Wat een lieve reacties! Dank jullie wel! Heb het zelf heel erg moeilijk gehad na het overlijden van mijn dochtertje en ik had het heel fijn gevonden als iemand mij toen had geholpen/ontlast op momenten dat ik het even niet zag zitten. En nu ik zie dat iemand anders hulp nodig heeft, kan ik niet anders doen dan helpen. Maar ik doe het voor dat jongetje, want het is echt een schat van een kind. Hij heeft in zijn korte leventje al zoveel meegemaakt, dat ik blij ben dat ik iets kan doen. En hij is altijd zo blij en vrolijk als hij met mijn zoon speelt, daar doe je het voor! Zijn moeder zei ook dat hij het zo naar zijn zin had gehad bij ons.
Wat lief van jou zeg! Het zal vast een hele opluchting voor haar zijn, en voor je zoon en dat ventje is het ook heel fijn Over je dochter...ik zie dat ze maar 7 maandjes oud is geworden Wat ontzettend verdrietig...
Wat ontzettend lief van je! Hopelijk krijgt de moeder gauw alles weer op de rit. Valt ook niet mee met veel kinderen.
Wat heb je het goed aangepakt, KimMo. Fijn voor dat jongetje dat er mensen zoals jij in zijn leven zijn. Je kunt niet genoeg mensen om je heen hebben die het beste met je voor hebben en er voor je willen zijn. Mocht je nou nog eens (met dat kindje) in een situatie zitten dat je niet weet wat je moet doen, kun je altijd anoniem het AMK bellen voor advies. Je hoeft niks te melden, maar gratis, deskundig advies is soms handig.
Jeeee! Wat n topper ben je! Goed gereageerd en heel respectvol! Ik ben zelf met m'n reactie te snel geweest...heel goed dat je eerst gevraagd hebt en naar haar verhaal geluisterd hebt...! Wat een goed voorstel heb je gedaan!
Wauw wat super! Voor de jongens maar ook voor die mama. Toch raar hoe het gelopen is, maar ja... Geen mens is hetzelfde he.
Kimmo, zoals jij gehandeld hebt, vind ik echt superstoer! Ik ga het onthouden en er, mocht het ooit nodig zijn, een voorbeeld aan nemen. Toppertje!
Zeker wel een goede actie. En snap ook dat je wilt helpen. En het klinkt misschien raar maar als je merkt dat het niet helpt de hulp die je aanbied dat je ook op een gegeven moment kunt zeggen. Van ik stop er mee of ga het weer afbouwen. Het is fijn voor het kind dat het nu bij jou terecht kan. Ben me zelf wel eens voorbij gelopen om de buurvrouw/vriendin/mede moeder uit de brand te helpen het werd steeds meer. Moeders/vader boodschappen ( stort regen buiten reden ja ze kwamen niet op de afgesproken tijd thuis ja dan wacht je toch op je kind tot ze er zijn)doen kinderen van 6/7 jaar alleen achter laten ze speelde buiten en dan bij jou aan kloppen en vragen waar mama of papa zijn! Bijvoorbeeld. Moeder had ook vier kinderen. En heb gedaan wat ik kon. Maar op een gegeven moment werd het gewoon te zwaar. Ze had al een hulp in huis die de problemen niet zag of er niks aan deed. Of met spoed dochter uit school halen omdat moeders een. Vriend van haar vriend had gekust dus. De kinderen de vader helemaal uit zijn plaat ect ect. Sta je te helpen gaan ze de wc in vader moeder en doen huppel de pup ( hoop dat je me snapt) Toen brak mijn klomp. En ben ik met het gezin gekapt. Ze kwam op een gegeven moment elke avond koffie drinken. Oudste zoon vaak aan de deur mag ik een vuilniszak lenen heb je suiker heb je nog een beetje shag voor mijn moeder. Ect ect. Blijf je eigen grenzen hier in bewaken. Als je niet verder kan helpen. Stuur ze dan naar de hulpverlening. Weet zielig voor het kind. Maar vaak heb je ook je eigen kinderen nog die je moet verzorgen.
Als je dit goed afbakent, komt het vast goed! Die vrouw heeft een engeltje op haar schouder gehad, die jou bij haar bracht. Heel lief van je!
Wat een lieve reacties. Dank jullie wel. Ik let natuurlijk wel op dat het niet allemaal teveel wordt! Maar als het goed is komt haar man over 2 weken weer thuis. En ik moet zeggen: ze ziet er een stuk rustiger uit! Ze vroeg woensdagochtend of ik haar zoon naar binnen (school) kon brengen zodat zij snel een boodschap kon halen want ze had twee afspraken in de ochtend. Ik stapte uit de auto om mijn zoon naar school te brengen, dus dat was geen probleem. Ze zei later dat ze het een fijn idee heeft dat ze gewoon een back-up heeft. Voor haar is dat heel fijn blijkbaar. Volgende week spreken de kinderen weer af en dan blijft haar zoon eten en dan breng ik hem naar huis. Heb wel gezegd dat ik om 17:00 eet en hem daarna naar huis breng. Max. 18:00 thuis dus. Anders kom ik zelf in de knoop met mijn planning, hihi (kids in bad, voorlezen, knuffelen, etc). Maar iedereen bedankt! ik ben blij dat ik heb gereageerd zoals ik dat heb gedaan! ondanks dat ik best wel boos was die avond,