mijn dochter heeft vriendinnetjes waarbij je 3 weken van te voren een afspraak moet maken, dan weet ik meestal nog niet dat ik ziek ga worden
Op het moment dat blijkt dat er eigenlijk niemand is die mijn kind kan ophalen van school, is dat voor mij toch echt wel een noodsituatie. In jouw geval zou je het de andere ouder maar uit laten zoeken. Er kan altijd wat gebeuren en dan vind ik het niet aan de andere ouder om zich in allerlei bochten te moeten wringen om dit op te lossen. Nee, ondanks afspraken, mijn kind is ten allen tijde mijn verantwoordelijkheid.
Eens. Snap er echt niets van dat ouders soms een halve dag niet te bereiken zijn.... Wat nou als je kind op school van het klimrek af valt....? Moet school dan naar het ziekenhuis met een overstuur kind met een gat in zijn/haar hoofd? Er kan altijd iets gebeuren waardoor een speelafspraakje niet door kan gaan, of waardoor een vriendje eerde opgehaald moet worden, ik zou het ronduit bizar vinden als ik de ouders dan niet kan bereiken....
Ben ik met je eens. De speelafspraakjes zijn voor de kinderen, niet als handige oppas voor de ouders.
Mijn regel is dat ik nooit andermans kind over zal nemen van school voor een speelafspraak. Andersom laat ik mijn kind ook nooit ophalen door de moeder van een afspraakje zonder dat ik er zelf ben. De enige uitzondering is mijn goede vriendin en haar zoontje. In mijn ogen hoort een ouder (of opa,oma,gastouder) op het schoolplein te zijn als het kind uit school komt. Ik als ouder krijg overdracht van de juf mocht er iets zijn gebeurd op school. Vervolgens wil ik zeker weten of de geplande afspraak door gaat, er kan altijd iets tussen komen. En DAN geef ik pas mijn kind mee aan de afspraak-ouder. In het geval van ts krijgt zij eigenlijk voor die dag de verantwoordelijkheid over een vreemd kind, ook voor eventuele overdracht door de juf, ook als het kind huilend met een kapotte knie naar buiten komt enz
Zo doe ik het ook hoor, mijn dochter is nu op een leeftijd dat ze zelf dingen afspreekt maar ik merk vaak genoeg dat er afspraken worden gemaakt door de kinderen zonder dat er overlegt wordt met mama/papa/oma/oppas etc. Dat is me dus 1 keer overkomen omdat ik in de veronderstelling was dat ze dit ook met de ouders had overlegt en ik dus met haar bij iemand voor de deur stond die van niets wist en eigenlijk ook helemaal niet kon. Dus speelafspraken worden gemaakt met elkaar als ik erbij ben, is er geen moeder bij dan hebben ze voor die dag pech en spreken ze maar op een andere dag af.
Ja zo wordt dat hier eigenlijk ook altijd gedaan. Mama's nemen vaak de tasjes over en gaan dan naar huis. Bij de meeste vriendinnetjes bedenken de meiden op school plotseling dat ze willen afspreken en regelen dat wanneer wij dus op komen halen.
ik hoop toch van harte dat ze alvast zonder mij naar een dokter gaan ja. ik werk doorgaans een uur van huis en ben goed bereikbaar. maar dan nog steeds een uur onderweg voor ik thuis ben. (in ieder geval voor school.. dat nummer staat in mn mobiel en neem ik gewoon altijd op. andere mensen hebben soms weleens pech en dan moeten ze wachten. doorgaans zijn dat niet de ouders van vriendinnetjes want die nummers staan OOK in mijn telefoon) en het gebeurd ook weleens dat ze op een dag dat ze eigenlijk naar de bos zou gaan.. bij een vriendinnetje gaat spelen. dat maakt mij verder niet uit dan... dat is dan geen handige oppas.. (sterker nog... eerder onhandig voor mij want ik heb na werk veel meer haast) want met de bos weet ik precies waar ik aan toe ben.. en die zijn ook niet spontaan dicht ivm ziekte je hebt toch sowieso opvang voor je werkdagen? of ben ik nou raar en afwijkend? ik ga overigens niet naar school als ze vantevoren afspreekt met een vriendinnetje.. daar woon ik net te ver voor van school. wel heb ik diezelfde dag vaak in de middag nog even contact met de ouders in kwestie... dat ik zeker weet dat ze wordt opgehaald
De school heeft verschillende telefoonnummers, gaande van mij en mijn vriend over de grootouders tot de tante. Ze kennen hen ook allemaal, dat is dan het voordeel van een kleine school. Dus als ik niet bereikbaar ben, dan zijn er genoeg alternatieven voorzien. Maar als ik met iemand afgesproken heb dat zij mijn kind meeneemt van school, zou ik not amused zijn als ze haar opeens achterlaat op school.
Dat is best lastig. Zeker als moeder niet te bereiken is ook al heb je een baan waar bij het eigenlijk niet kan vind ik dat je als moeder 100 pc te bereiken moet zijn. Wat je werk ook is je kind staat voor je werk!!Vind ik. Als je een speelafspraak je hebt en er gebeurt iets ben je wel verantwoordelijk om de boel goed achter te laten. Als ik mij bind als ouder om kind mee te nemen. Ben ik daar ook dus verantwoordelijk voor. En was de ouder niet te bereiken verder geweest ect ect dan had ik ondanks ik ziek was toch het kind mee genomen. Mits ik niet in een ziekenhuis beland natuurlijk want dat is echt overmacht. Hier als dit zou gebeuren heb ik gelukkig een paar mede moeders op watsapp en in geval van nood zal ik die appen/bellen. De meeste gaan onderling allemaal bij elkaar spelen de kinderen die ik opvang in geval van nood zullen die ouders het zeker begrijpen. Ik zal mijn kind ook met een ander ouder mee laten gaan indien geen andere optie. Ik zou dat niet erg vinden. Juist blij als een ander dan inspringt. Ik pas ook wel eens op voor de ( werkende moeder) in oktober was de buurvrouw, Bij mij gekomen of ik op haar kinderen wilden passen tijdens een studie dag moeder zat omhoog. En had geen andere opvang.Dan zeg ik breng maar. T.s goed opgelost. Je hebt je verantwoordelijkheid genomen. Om tot een oplossing te komen. En via omwegen de ouders te kunnen bereiken. Hier ook een waslijst aan telefoonnummers bij de juf opa oma tante vader...
Ik las dat de moeder moest werken tot 6 uur, dan gaat dat nogal moeilijk. Hier wordt in de ochtend ook wel eens een speelafspraak gemaakt voor in de middag op dagen dat ze anders naar de bso moet. Dan zeg ik dus de bso af, maar kan ik er zelf niet zijn om haar eerst op te vangen. Overigens kan ik ook niet altijd opnemen maar wel terug bellen binnen max 10 minuten en mijn app lezen.
Stel je bent advocaat en je moet pleiten, je bent chirurg en je moet opereren, dan kun je toch zo een paar uur onder de pannen zijn. Wel zou het handig zijn als er dan genoeg noodnummers worden opgegeven. Maar goed, voor de mobiele telefoon zullen er ook weleens kinderen gevallen zijn waarna de ouders niet te bereiken waren, dus dat vind ik op zich niet zo heel schokkend, eerlijk gezegd.
Omdat het inderdaad moeilijk is worden hier geen afspraken gemaakt met kinderen die die dag anders naar bso zouden gaan. Onze kinderen kunnen ook niet afspreken op donderdag, want dan werken wij allebei. Dat is dan even jammer, maar vind ik geen reden om kind door een andere ouder van school te laten halen.
Als je beiden chirurg en advocaat bent wordt dat lastig idd maar als wij ervoor zouden kiezen om beiden zo'n drukke moeilijk bereikbare baan te hebben dan zou ik ervoor zorgen dat er een derde persoon is (oma, opa, tante oid) die op die momenten altijd bereikbaar is en in de mogelijkheid is om onze kinderen op te halen. Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je je kinderen op school/opvang achter laat en beiden een halve dag niet te bereiken bent. Die keuze zouden wij iig nooit maken.
Op de school van onze oudste zoon worden alle ouders verzocht om contactgegevens van een derde persoon op te geven, inderdaad vaak opa's/oma's o.i.d. zodat de school alsnog iemand kan bereiken als het met de ouders niet lukt.
Natuurlijk heeft school diverse noodnummers maar je gaat toch niet de moeder van een vriendinnetje een waslijst met nummers geven?!
hier begin van het schooljaar van beide ouders telefoonnummers in moeten leveren en ook van 3e persoon. juf heeft het uitgewerkt en aan alle ouders gegeven. Erg makkelijk dit
Nou dit dus. Onze school heeft naast mijn nummer, werk nummer, man zijn nummer, man zijn leidinggevende nummer óók de nummers van opa's oma's ooms en tantes. Maar die ga ik niet geven aan de moeder van een vriendje 😂 Gelukkig is het ons kent ons hier, alle ouders en de opa's en oma's weet ik wel te wonen. Dat scheelt haha.
nee en daarom vind ik het dus niet zo gek om het kindje dus op school te laten, omdat school dus wel de mogelijkheid heeft om ouders of iemand te bereiken.