Speelafspraakje kan niet doorgaan, moeder niet te bereiken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Poppedoes, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel opvallend dat zoveel mensen het belachelijk of raar vinden dat moeder niet bereikbaar is 's ochtends.

Het kind valt 's ochtends onder de verantwoordelijkheid van school. Eén van de ouders moet voor school bereikbaar zijn. Het kan toch zijn dat dat vandaag de vader was! Waarom zou de moeder altijd bereikbaar moeten zijn? Die kan toch ook afspraken hebben waarbij ze niet gestoord kan worden, hooguit door school of haar eigen man? Ik kan me helemaal voorstellen dat die moeder niet bedacht heeft dat ze de hele dag óók bereikbaar moet zijn voor de moeder die 's middags haar kind mee naar huis gaat nemen.

Als TS alleen contactgegevens van moeder heeft, zorgt die misschien dat ze vanaf 15.00 uur of iets eerder bereikbaar is. Dit is gewoon een situatie van overmacht, dat TS al zo vroeg op de dag contact zoekt. Begrijpelijk hoor TS, en heel vervelend voor je dat het niet lukte, maar echt niet iets om haar kwalijk te nemen. Vind ik dan hè ::p

Een kind dat je mee zou nemen alsnog op school achter laten en de juf met het probleem opzadelen, vind ik echt not done. Vraag dan inderdaad eerder op de dag of school je kan helpen aan andere contactgegevens.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat vind ik eigenlijk net zo gek als heel de middag niet bereikbaar zijn.
    Je zadelt dan de meester er mee op.
    Stel je voor dat die ook naar huis zou willen :)

Ik ben ook weleens niet bereikbaar op werk.. Maar check tussendoor wel even of ik wat gemist heb.
    Dat is niet elke 10 minuten maar ook niet 1x per dag.

3. tuc

tuc Niet meer actief

nou ik niet...mocht er met een ouder van een kindje iets gebeuren (aangereden op de fiets oid) dan houden ze dat kindje ook op school tot er iemand is.
    En school heeft ze ook een tijd proberen te bereiken...

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind dat er wel verschil in situaties zit. Natuurlijk als er echt nood is kan het kind op school blijven. Maar in geval van TS lees ik geen nood. Natuurlijk is het naar om ziek te zijn en dan met andere kinderen naar de huisarts te slepen maar het is geen noodsituatoe waarin het onmogelijk is.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Normaal gesproken mag dat niet zomaar ivm privacy.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Toch wel bizar dat zo veel mensen het raar vinden dat iemand onbereikbaar is. Nog geen tien jaar geleden had niet eens iedereen een mobiel of sms/whatsapp. Hoe moest je dan iemand bereiken? Verder kan je een beroep hebben waarbij je niet de hele tijd op je telefoon kunt kijken. Of misschien wel vergeten, dat kan ook. En mensen zouden mij ook niet op facebook kunnen bereiken, want daar zit ik niet op.
    Tuurlijk kan het in sommige gevallen lastig zijn, maar het is wel echt iets van deze tijd om te verwachten dat iemand altijd maar bereikbaar is. Ik moet bekennen: ik verlang regelmatig terug naar de tijd vóór de mobiel met app/sms. Heerlijk rustig! ;)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die de hele dag met mobiel in hun hand lopen, en als ze niet kunnen praten altijd wel even kunnen sms'en. Belangrijke nummers hebben eigen ringtone, dan kan er desnoods nog een collega geseind worden om even op te nemen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het vooral bijzonder dat diverse mensen zeggen dat de school dan maar moet gaan bellen of dat het kind op school achtergelaten moet worden. Maar wat heeft de school ermee te maken? Dit is toch de afspraak tussen twee ouders? Ik vind dat je dat onderling moet regelen. Dat dit niet lukt, betekent niet dat je er dan een ander mee moet 'opzadelen'. Ik zou in ieder geval als juf 'not amused' zijn.

9. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    In eerste instantie had het duidelijker afgesproken moeten worden natuurlijk. De andere moeder wist nog niet eens het adres! belangrijk om zulke dingen kort te sluiten als je een definitieve afspraak maakt.

Maar het is mij ook een keer gebeurd. Alleen was toen mijn schoolgaande dochter die de speelafspraak had ziek geworden. Ik had toen alleen een vast nummer en heb ook de hele ochtend geprobeerd de moeder te bereiken. Gelukkig ook haar toch nog op tijd kunnen bereiken toen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De moeder wist wel het adres want dat had ts geappt.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat is het protocol in uitzonderingen gevallen??

Als school kun je ook een kind niet aan zijn of haar lot overlaten.

Stel alleen ouder geen hulp in naaste omgeving.
    Ouder valt uit. Niet komen. Ergste geval ligt door ongeluk in het ziekenhuis? Wat dan??

@h12. Zo raar is het niet. Vaak zeer vaak. Is moeder eerste aanspreek punt. Weet niet beter zelfs. Hier dan.

Vorig jaar zoon ongeluk op school maar moest te gelijk zusje halen.
    Gelukkig kon mijn vader zoon lief op halen.. anders stond ik mooi in tweestrijd.

School gebeld dochter kom haar nu halen. Achteraf zegt juf. Ik had er wel even bezig gehouden stuur haar niet zo de staat op.

Pfff gelukkig maar

12. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Maar dat had ze niet gelezen toch? Misschien was ze haar telefoon wel kwijt.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daar leek het op, maar ik krijg altijd een pop up van WhatsApp en dan kan ik het wel lezen, maar ziet het voor de ander eruit alsof ik het niet gelezen heb.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63

Dit!

En je ziet duidelijk verschil in reactie tussen de ouders die veelal thuis zijn en die met een drukke baan :D

Ik heb ook al een keer gehad dat ik 2 gemiste oproepen van school had... Dochter had keelpijn. Ik was met mijn klas buiten gaan gymmen en mijn telefoon lag binnen. Ontzettend vervelend.... Volgende keer neem ik m zeker mee. Maar om nou te zeggen schande.....:cool:

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.924
    113
    Ik vind ook dat tenminste 1 ouder altijd bereikbaar moet zijn, ,maar als ik aan het werk ben zit ik niet constant op de telefoon.
    Wat ik echter absoluut niet vind kunnen is jouw probleem het probleem van de school maken. Kom op zeg.

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat vind ik ook, maar het viel me op dat je geen beroepen had bedacht waarbij je gewoon écht een tijd niet bereikbaar bent. Dat je dan andere oplossingen moet zoeken is duidelijk, maar het kan alsnog gebeuren dat er niemand op tijd bij je kind kan zijn als er iets gebeurt. Heel sneu inderdaad, maar soms niet te voorkomen.

Het geval van TS vind ik dan weer heel anders, hoor, daar vind ik het a) gek dat de moeder niet te bereiken is en b) nog gekker dat op school urenlang niemand de telefoon opneemt.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan zou ik snel geen probleem meer hebben met niet bereikbaar zijn onder werktijd.
    Mijn werkgever ziet me aankomen...

18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ligt aan het soort baan (en de persoon). Ik ken mensen die vanaf de operatiekamer nog sms'en; maar kan me wel voorstellen dat je dat als juf niet kan doen, als je leerlingen hun mobiel uit moeten zetten :)

19. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Oh echt? Ik krijg alleen te zien 'bericht van xxx' maar ik kan het niet lezen zonder whatsapp te openen.

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Neem aan dat de ouders dat ook duidelijk gevraagd wordt of ze uitgegeven mogen worden.

Hier wel. Niet alleen bij aanmelding van je kind op school, maar ook nog een keer in het lesjaar voor ze uitgegeven worden. Mocht je er bezwaar tegen hebben dan worden ze ook niet gegeven.

Vind het zelf heel handig ivm speelafspraakjes.

Deel Deze Pagina