet....dat je soms beiden een halve dag niet te bereiken bent. En ook niet netjes naar de andere ouders toe dat je dit dan niet zo'n noodsituatie vindt. Speelafspraakjes zijn prima...maar als ik om wat voor reden dan ook die afspraak moet afzeggen wil ik de vrijheid hebben om dat te kunnen doen en dus of vader of moeder van dat kindje willen spreken. Voor hetzelfde geldt wordt ik zelf ineens ziek...dan is het al lastig zat om voor mn eigen kinderen te zorgen en dan zit ik niet op nog een ander kind te wachten
Hmm ik ben altijd wel bereikbaar. Maar ik zou dat kindje denk ik dan gewoon meenemen naar de huisarts. Kunnen ze daarna alsnog gewoon spelen
Ik had misschien zo ie zo geen speel afspraak gemaakt omdat en jij en je zoontje zich niet lekker voelde. Maar ook ik probeer ieder uur wel ff op mijn telefoon te kijken of er iets dringends is.
Jij snapt mijn punt ik was was/ben vandaag goed ziek, zoontje ook. Dus ik wil dan gewoon even snel heen en weer kunnen gaan met de auto. Als ze mee had gemoeten had ik met de ov moeten gaan. Daar stond mijn hoofd toch echt even niet naar. Maar goed, het was al opgelost