Speelafspraakje kan niet doorgaan, moeder niet te bereiken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Poppedoes, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als mijn kind valt en een gat in z'n hoofd heeft, hoop ik ook dat ze eerst contact opneemt met een dokter. Als ik aan het werk ben moet hij dus eerst een half uur op school/bso blijven voor het gehecht kan worden. Uiteraard kom ik er zo snel mogelijk aan, maarals er een arts nodig is; bel die eerst maar ;)

Mijn man is nooit bereikbaar. Die zit doordeweeks op de Noordzee en heeft geen bereik. In noodgevallen ben ik op mijn werk te bereiken. Op mijn mobiel kan ik alleen kijken als ik een dag op kantoor zit. Als ik een dienst heb op de werkvloer, heb ik mijn telefoon uit het zicht. Kan ook niet anders.
    'Goedemiddag, wat kan ik voor u inschenken? O, wacht even, mijn telefoon gaat'

Zolang niemand mij op m'n werk belt, kijk ik niet eerder dan in mijn pauze. En in de zomer kan ik dus gerust een dienst van 8,5 uur draaien zonder pauze en dus ook zonder telefoon.

Maar goed, als hij met een vriendje meegaat als ik ben werken geef ik ook het nummer van mijn werk. Juist omdat ik mobiel slecht bereikbaar ben.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb mn telefoon wel bij me, maar staat op stil (ook niet trillen). Het kdv en school hebben wel het nummer op de poli; dus als er echt iets is bellen ze daarheen. Gelukkig komt het zelden voor, maar pas toen dochter gevallen was het op het kdv, zijn zij alvast naar de dokter gegaan en ben ik ook daarheen gegaan. Ik moest ook eerst even wat voor mn eigen patiënten regelen en zo ging het prima.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Vind het aardig vriendelijk voor mijn doen hoor. En ja tuurlijk wil je dat er gelijk actie wordt ondernomen, maar als je ouder ga je toch, indien mogelijk en er is vast wel 1 van de ouders die een baan heeft waarbij dat kan, zo snel mogelijk dan ook naar dat ziekenhuis?
    En nee, als je net zelf aan het opereren bent dan houdt dat op, maar lijkt mij toch wel een streven om dat op zijn minst te proberen. En die job waarbij het niet kan, is ook een keuze hè?
    Mijn man heeft ook een baan waarbij het vaak in het buitenland zit, laatst woonde hij operaties bij, ja dan kan hij niet weg. Maar daarom hebben wij wel samen de keuze gemaakt dat ik een baan heb waarbij het wel kan.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb mijn gsm altijd bij me, staat op trillen.
    als ik gebeld word neem ik niet op. In België zijn ze niet ze blij met telefoongebruik op de werkvloer.
    Als het dringend is moeten ze me 3 keer vlak na elkaar bellen, dat weten mijn vriend en ouders. Is nog niet voorgekomen.

Als hij op school zit en de school belt dan neem ik wel onmiddellijk op. Hun zullen niet voor niks bellen.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Sorry maar een gat in zijn hoofd vallen vind ik geen noodgeval...
    Maar ja ik heb idd liever dat eerst mijn kind geholpen wordt en ik daarna pas gebeld wordt ofzo.. (Lees eerst naar de dokter bellen en daarna mij pas).

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja niet pas als je weer thuis bent natuurlijk.
    Maar ze moeten ook niet gaan zitten wachten tot ik thuis ben...

7. zonnestraal21

Dit dus. Zou niet weten waarom ik eerst op de hoogte gebracht moet worden. In sommige gevallen kan het zelfs te gelijk.. En nee ik bedoel niet dat ik het pas aan het eind van de dag moet horen..

8. Saskia78

9. zonnestraal21

Huh?🙈

10. Saskia78

Great minds think alike 😎

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Gelukkig haha, dacht dat je dat bedoelde namelijk.

12. tuc

tuc Niet meer actief

dit bedoelde ik eerder ook duidelijk te maken. Natuurlijk zijn er genoeg beroepen waarbij dit niet kan en maakt het ook niks uit of de vader of de moeder bereikbaar is. Maar wij kiezen er bewust voor dat 1 van beiden dus wel is.
    Ik zou anders niet met een prettig gevoel aan het werk gaan.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Edit: nevermind

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    eeeuh, je zou dat kindje toch s'middags meenemen:( dan had je toch ook een zitje nodig gehad?? hoe had je dat kindje dan mee genomen?

15. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Een vervelende situatie TS, maar ik vind je wel ongeduldig. Het was nog geen middag en er was misschien nog geen pauze moment geweest. Als je het kindje om 12 uur mee had moeten nemen, dan had ik je punt begrepen. Wel heel fijn dat je zoveel moeite doet om ouders te bereiken.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vermoed dat hun huis op loopafstand is en de dokter een stuk verder weg. Dat is hier namelijk ook zo, huis is 10 minuten lopen, dokter een half uur.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik neem aan dat je niet werkt dan ? Want als ze naar de BSO gaan sta je toch ook niet zelf aan school ?

Hier doen we dat regelmatig. De ene keer gaat vriendinnetje x na school met ons mee zodat haar moeder een dagje extra kan werken en de andere keer andersom. Fijn juist dat je elkaar zo kan helpen.
    En ja als het dan op het laatste moment niet door kan gaan is dat wel lastig.
    Ik ben zo`n miep die 100 x per dag haar telefoon nakijkt of er niet gebeld is door bv school.. dus zeker we bereikbaar. Alhoewel soms ook overleg van een uur of iets meer waarbij ik mijn telefoon uit in mijn tas heb.
    Na zo`n overleg check ik wel altijd gelijk.
    Overigens is mijn vriend altijd bereikbaar en heeft school ook nog het nummer van mijn schoonmoeder voor noodgevallen.

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Overigens zou ik in dit geval proberen of het vriendinnetje van mijn dochter niet even tijdens het doktersbezoek met een andere moeder mee kan. Ik heb een hele rits nummers in mijn telefoon. Wij doen dat soort dingen wel vaker voor elkaar. Pas nog gebeld door een moeder die onderweg naar school met een ziek ander kind in de auto zat die de hele boel onder gespuugd had of ik haar zoontje even mee kon nemen van school... of ik heb zelf wel eens in de tand-artstoel gelegen terwijl het erg tegen zat met mijn kies lag ik daar midden in de behandeling terwijl ik dochter op moest halen. Gelukkig wilde een andere moeder dat even doen en kon ze daar een boterham eten.

Ik zou het niet aan school overlaten tenzij echt een noodgeval ( dus bij een ongeluk ofzo )

Deel Deze Pagina